/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gixxer 250 dør om morgenen
Fra : Jon Larsen


Dato : 16-03-03 07:55

Hejsa...

Når jeg starter om morgenen ( og ja.. det er småkoldt ) så køre motoren
upåklageligt, med choker og det hele... når jeg har kørt ca. 2 km, dør den
pludselig, og gerne i det område hvor den er lige ved at blive driftsvarm...
Jeg starter med fuld choke, og efter ca 30 sek. tomgang skruer jeg ned på ca
½ choker.. og jeg lukker først helt når jeg kan se varmenålen berøre det
hvide felt i temperaturmåleren..

Er det fordi :

1: jeg slår chokeren fra for tideligt

2: jeg slår den fra for sent eller

3: noget helt andet.

der går lige 5 min hvor det der lukkes ud af udstødningen, under forgæves
startforsøg stinker meget af benzin, hvorefter jeg kan starte den igen og
køre videre som om intet var hændt... det minder meget om Lada'en der hvor
motoren er halv lunken og automatchokerne ikk rigtig ved om den skal slås
til eller fra... Det "føles" som om den drukner.

Kaburatorene er dyset ind efter at jeg har min Laser-dæmper på, så kan det
at jeg køre med fuldt originalt system gøre denne forskel ?!?!?

--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."






 
 
Lars T. Thomsen (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 16-03-03 08:27

Hej Jon!

> Når jeg starter om morgenen ( og ja.. det er småkoldt ) så køre motoren
> upåklageligt, med choker og det hele... når jeg har kørt ca. 2 km, dør den
> pludselig, og gerne i det område hvor den er lige ved at blive
driftsvarm...
> Jeg starter med fuld choke, og efter ca 30 sek. tomgang skruer jeg ned på
ca
> ½ choker.. og jeg lukker først helt når jeg kan se varmenålen berøre det
> hvide felt i temperaturmåleren..

Personligt tror jeg, at du lukker chokeren for sent i!
Jeg synes, at du skal forsøge om du kan få liv i motoren (kortvarigt med
fuld chocker og derefter reducere den til halv, evt. starte med halv, hvis
den /kan/). Når motoren kan gå stabilt uden choker, så mener jeg at motoren
er tilpas driftsvarm til at køre uden choker. Det er noget der kan mærkes
(hvis "driftsvarm" bestemmes ud fra kølevandstemperaturmåleren, så er det
sikkert for sent).

Hilsen
Lars



Jon Larsen (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 16-03-03 18:39


> Personligt tror jeg, at du lukker chokeren for sent i!
> xxxxxxxxxxxxx

Ok... jeg har prøvet at starte den uden choker på fra kold stand. Den tøffer
meget langsomt og man kan høre at den virkelig slæber stempler og krumtap
rundt...

Nu har jeg igen min Laser på, og skal lige prøve det lidt a f...


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste