Delay
Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-03-03 23:00

Jeg og en god ven har et problem med vores Firewall. Jeg bruger Zone Alarm
Pro og han bruger Tiny.

Vi har begge en ny maskine > 2Ghz, 512 Mb RAM m.m
Vi bruger begge to Win XP Pro

Når man tænder for maskinen og skriveboret vises ser man de fleste ikoner
dukke op ved uret efter få sekundter. Men først efter et Minut dukker
Firewall ikonet op, og man kan da begynde at benytte maskinen.

Da det er forskeldige Firewalls vi bruger kan det ikke være det der er
årsagen, er det fordi firewallen leder efter en netforbindelse?

Det minder lidt om det problem der fremkommer når men fjerner Windows
messenger, så går der også et minut før Outlook Express åbner op, fordi den
leder efter Messenger, og det findes der jo en løsning på

Er der ikke en der kan løse gåden om vores Firewall Delay?

Venligst

Søren Nielsen.

Fra : Anders Lund

Dato : 15-03-03 23:34

Søren Nielsen wrote:
> Er der ikke en der kan løse gåden om vores Firewall Delay?

Prøv med BootVis fra Microsoft. Det har hjulpet en del på opstarts tiden på
min WinXP på arbejdet. Måske kan det også gøre noget for jeres "firewalls".

http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-03-03 09:34

Tak Anders for din Information. Jeg har prøvet det lille analyse/optimerings
program, og det har ikke givet noget.
Det viser en fin boot op tid på 15 sec. for de grundlæggende ting, men først
efter 67 sec starter analyseprogrammet op (sammen med min Firewall) og i
tiden fra de 15 - 16 sec og til de 67 er ikke vist nogle processer.

Så selve den tid det tager for windows XP at boote op er altså fin nok, men
den "hænger" i ca. et minut efter den er bootet op, før firewallen starter
op og alt nu er klar til at kunne benyttes.

Håber der er en der læser dette der har et guldkorn vi kan bruge til at løse
problemet.

Hilsen
Søren.