Kandis-hitliste
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-03-03 22:01

På Kandis`s hjemmeside har de en afstemning kørende hvor man skal stemme på
den Kandis-melodi som man bedst kan lide. De 3 sange som har fået flest
stemmer er:

1: Når svalerne kommer
2: En dør til fantasien
3: Skagens solnedgang

Hmmmm.... Jeg må bryde sammen og tilstå at jeg overhovedet ikke kender nr.
1, så den ville jeg skifte ud med "En lille ring af guld". Ellers er jeg
enig i de andre 2. - Hvad mener i?

Hilsen Åge

Fra : Aragorn

Dato : 15-03-03 22:50

Hvis nogen herinde var interesseret i det du skriver her var de nok hoppet
ind på deres hjemmeside. Er du manager for de der populære danseband??? For
så er der jo her tale om SPAM!!!!
-Sune

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-03-03 00:01

Åge Halldorsson wrote:
> [...]

Kan man stemme blankt?

Kim Jensen
kelvin8.com · the design database project

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 16-03-03 00:46

> [...]

> 1, så den ville jeg skifte ud med "En lille ring af guld". Ellers er jeg

Jeg må sige, at jeg ville vælge lidt anderledes.
Jeg mener helt sikkert, at der er nogen Kandis sange her, som er ret
oversete!
Her er min top 3:

1. Gud, hvor er vi ringe til at spille musik!
2. Jøsses, er der virkelig nogen, som køber vores plader?
3. Hvilket halbal skal vi spille til næste lørdag?

Ja, og jeg kunne blive ved.
Specielt tror jeg, at sangen "Damn, nu kan jeg tre akkorder" bliver
sommerens uundgåelige på P3.

Fra : Søren Blom

Dato : 16-03-03 01:08

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev

> 1. Gud, hvor er vi ringe til at spille musik!
> 2. Jøsses, er der virkelig nogen, som køber vores plader?
> 3. Hvilket halbal skal vi spille til næste lørdag?

Sikke snæversynet folk er her inde. Internettet og dermed også Usenet er for
alle, så undre mig lidt at der i den grad er folk der latterliggør hvad
andre har af musiksmag. Uanset om man syndes om Dansktop musik eller ej, så
er det nu engang et relevant spørgsmål at tage op i denne gruppe, for dem
som syndes om Kandis og andre Dansk top grupper.

Så stop med at latterliggør dem som har en anden smag end lige flertallet i
gruppen her.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Michael Castensen

Dato : 16-03-03 02:43

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> top grupper.
>
> Så stop med at latterliggør dem som har en anden smag end lige

Jeg er enig.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 16-03-03 11:44

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i

> "Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev

> Sikke snæversynet folk er her inde.

Er man nu snæversynet fordi man kan høre forskel på musik og muzak?

> Internettet og dermed også
> Usenet er for alle, så undre mig lidt at der i den grad er folk
> der latterliggør hvad andre har af musiksmag.

Hvis usenet er for alle, må enhver vel også have lov til at
kommentere fx dansktopgenren - også selv om de IKKE bryder sig om
den. Der er ligeledes ingen regler for, at ironi og/eller sarkasme
skulle være en uønsket udtryksform. Så hvis du virkelig mener for
ALLE, giver dit indlæg ingen mening.

> Uanset om man
> syndes om Dansktop musik eller ej, så er det nu engang et
> relevant spørgsmål at tage op i denne gruppe, for dem som
> syndes om Kandis og andre Dansk top grupper.

Der er MEGET sjældent spørgsmål (ud over de lægelige) i Tåges
indlæg. Men stadig: Enhver modstander af dansktopgenren (jeg skriver
med vilje ikke dansktopmusikken) har vel lige så stor ret til at
udtrykke sig (på sin måde), som Tåge har.

> Så stop med at latterliggør dem som har en anden smag end lige
> flertallet i gruppen her.

Hvad er flertallets musiksmag her i gruppen da?

Jeg tillader mig at latterliggøre AL latterlig "musik" - både her
her i gruppen og andre steder.

Og for lige at tage det i opløbet: Min definition på god musik er
IKKE om den falder i min smag, men bl.a. om den giver udtryk for at
have noget på hjerte, og den er musikalsk interessant (det være sig
teknisk, nyskabende, vildt svingende eller på anden måde), eller om
der tydeligt er tale om enten talentløse individer der har valgt at
udtrykke sig via et medie de ikke fatter, eller der er tale om 100%
kommercielt sigte (fx popstarts osv.), hvis eneste effekt er at der
i pladepranchen bliver færre penge til de interessante satsninger.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 16-03-03 14:34

Vi er vel alle snæversynet så, når man giver udtryk for sin mening?
Aage omtaler da konstant den musik, som jeg hører, som maskinemusik og
pigtrådslarm.
Derfor er mit indlæg ikke andet end en tilbageaflevering med et glimt i
øjet.

> [...]
> den. Der er ligeledes ingen regler for, at ironi og/eller sarkasme
> skulle være en uønsket udtryksform. Så hvis du virkelig mener for

Det er selvfølge farligt at bruge ironi/sarkasme, når folk ikke kan afkode
det.
Men sådan er jeg nu en gang!

> [...]
> udtrykke sig (på sin måde), som Tåge har.

> Hvad er flertallets musiksmag her i gruppen da?

Der er vel ikke en egentlig musiksmag her i gruppen?
Det er det, der gør den sjov at følge... og kommentere!

Kan kun være enig med dig, Bjørn!

Fra : Per Madsen

Dato : 16-03-03 20:53

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> Der er MEGET sjældent spørgsmål (ud over de lægelige) i Tåges
> indlæg.

ROTFL... LOL
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Daniel Andersen

Dato : 20-03-03 14:43

> [...]
> oversete!
> Her er min top 3:
>
> 1. Gud, hvor er vi ringe til at spille musik!

LOL

> [...]

LOL

> Ja, og jeg kunne blive ved.
> Specielt tror jeg, at sangen "Damn, nu kan jeg tre akkorder" bliver

Jeg kan godt se hvad der kan irritere nogle folk med det her, men jeg synes
nu bare det er morsomt

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 16-03-03 11:33

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> På Kandis`s hjemmeside har de en afstemning kørende hvor man
> skal stemme på den Kandis-melodi som man bedst kan lide. De 3
> [...]

Fed idé! Jeg vil straks foreslå min læge (som i øvrigt også er
doktor) at lade sig inspirere af denne gode idé. Man kunne fx tænke
sig følgede afstemning:

Hvilken sygdom vil du helst have:

1. Pest
2. Kolera
3. AIDS

Som du ser: Helt i Kandis ånd.

> Hmmmm.... Jeg må bryde sammen og tilstå at jeg overhovedet ikke
> kender nr. 1, så den ville jeg skifte ud med "En lille ring af
> guld".

Glimrende valg - den blev jo indspillet første gang for over 30 år
siden (af et andet kedeligt danskflopnavn), så den MÅ være et godt
valg også med Kandis, da Johnny Hansen jo netop var 30 år gammel da
han blev født.

> Hvad mener i?

At Bush straks bør sætte et angreb ind mod Thy!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-03-03 12:00

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e7452f9$1@news.securix.dk...

> Glimrende valg - den blev jo indspillet første gang for over 30 år
> siden (af et andet kedeligt danskflopnavn),

svar: Øhhhhhh...... Her glipper min dansktopviden vist lidt . Hmmm.... "En
lille ring af guld" øhh... indspillet for 30 år siden af et andet
danskflopnavn. Øhhhhhh.... NÅ! - Interessant at vide denne gruppes navn.

> At Bush straks bør sætte et angreb ind mod Thy!
svar: Ja Thy, men også Salling og Mors er rigtigt godt med ang. dansktop.
Det er jo nok dansktop- hovedbastionen i Danmark.

THY: Kandis - Bjørn og Okay - og dansktopbookingbureauet Musikevent
MORS: Tonight
SALLING: Kim og Hallo - Blue Hawai

........men altså 30 år siden...... En lille ring af guld. Hmmmm.... en anden
gruppe. jov-jov. Nå.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 16-03-03 21:43

On 16 Mar 2003 11:33:29 +0100, "Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

>At Bush straks bør sætte et angreb ind mod Thy!

Det ville ikke være klogt....

<Aage skrev>
>THY: Kandis - Bjørn og Okay - og dansktopbookingbureauet Musikevent
>MORS: Tonight
>SALLING: Kim og Hallo - Blue Hawai

Hvad med mig ???

Jeg tror ikke at Tonight ville være så glade hvis de læste at du skriver at de
kommer fra Mors... (Kommer de fleste ikke herovre fra Thy ???)

Med venlig hilsen
Kenneth bjerregaard
mail@kbmusik.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-03-03 06:48

Kenneth Bjerregaard <mail@kbmusik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e74e23a$0$52089$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
wrote:

> Hvad med mig ???

SVAR: Nårh ja, undskyld -- THY: BogO, Kandis og Kenneths
Suppe-steg-og-is-orkester. Var det bedre?, hehe

> Jeg tror ikke at Tonight ville være så glade hvis de læste at du skriver
at de
> kommer fra Mors... (Kommer de fleste ikke herovre fra Thy ???)

SVAR: I Thyboer tror da også, at i er de eneste der kan lave god musik. Men
altså, Tonights studie ligger i Nykøbing, hos lederen af gruppen, Gerhard
Mark. Jeg lod bare gruppen være hjemmehørende der hvor studiet er. Så
deeettt....

Men rolig nu Kenneth. I er ikke så store endnu. I spiller da ikke på
Vilsund-festivalen endnu. Hvor spiller i forresten her på egnen, Thy, Mors
og Salling?

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 17-03-03 16:02

On Mon, 17 Mar 2003 06:48:02 +0100, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

>SVAR: Nårh ja, undskyld -- THY: BogO, Kandis og Kenneths
>Suppe-steg-og-is-orkester. Var det bedre?, hehe

Jo det var møj bejer.

> [...]
>altså, Tonights studie ligger i Nykøbing, hos lederen af gruppen, Gerhard
>Mark. Jeg lod bare gruppen være hjemmehørende der hvor studiet er. Så

Det er da klart, selvom de omkring liggende egne er godt med hvad angår musik,
så må vi jo indrømme at det er her i Thy at det virkelig sker. (Hører Skive ikke
med til Thy?? Nå ok, ingen regel uden undtagelser

>Men rolig nu Kenneth. I er ikke så store endnu. I spiller da ikke på
>Vilsund-festivalen endnu. Hvor spiller i forresten her på egnen, Thy, Mors
>og Salling?
>
>Hilsen Åge

Ja, nu går det jo ikke så godt med at få samlet medlemmer til gruppen sammen
så ehhhh, Jo.... Jeg spiller Thy, Mors og Salling mm.

Mvh
Kenneth