Satanistisk musik!
Fra : PsykoFrans

Dato : 15-03-03 21:05

Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?

--
PsykoFrans

Fra : S. Sørensen

Dato : 15-03-03 22:21

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> wrote in message
> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?
>
> --
> PsykoFrans

King Diamond og Mercyfull Fate er da vidst pænt derovre af...
Black Sabbath kunne nok også smides derind under med nogle af deres numre..

Min kæreste som er mere til Black Metal nævner ud af ærmet :
Immortal
Deicide
Marduk
Entombed måske?
Asgaroth
Emporor
Tulus
Mayhem
Burzum

Håber det giver lidt inspiration, selvom især min kærestes forslag nok vil
skræmme en del væk fra alt der hedder højtalere.. ;)

Steinbjørn

Fra : John Doe

Dato : 15-03-03 22:27

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?
>
> --
> PsykoFrans

Måske er det ikke rigtig satanisk, men hvad med Type O Negative?? Christian
Woman og Black No. 1 er i hvert fald dystre sange.

John

Fra : Kong Kent

Dato : 16-03-03 10:48

> Måske er det ikke rigtig satanisk, men hvad med Type O Negative??
Christian
> Woman og Black No. 1 er i hvert fald dystre sange.

Njarh... Type O Negatives to hit-sange fra Bloody Kisses er godt nok tunge,
og melankolske, men det er bestemt ikke satanisk! :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 15-03-03 22:33

"PsykoFrans"
> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?

Hva med noget Cradle of Filth? det er fandme hyleme noget ondt stads...

-TDJ

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-03-03 00:32

Theis Duelund Jensen wrote:

> Hva med noget Cradle of Filth? det er fandme hyleme noget ondt
> stads...

Stor kunst, IMHO, særligt "Sleepless", "Her Ghost In The Fog" og
naturligvis deres cover af Iron Maidens "Hallowed Be Thy Name".

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Kong Kent

Dato : 16-03-03 10:49

> Hva med noget Cradle of Filth? det er fandme hyleme noget ondt stads...

Ja, det tidlige. De har sidenhen selv taget afstand fra det, og erklæret det
blot var for at sælge skiver. Så hvis du skal bruge satanisk Cradle musik,
skal det være "Principle Of Evil Made Flesh" - deres debutskive, for det
andet er bare hurtig black-metal :)

Fra : Zodiax

Dato : 16-03-03 00:06

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> wrote

> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?
>
> --
> PsykoFrans

Her er et udpluk fra min cdsamling i næsten alfabetisk rækkefølge :)

- Satyricon
- Dark Throne
- Dark Funeral
- Dimmu Borgir
- Emperor
- Immortal
- Marduk
- Mayhem
- Old Man's Child
- Zyklon-B
- Deicide

--
Zodiax

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 16-03-03 01:37

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> wrote in message
> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?

Judas Priest - afspillet baglæns!

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-03-03 08:28

In article <3e738778$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
psyko@MOVEadslhome.dk says...
> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?
>
> --
> PsykoFrans

Diverse dansktop musik ???

Fra : Michael Castensen

Dato : 16-03-03 09:37

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> wrote in

> In article <3e738778$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> psyko@MOVEadslhome.dk says...

> Diverse dansktop musik ???

Ja, dét er da i det mindste musik!

Fra : Mads Madsen

Dato : 16-03-03 10:10

Norsk Blackmetal med Red Warszawa

Fra : S. Sørensen

Dato : 16-03-03 10:34

"Michael Castensen" <@> wrote in message
> Lars Bernau <bernau@mail.invalid> wrote in

> Ja, dét er da i det mindste musik!

Det er der så heldigvis delte meninger om...
Men skulle vi alle være enige ville verden være et kedeligt sted.
Men kunne du ikke komme med lidt mere konstruktivt end bare at rakke ned på
andre menneskers musiksmag?

Fra : Michael Castensen

Dato : 16-03-03 13:58

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote
in news:b51gj1$5em$1@news.net.uni-c.dk:

> "Michael Castensen" <@> wrote in message

> Det er der så heldigvis delte meninger om...

Korrekt.

> Men skulle vi alle være enige ville verden være et kedeligt sted.

Enig.

> Men kunne du ikke komme med lidt mere konstruktivt end bare at rakke
> ned på andre menneskers musiksmag?

Godt ord igen. Jeg lytter ikke selv til dansktopmusik, men jeg skrev, som
jeg gjorde for at give lidt igen til de mange her i gruppen, som gang på
gang gør grin med dansktopmusik. Hvorfor er det kun dansktopmusik, som det
er legalt at rakke ned på her i gruppen?

Fra : Kong Kent

Dato : 16-03-03 15:48

> Godt ord igen. Jeg lytter ikke selv til dansktopmusik, men jeg skrev, som
> jeg gjorde for at give lidt igen til de mange her i gruppen, som gang på
> gang gør grin med dansktopmusik.

Måske fordi de ikke selv har forældre der p.t. har alderen mellem 45 - 60.
De hører det nemlig gerne til fester og lign., og uanset hvad jeg skriger og
skråler i hovedet på mine forældre, så er det altså Vikingarna, Smokie,
Creedence Clearwater Revival, Kandis osv. de hører til deres fester. Sådan
er dét bare :)

>Hvorfor er det kun dansktopmusik, som det
> er legalt at rakke ned på her i gruppen?

Fordi gennemsnitsalderen herinde er væsentligt lavere end ovennævnte
aldersgruppe, og så er det nemt at finde én (Åge H.) der hører det, og så
være flere om at angribe den ene stakkel.

Personligt gider jeg ikke høre dansktopmusik derhjemme, men til fester
generer det mig ikke. Meget kan man sige, men den slags musik skaber trods
alt stadig en noget mere festagtig stemning end satanisk black-metal gør,
medmindre man sidder og kører stifter ned inden en hård koncert :)

Kent Kirkegaard Jensen - der selv har over 200 black metal skiver.

Fra : Kong Kent

Dato : 16-03-03 10:51

> Skal bruge det til en temafest på gymnasiet. Nogle forslag?

Akercocke
Venom
Cradle Of Filth (deres første *)
Deicide
Mayhem
Dimmu Borgir
Emperor
Burzum
Immortal
Darkthrone
God Dethroned
Marduk
Morbid Angel
Samael
Satyricon
Slayer (det tidlige materiale **)
Zyklon
---
Det var umiddelbart de bands jeg kunne finde i min egen metal-samling. Skriv
gerne på kongkent@anarki.dk hvis du vil vide mere om de sataniske bands.

* Skiven hedder "Principle Of Evil Made Flesh"
** Skiverne: "Show No Mercy", "Live Undead", "Hell Await" og "Reign In
Blood" - derefter udvandede de deres sataniske syn på musikken og er ikke
erklærede satanister længere.

PS: Det hedder satanisk musik, ikke satanistisk *LOL*

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 16-03-03 16:33

"Kong Kent"

> Mayhem

Ja, de er knageme godt nok onde! Så dem på Roskilde engang og på et
tidspunkt kastede de et frossen grisenhoved ud over scenekanten. Det var
knap så fedt, specielt fordi der var en eller anden der nær havde brækket
nakken, da han fik det i hovedet.

-TDJ

Fra : Kong Kent

Dato : 16-03-03 16:57

> [...]
> knap så fedt, specielt fordi der var en eller anden der nær havde brækket

Jeg så dem første gang de nogensinde gæstede DK, det var i marts måned 2001
svjh. De spillede på Rytmeposten i Odense, og her smed de også et grisehoved
ud blandt publikum, og BANG!, der var en der blev ramt lige i synet :(

Fed koncert ellers. Forsangeren "Maniac" skar sig i armene osv. - rigtig
drengerøvsagtigt :)