/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XS 750 / 850?
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-03-03 16:51

....hvordan er det med den motor: er der ikke noget med at
koblingen m.v. er "mindre stærk"?
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


 
 
Orla Pedersen (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 15-03-03 23:51


Hans Paulin skrev i meddelelsen ...
>...hvordan er det med den motor: er der ikke noget med at
>koblingen m.v. er "mindre stærk"?


Det er der ikke noget der tyder på, koblingen på den er også fysisk
kæmpestor, men den har traktor gearkasse,(som alle Yamaha'er), og tidlige
750'ere manglede smøring af krumpeteren og havde 2. gears syge, hvorfor der
er mangel på 750 motorer. Løsningen er 850 motor og husk at få det højere
gearede bagtøj med.

mvh
Orla

Og jo, jeg vil sælge

>--
> Med venlig hilsen
> Hans
>Suzuki 1100 E(Z) -82
>



Armand (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-03 01:13


Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4vi0v$spp$1@sunsite.dk...
> ...hvordan er det med den motor: er der ikke noget med at
> koblingen m.v. er "mindre stærk"?

2. gearet har det ihvertfald med at gå på 750'erne!

--
Armand.



Hans Paulin (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-03-03 10:28

Armand wrote:
>
> 2. gearet har det ihvertfald med at gå på 750'erne!

....tak til jer begge!
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82





Orla Pedersen (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-03-03 10:02


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4vi0v$spp$1@sunsite.dk...
>> ...hvordan er det med den motor: er der ikke noget med at
>> koblingen m.v. er "mindre stærk"?
>
>2. gearet har det ihvertfald med at gå på 750'erne!


Ligesom på R5, DS7, tildels XS1100 og sågar FJ 1200

XS 750/850 motoren har i øvrigt, lidt usædvanligt, støtteleje uden for
koblingen.

mvh
Orla
>
>--
>Armand.
>
>



Armand (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-03 19:34


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3e744ac4$0$42624$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
> >Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4vi0v$spp$1@sunsite.dk...
> >> ...hvordan er det med den motor: er der ikke noget med at
> >> koblingen m.v. er "mindre stærk"?
> >
> >2. gearet har det ihvertfald med at gå på 750'erne!
>
>
> Ligesom på R5, DS7, tildels XS1100 og sågar FJ 1200

- - - - og især Vmax!

> XS 750/850 motoren har i øvrigt, lidt usædvanligt, støtteleje uden for
> koblingen.

Øh?
Hvordan det?
Jeg mener da netop at primærkæden kan skiftes relativt uproblematisk netop
fordi der ikke befinder sig lejringer udenfor dennes tandhjul!

Da vi for år tilbage skiftede primærkæden på en GPZ500, var dét ikke nær så
nemt selvom den er placeret som på XS750 - GPZ'en har et støtteleje på
krumtappen udenfor primærtandhjulet, der fordrer at motorblokken skilles så
krumtappen kan fritlægges for aftagning af kæden

--
Armand.



Orla Pedersen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 17-03-03 00:01


Armand skrev i meddelelsen ...

>
>> XS 750/850 motoren har i øvrigt, lidt usædvanligt, støtteleje uden for
>> koblingen.
>
>Øh?
>Hvordan det?


En alubro fæstnet med tre bolte, og det bliver værre endnu, herpå er
kædehjul og ydre koblingsskål lejret. Og "rager" så bare ind over navet og
koblingspladerne. En rigtig InSideOut løsning Til gengæld rager
koblingen ikke uden for motorblokken, igen til ingen nytte da generatoren
rager godt ud på samme side. :-\

Orla

>
>--
>Armand.
>
>



Armand (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-03 07:51


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3e756518$0$24628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
>
> >
> >> XS 750/850 motoren har i øvrigt, lidt usædvanligt, støtteleje uden for
> >> koblingen.
> >
> >Øh?
> >Hvordan det?
>
>
> En alubro fæstnet med tre bolte, og det bliver værre endnu, herpå er
> kædehjul og ydre koblingsskål lejret. Og "rager" så bare ind over navet og
> koblingspladerne. En rigtig InSideOut løsning Til gengæld rager
> koblingen ikke uden for motorblokken, igen til ingen nytte da generatoren
> rager godt ud på samme side. :-\

OK
Dét var en af sangene fra glemmebogen!!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste