Steder at køre på en crosser..
Fra : Kenneth Egholm

Dato : 15-03-03 15:34

Hey gruppe..

Jeg har i et stykke tid gået og leget med tanken om at købe en Yamaha TT
600, KTM 620 eller noget i den dur. Men jeg elsker også at køre ture på
landevejene sammen med de andre i klubben, så derfor tror jeg nok at det
bliver en landevejscykel alligevel, f.x. en Honda Hornet 600 eller en
brugt SV'er..

Nå, men til sagen.. For alligevel at få mit behov for mudder i fjæset
m.v. så har jeg overvejet at købe en crosser og så nyde et par lørdage,
med mudderfræs. Men hvor pokker kan man køre på dem henne ?? (har
trailer og bil med træk )

Er der nogen der i forvejen har et sted i nærheden af, hvor jeg bor,
hvor man må køre ?? (jeg bor udenfor Århus)
Grusgrave, marker , kunne jo være fedt...

Ellers er der vel også klubber, hvor man kan køre på bane.. Har en gang
for mange år siden kørt i Grimhøj Motocross klub - men den bane er der
vist ikke mere ???

Andre ideer ??

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Charlie

Dato : 15-03-03 17:06

Prøv www.dmusport.dk , der kan du finde de folk der kører enduro. Du skal
nok ikke regne med at kører cross med en landevejscykel. Jeg ved de kører
meget enduro i Kolding (www.kmck.dk).

Charlie

Fra : Anders

Dato : 15-03-03 20:42

Hej Kenneth Egholm

Du kan fine klubber og baner på denne side

http://www.dmusport.dk/motcross/index-mx.htm

hvad angår maskine...

så prøv at få fat på det nyeste eksemplar af DMU bladet, ellers prøv
forhandlerne som LC-cross , Top-racing,mv. de har altid crosser til
slag.

Hilsen Anders

Klub: PMC -- www.pmc.dk --
Maskine :Honda NX 650 Dominator.

p.s, har selv væltet mig i knæ højt mudder massevis af
lørdage/hverdag.

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-03-03 17:41

> Er der nogen der i forvejen har et sted i nærheden af, hvor jeg bor,
> hvor man må køre ?? (jeg bor udenfor Århus)
> Grusgrave, marker , kunne jo være fedt...

Tjah, kør en tur rundt (ikke på motocrossen) og spørg hos de lokale
lodsejere. Man får mindst 10 gange så mange "nej" som "ja".

> Ellers er der vel også klubber, hvor man kan køre på bane.. Har en gang
> for mange år siden kørt i Grimhøj Motocross klub - men den bane er der
> vist ikke mere ???

Så er der jo Vestereng. Find den nærmeste motocross klub, og meld dig ind
der - så er der fast underholdning 2 gange om ugen. Og tag så og kør DMC Cup
i C-klassen sammen med Aalborg Off-Road MC Klub og Team Sneglefart, vi vil
gerne drøne lidt rundt i noget mudder sammen med dig!

Rittig
(Aalborg Off-Road MC Klub)

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 16-03-03 18:03

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
ind
> der - så er der fast underholdning 2 gange om ugen.

Jeg har allerede snakket med formanden i amk (den klub der "har"
vestereng) og jeg tror jeg melder mig ind derude, så snart jeg har fået
solgt min vej-mc og fået købt en crosser.

>Og tag så og kør DMC Cup
> i C-klassen sammen med Aalborg Off-Road MC Klub og Team Sneglefart, vi
vil
> gerne drøne lidt rundt i noget mudder sammen med dig!

Hehehe, det kan jeg ikke love.. Jeg er jo en gammel mand (31) - tror
mest det bliver lidt hygge ture i - ja sneglefart )

Men man skal da aldrig sige aldrig

I øvrigt, ang. crosser: Hvor skal man lede (har kigget dba.dk) og hvad
skal jeg gå efter.. Jeg har tænkt på en 250 ccm maskine til 15 - 20 k ..

MVH Kenneth Egholm

Fra : Charlie

Dato : 16-03-03 18:28

Dba er et godt sted at lede. forhandlerne er for dyre og der er ingen
garanti. er Vestereng ikke ved at blive lukket ? 31 er ingen alder. Jeg var
42 da jeg holdt op og det vat pga. manglene baner på Fyn. Nu kører jeg trial
( der kan vi træne 7 dage om ugen ).

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 16-03-03 19:01

"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> wrote in message
> [...]
Jeg var
> 42 da jeg holdt op og det vat pga. manglene baner på Fyn. Nu kører jeg

hehe, det er da rart at høre at det kan lade sig gøre,, også i en mere
moden alder ))

Ja, trial, det kunne da også være sjaw.. Det kan jeg jo se på om et par
år..

Men er det ikke 250 ccm (crosser) jeg skal kigge efter ??

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-03-03 22:54

> hehe, det er da rart at høre at det kan lade sig gøre,, også i en mere
> moden alder ))

For et par år siden var der så mange gamle "born again motocrossers" der
startede, at de var nødt til at lave en ekstra old-boys klasse. (Man kan
køre old-boys fra man er 33).

> Men er det ikke 250 ccm (crosser) jeg skal kigge efter ??

Joh... Hvis budgettet er omkring 15K, så kan du finde mange gode cykler i
250cc 2takt. Jeg solgte min '98 Kawa 250 til 12K i efteråret, og den var i
kanon stand.
Men det er faktisk nemmere at lære at køre på en 125'er. Tricket er at man
skal lære at give masser af gas det meste af tiden, og det er lettere at
lære på en mindre cykel, for så går det ikke så galt hvis man ikke har helt
styr på retningen, når man giver bundgas. En 125'er trækker lige så meget
som en 250'er gjorde for 15 år siden, de er slet ikke langsomme. I år er der
igen Superclass i A løbene, der kan du se hvor meget maskinstørrelsen
betyder for hastigheden - næsten intet, hvis man er på A niveau.
Der er også dem som foretrækker at starte på en 600cc 4takt, for at blive
fri for at tænke så meget over gearene, men den cykel er tung, og meget
sværere at styre end en 125'er, så det tror jeg kun er en god ide hvis man
vejer noget mere end min 80kg.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 16-03-03 19:14

"Kenneth Egholm" skrev
> Hehehe, det kan jeg ikke love.. Jeg er jo en gammel mand (31)
> - tror mest det bliver lidt hygge ture i - ja sneglefart )

Min høflighed forbyder mig at sige hvor gammel Rittig er, men han er
lige så gammel som mig.

Jeg er forresten årgang '64 for nu at tale om noget helt andet - knægt

Med lidt øvelse kan alle være med i det sjov Rittig snakker om. Måske
ikke forrest, men nok heller ikke sidst hver gang.

Mvh. Niels

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-03-03 22:47

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "Kenneth Egholm" skrev
> >
> Min høflighed forbyder mig at sige hvor gammel Rittig er, men han er
> lige så gammel som mig.

Takker.

> Jeg er forresten årgang '64 for nu at tale om noget helt andet

Røvhul.

> Med lidt øvelse kan alle være med i det sjov Rittig snakker om. Måske
> ikke forrest, men nok heller ikke sidst hver gang.

Nemlig. Jeg begyndte at køre motocross da jeg var 33, så på en måde har du 2
års forspring, Kenneth! Og jeg er vist tæt på gennemsnitsalderen i Aalborg
Off-Road MC Klub's motocross fraktion. Team Sneglefart er heller ikke
teenagere længere.

Rittig

Fra : dots

Dato : 16-03-03 23:24

"Kenneth Egholm" <kenneth@FJERNDETTEegholm.org> skrev i en meddelelse
, vi
> vil
>
> Hehehe, det kan jeg ikke love.. Jeg er jo en gammel mand (31) - tror
> mest det bliver lidt hygge ture i - ja sneglefart )

Hvad ???

dots/39+