Salg af mobiltelefoner
Fra : Nicolai Thomsen

Dato : 15-03-03 14:32

Hej,

Jeg sidder og overvejer at købe en mobiltelefon med abonement og få den
unlocket. Herefter vil jeg så sælge den, må man det når nu telefonen er låst
til et teleselskab eller har man altid ret til at sælge noget man har købt.

Regards Nicolai

Fra : Thomas N

Dato : 15-03-03 14:47

hak
> [...]
låst
> til et teleselskab eller har man altid ret til at sælge noget man har

Mig bekendt er der itnet ulovligt i at "unlocke" din telefon. Det er jo din
telefon og du kan gøre hvad du vil med den - men du er selvfølgelig bundet
af din aftale med telefonselskabet stadigvæk.

Thomas

Fra : Nicolai Thomsen

Dato : 15-03-03 17:48

"Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefon og du kan gøre hvad du vil med den - men du er selvfølgelig bundet
> af din aftale med telefonselskabet stadigvæk.

Tak det mener jeg også og selvfølgelig vil jeg betale abonementet den er
låst til og så vidre.

Fra : Thore

Dato : 15-03-03 20:02

On Sat, 15 Mar 2003 14:31:51 +0100, "Nicolai Thomsen" <nicolai@ycom.dk>
wrote:

> [...]
>til et teleselskab eller har man altid ret til at sælge noget man har købt.

Husk at nogle selskaber ophæver din reklamationsret på produktet, hvis
den er blevet unlocked....

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 SX 1996 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 15-03-03 20:09

Thore wrote:

> Husk at nogle selskaber ophæver din reklamationsret på produktet, hvis
> den er blevet unlocked....

Men har de ret til det ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-03 21:14

In article <3E737A64.D195AFEA@FJERNpost1.tele.dk>, Erik G. Christensen wrote:

> Men har de ret til det ?

Hvis den bliver unlocked med et kabel, så har du principielt modificeret
softwaren i den, og alle software relaterede fejl er derfor ikke længere
dækket. Mekaniske fejl vil som udgangspunkt fortsat være dækket.

Og jeg mener kun det er garantien de ophæver, reklamationsretten er
der stadig.