Lidt OT: MC-Revy i .TAR?
Fra : Jan Jensen

Dato : 15-03-03 14:29

Nok OT. Men på http://www.squad.dk/mcrevyen/ har en eller anden gjort det
fortjenstfulde arbejde at lægge MC-Revy´en ud som TAR. Men hwa´ fa´en er det
og hvordden åbner man det?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-03 14:54

> Nok OT. Men på http://www.squad.dk/mcrevyen/ har en eller anden gjort
> det fortjenstfulde arbejde at lægge MC-Revy´en ud som TAR. Men hwa´
> fa´en er det og hvordden åbner man det?

Det er noget gammeldags skidt som blev brugt til at smide filer ud på bånd..
Det kan ikke komprimere, men bruges bare til at sætte mange filer sammen til
en.

Du bruger bare WinZip, WinRar eller WinAce til at åbne det med. Det mener
jeg de kan allesammen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 20:46

Martin Sørensen wrote:
> Det er noget gammeldags skidt som blev brugt til at smide filer ud på bånd..
> Det kan ikke komprimere, men bruges bare til at sætte mange filer sammen til
> en.

Skidt er nu nok så meget sagt ... :)

> Du bruger bare WinZip, WinRar eller WinAce til at åbne det med. Det mener
> jeg de kan allesammen.

Nemlig, er der iøvrigt nogle der har årgang 2002 og 2003 scannet ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-03-03 18:37

Martin Sørensen wrote:

> Det er noget gammeldags skidt som blev brugt til at smide filer ud på
> bånd.. Det kan ikke komprimere, men bruges bare til at sætte mange filer
> sammen til en.

Tør øjnene og spis en kiks!
Tar er faktisk meget smart til f.eks. bunkevis af jpeg-filer og andre
formater der allerede er komprimeret. Der er jo ingen grund til at bruge
regnekraft på at forsøge at komprimere noget som ikke kan komprimeres mere.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-03-03 19:46

> Tør øjnene og spis en kiks!

Jeg tror også lige jeg snupper en cola til kiksen, nam nam..

> [...]
> formater der allerede er komprimeret. Der er jo ingen grund til at
> bruge regnekraft på at forsøge at komprimere noget som ikke kan

Nej, men f.eks. med zip kan man også slå kompression fra, og så tager det
heller ingen tid.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-03-03 12:35

Martin Sørensen wrote:
> Nej, men f.eks. med zip kan man også slå kompression fra, og så tager det
> heller ingen tid.

Det kræver jo så at man har zip installeret på den server hvor man
pakkede filerne

--
-jens
XJ600

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 17-03-03 10:25

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> writes:

> Det er noget gammeldags skidt som blev brugt til at smide filer ud på bånd..
> Det kan ikke komprimere, men bruges bare til at sætte mange filer sammen til
> en.

Jeg skulle lige til at beklage mig over denne udtalelse. tar bliver
stadig brugt flittigt inden for Unix/Linux verdenen (ofte i
kombination med zip). Men i tilfældet med ovenstående filer må jeg
åbentbart give dig lidt ret...under udpakning fik jeg:

../1996/MC revy 96 BMW F 650 Funduro.jpg
tar: Hopper til næste hoved
tar: Arkiv indeholder forældede base-64 hoveder
../1996/MC revy 96 BMW K 1100 RS.jpg

/Bjarke
build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying
to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."
- Rich Cook.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-03-03 10:43

Bjarke Skjernaa wrote:
> [...]
>
> ../1996/MC revy 96 BMW F 650 Funduro.jpg
> tar: Hopper til næste hoved
> tar: Arkiv indeholder forældede base-64 hoveder

Spøjst, kan dog være en den gamle redhat tar det blev pakket med som er
underlig, jeg testede dog lige:

[jear@xxx mcrevyen]$ tar --version
tar (GNU tar) 1.13.25
[jear@xxx mcrevyen]$ tar tf mcrevy_1996.tar
[snip]
../1996/MC revy 96 BMW F 650 Funduro.jpg
../1996/MC revy 96 BMW K 1100 LT.jpg
../1996/MC revy 96 BMW K 1100 RS.jpg
../1996/MC revy 96 BMW K 75 RT.jpg
../1996/MC revy 96 BMW K 75.jpg
../1996/MC revy 96 BMW R 1100 GS.jpg
../1996/MC revy 96 BMW R 1100 R.jpg
../1996/MC revy 96 BMW R 1100 RS.jpg
[snip]

Altså, jeg har selv ingen problemer med at pakke dem ud

--
-jens
XJ600 '88

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 17-03-03 10:58

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> writes:

> Spøjst, kan dog være en den gamle redhat tar det blev pakket med som
> er underlig, jeg testede dog lige:
>
> [jear@xxx mcrevyen]$ tar --version
> tar (GNU tar) 1.13.25

Samme version jeg har... Det var åbentbart en fejl i downloadningen.
Jeg prøvede at hente filen igen (ja det føles jo alligevel så dejligt
at downloade med 400 kb/sek og de to filer havde ikke engang samme
størrelse...

Nå men så vil jeg godt beklage mig alligevel

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-03-03 12:31

Bjarke Skjernaa wrote:
> [...]
> størrelse...
>
> Nå men så vil jeg godt beklage mig alligevel

Akja, man har ikke andet end problemer med brugere

--
-jens
XJ600

Fra : Veset

Dato : 15-03-03 14:59

On Sat, 15 Mar 2003 14:28:54 +0100, "Jan Jensen" <janjensen@mail.dk>
wrote:

>Nok OT. Men på http://www.squad.dk/mcrevyen/ har en eller anden gjort det
>fortjenstfulde arbejde at lægge MC-Revy´en ud som TAR. Men hwa´ fa´en er det
>og hvordden åbner man det?

Hej

Du kan læse om TAR her:
http://www.delorie.com/gnu/docs/tar/tar_toc.html
Jeg har brugt Windows Commander (hedder Total Commander nu), til at
pakke tar filerne ud med, hent den her: http://www.ghisler.com/

mvh
Veset

Fra : Jan Jensen