Mandalay
Fra : Astrid

Dato : 15-03-03 14:12

Så kom jeg lige til at tænde for fjerneren, netop som et program om bemeldte
sang var ved at være slut. Her optrådte en Mogens Wieth med en udgave af
"Mandalay", som jeg aldrig har hørt før, men som var helt, helt anderledes
end den man normalt hører, meget mindre happy-go-lucky-hit agtigt. Er der
nogen, som ved, hvem der har skrevet denne melodi?

/astrid

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 15-03-03 14:10

Astrid <admin-illegal@no.spam.eggs.and.spam.org> wrote:
> [...]
> helt, helt anderledes end den man normalt hører, meget mindre
> happy-go-lucky-hit agtigt. Er der nogen, som ved, hvem der har

Du kan læse om den sang bla. her...
http://www.ponty.dk/mandalay.htm

/ Flying hotdogs

Fra : Claus Jørgensen

Dato : 15-03-03 19:38

Erling Winkel, forlængst afdød, tidl. bibliotikar ved Statsbibliotekets
musikafdeling i Århus.
Vl. h. CJ

Fra : Astrid

Dato : 16-03-03 20:34

"Claus Jørgensen" <clausj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Erling Winkel, forlængst afdød, tidl. bibliotikar ved Statsbibliotekets
> musikafdeling i Århus.
> Vl. h. CJ

Mange tak for svarene!

På ponty-siden står der ikke noget om komponisten til melodien, kun at det
er den "oprindelige" - dvs. den som oprindelig blev skrevet til Kiplings
engelske digt (i modsætning til "Four Jacks"-versionen, som er den man
oftest hører). Dette har jeg lidt svært med at få til at passe med, at det
skulle være en dansker, der skrev den, men pyt: Nu prøver jeg at låne Erling
Winkels version på biblioteket.

/astrid