Højere hastighed på motorvejene....
Fra : Babba-Papa

Dato : 15-03-03 12:05

Æhhh.....jeg har lagt mærke til at Nyhederne og Tv-Avisen bruger
bemærkninger som "Nu kan danske bilister godt begynde at glæde sig..."

Det må jo betyde at motorcyklister stadig kun må køre 110 km/t på
motorvejene, mens bilisterne om (forhåbentlig) føje tid kan suse forbi
med 130 km/t på motorvejene (en del af dem).

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Jensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-03-03 13:34

"Babba-Papa" <superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:hu167v8q584g8um1kasgv8blgm0ffmkv52@4ax.com...
> [...]
> motorvejene, mens bilisterne om (forhåbentlig) føje tid kan suse forbi
> med 130 km/t på motorvejene (en del af dem).

Høhø.

Folk køre i dag 130. Når hastigheden bliver sat op til 130 vil folk køre 150
? Og det kan de fleste nyere biler vel også sagtens.

Mvh Thomas

Fra : Pein

Dato : 16-03-03 18:21

"Thomas Hjort" skrev ...

> Folk køre i dag 130. Når hastigheden bliver sat op til 130 vil folk
køre 150
> ? Og det kan de fleste nyere biler vel også sagtens.

Forkert.
Efter den filosofi, hvad tror du så folk ville gøre hvis der var fri
hastighed? Ville alle køre med bundgas?

Næh, der er jo en eller anden grænse hvor man ikke gider køre hurtigere,
eller synes det bruger for meget af de dyre dråber. Med mindre man er
meget ung eller lige har fået ny bil/mc, så man synes der er nogle
grænser der skal prøves af.

Jeg vil vædde hvad som helst på at gennemsnitshastigheden ikke stiger
med 20 km/t. Måske med 10-15 stykker.

Jeg tror der er god chance for at 130 tilladt vil give en mere ensartet
hastighed for de fleste. Det der kan bekymre er, at nogen synes at selv
110 er i overkanten, og derfor kører lidt langsommere, f.eks. 100. De
vil jo ikke sætte farten op bare fordi det bliver tilladt at køre 130.
Og desuden bliver der også større hastighedsforskel til lastbilerne.

Mvh. Niels Pein
(der foretrækker 135-140 km/t over lange stræk)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 16-03-03 19:19

> Næh, der er jo en eller anden grænse hvor man ikke gider køre hurtigere,

Tja, jeg har da fanget mig selv i nogle gange at køre 100 i indersporet, og
egentlig synes det var meget behageligt.
Andre gange virker 120 som alt for langsomt. Jeg tror min hastighed afhænger
lidt mere af humøret end hvor hurtigt jeg faktisk må køre.

Jeg tror også det har meget at gøre med hvilken mc man kører på. Min GS'er
er faktisk ret behagelig ved 100 km/t, hvor der kommer meget vindstøj ved
150+ hastigheder, hvorfor jeg ikke altid kører hurtigt. Det afhænger også
meget af forholdene. Hvis der er meget trafik kører jeg ikke 150, men hvis
der ikke er nogle på vejen, og der er frit udsyn synes jeg der er tåbeligt
kun at køre 110.

Det kan selvfølgelig være alt det ændrer sig, når jeg får min FZR på gaden.
Det må tiden vise....

mvmch
christian, studerende med to mc'er, overarbejde og alt for mange udgifter

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-03-03 17:52

On Sat, 15 Mar 2003 12:04:35 +0100, Babba-Papa
<superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

ØH!

>Æhhh.....jeg har lagt mærke til at Nyhederne og Tv-Avisen bruger
>bemærkninger som "Nu kan danske bilister godt begynde at glæde sig..."

Skal vi nu til at sætte hastigheden ned

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 17-03-03 09:43

> Skal vi nu til at sætte hastigheden ned

Det tænkte jeg også på.

Og om man må køre 110 eller 130 er jo sagen uvedkommende. Spørgsmålet er:
hvad bliver bøden for at køre 180 ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-03-03 11:26

Mads Lund wrote:
> Og om man må køre 110 eller 130 er jo sagen uvedkommende. Spørgsmålet er:
> hvad bliver bøden for at køre 180 ?

Du kan bide dig i næsen på at det ihvertfald ikke bliver billigere.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Mads Lund

Dato : 17-03-03 13:54

> Du kan bide dig i næsen på at det ihvertfald ikke bliver billigere.

De er nogle luske-bukse, så jeg håber de holder fingrene fra det nuværrende
system. Med mindre de vil garantere at vi er på vej mod fri hastighed på
udvalgte strækninger, eks Frhavn-Vodskov

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-03-03 17:25

Mads Lund wrote:
> De er nogle luske-bukse, så jeg håber de holder fingrene fra det nuværrende
> system. Med mindre de vil garantere at vi er på vej mod fri hastighed på
> udvalgte strækninger, eks Frhavn-Vodskov

fri hastighed på udvalgte strækninger, fx. københavn-tyskland, og
københavn nordjylland og ting .. ? :)

// Hans, der alligevel ikke kører ret meget over 130 på motorvejen,
det kan knallerten alligevel ikke li' ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Holger Danske

Dato : 17-03-03 14:10

Hans Joergensen wrote:

> Du kan bide dig i næsen på at det ihvertfald ikke bliver billigere.

over 25% hastighedsforøgelse, men ikke 50%

Hvad det meget hurtigt kunne blive ved den /gamle/ hastighedsgrænse, så jo,
i forhold til at du kører 180 km/t som reglerne er nu, og så når de 130 km/t
bliver indført, vil da alt andet lige, blive billigere......

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-03-03 17:26

Holger Danske wrote:
> Hvad det meget hurtigt kunne blive ved den /gamle/ hastighedsgrænse, så jo,
> i forhold til at du kører 180 km/t som reglerne er nu, og så når de 130 km/t
> bliver indført, vil da alt andet lige, blive billigere......

Nej, for de laver med 95% sikkerhed også bødetaksterne om..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)