Bærbareksperter?
Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-03 10:12

God formiddag......

Kan en iBook 400/128 køre OS X, 10.2 uden nævneværdige problemer?

Den vil sikkert opleves langsom, men det gør ikke noget, bare den ikke
staller, eller uventet lukker Finder og den slags .

På forhånd tak fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-03-03 10:37

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Den vil sikkert opleves langsom, men det gør ikke noget, bare den ikke
> staller, eller uventet lukker Finder og den slags .

Min Pismo 400 mhz kører ligenu OS X med 128 MB RAM og det går lige an.

Jeg ville fylde den helt op med RAM.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-03 10:56

> Min Pismo 400 mhz kører ligenu OS X med 128 MB RAM og det går lige an.
>
> Jeg ville fylde den helt op med RAM.

Hej Jesper.....tak skal du ha´ - det er fordi, ham Keld, en pensioneret
buntmager fra MacBruger, har sådan en, og hans iPhoto lukker uventet.

Så har jeg lovet at hjælpe ham, men han kører 10.1.5, og jeg kan dårlig
huske det system. Bortset fra, at det var det bedste af 10.1´erne

Jeg kører ud til ham nu, men så tager jeg noget blødt og plettet med til
ham.

Jeg er ikke sikker på, den lidt ældre generation forstår det der med, at
styresystemet skal bruge flere kræfter(RAM), så jeg tror, det er svært
at bede ham købe mere hukommelse, men jeg vil prøve

Men tak for hurtigt svar.

Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-03-03 23:43

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Jesper.....tak skal du ha´ - det er fordi, ham Keld, en pensioneret
> buntmager fra MacBruger, har sådan en, og hans iPhoto lukker uventet.

Er der ikke noget med at der er problemer med nyeste opdatering af bl.a.
iPhoto - det synes jeg at huske fra en tråd her.

> Så har jeg lovet at hjælpe ham, men han kører 10.1.5, og jeg kan dårlig
> huske det system. Bortset fra, at det var det bedste af 10.1´erne

Ja, jeg kører selv 10.1.5 og er supertilfreds, men OK, så går jeg måske
også glip af det sjove med det nyeste styresystem. Den med kløerne.
Men jeg har valgt at holde mig fra Jagwiren indtil videre. En ven har
fortalt, at hans Apple Talk er blevet umanerligt langsom, og jeg er -
som du måske ved fra andre indlæg - meget afhængig af et velfungerende
Apple Talk for tiden. Nå, ja, det bliver jeg vel ved med, for jeg er så
lykkelig for min Apple PS16/600, som er sat i netværk derhjemme.

> Jeg kører ud til ham nu, men så tager jeg noget blødt og plettet med til
> ham.

Nu skal du da ikke få pelset konen, bare fordi hun har fået udslæt. Det
kan jo være at undslettet forsvinder af sig selv

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-03 09:04

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Er der ikke noget med at der er problemer med nyeste opdatering af bl.a.
> iPhoto - det synes jeg at huske fra en tråd her.

Hej Mich.
Jeg har ikke haft problemer med opdateringen af iPhoto, men det er
heller ikke dét, for min lidt ældre buntmagerven HAR slet ikke
opdateret

> [...]
> Apple Talk for tiden. Nå, ja, det bliver jeg vel ved med, for jeg er så
> lykkelig for min Apple PS16/600, som er sat i netværk derhjemme.

Det er synd, Mich........der er SÅ mange stabilitetsforbedringer, der
retfærdiggør Jagwire OG prisen Jeg véd, det ikke er populært, men
bare det at slippe for badebolden - at Mail virker efter hensigten - at
Finder er hurtigere - at man ikke skal starte andre programmer for at
reparere tilladelser - at Mac´en simpelthen opfører sig som i "gamle"
dage, nemlig at gøre, hvad man beder den om - det er det hele værd.

AppleTalk er aldeles ikke umanerlig langsom, medmindre jeg ikke forstår,
hvad du mener?

Og du kan sagtens have din 16/600 i dit netværk med en jaguar

Jeg har et netværk med en PM 7200/90/48 - OS 9.1, en Performa
5260/120/40-OS 8, en iMac 333/160 - OS 9.2.2, en PM G4/733/1280 - OS X,
10.2.4 - en FujitsuSiemens 500/128 Windows 98 SE, en Apple LW 12/640 og
de flytter filer med fuld dupleks alle sammen(100), og de printer alle
ud til samme printer.

Alt sammen fra en Netgear DHCPserver og to switche.

(Jeg tror, jeg søger job som sælger hos Apple)

> Nu skal du da ikke få pelset konen, bare fordi hun har fået udslæt. Det
> kan jo være at undslettet forsvinder af sig selv

Hæ, hæ.....det vil jeg prøve at undgå
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-03-03 23:43

> [...]

> styresystemet skal bruge flere kræfter(RAM), så jeg tror, det er svært
> at bede ham købe mere hukommelse, men jeg vil prøve

Mit styresystem - jeg hører _måske_ også til den ældre generation? -
kunne godt bruge lidt mere. Og det skal nok være ReadyAccessMemory, for
det er korttidshukommelsen, det kniber med.

Så hvis din ven har svært ved at forstå det med maskinens hukommelse, må
du tilgive ham. Den er jo rimeligt ny maskinen

Hvem var det egentlig, du skulle besøge, og hvorfor skulle du absolut
have konen med derud?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
som nok er en slags ekspert, men sikkert ikke bærbar

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-03 09:11

> [...]

> kunne godt bruge lidt mere. Og det skal nok være ReadyAccessMemory, for
> det er korttidshukommelsen, det kniber med.

Har, har.....så hører jeg også til den ældre generation, for dét kender
jeg godt - dét med kortids...hva´ var det nu?

> Så hvis din ven har svært ved at forstå det med maskinens hukommelse, må
> du tilgive ham. Den er jo rimeligt ny maskinen

Ja, netop derfor.....men nu har jeg talt med ham om det, og han forstod
godt, at det er der, de blandt andre steder sparer.

Han har en 600MHz iBook med 128MB RAM og Jaguaren kørte fint - ligeså
iPhoto Han var i hver fald glad.

> Hvem var det egentlig, du skulle besøge, og hvorfor skulle du absolut
> have konen med derud?

*LOL* Jeg har kun børnenes mor(eks.), og hun er ikke plettet

God søndag fra
Morten