Andet multimedie
bentjuul 3670
Findes det??
Fra : Yildizhan

Dato : 15-03-03 00:59

Det er sikkert ikke den helt rigtige gruppe men jeg prøver alligevel.

Da jeg snart skal have en DVD optager kunne jeg godt tænke mig at lave DVD
covers.
Jeg har prøvet at måle et DVD omslag og lave et dokument i Photoshop. Men
jeg kan simpelthen ikke få ryg teksten til at passe når den ligges ind i DVD
coveret.

Findes der virkelig ikke et program til det??

Eller har i en bedre måde at gøre det på i Photoshop??

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 21:43

Yildizhan skrev:

> Da jeg snart skal have en DVD optager kunne jeg godt tænke mig at
> lave DVD covers.

Et dvd-cover med samme størrelse som et cd-cover, eller?

> Jeg har prøvet at måle et DVD omslag og lave et dokument i
> Photoshop. Men jeg kan simpelthen ikke få ryg teksten til at passe
> når den ligges ind i DVD coveret.

Det burde nu ellers godt kunne lade sig gøre. Du kan jo trække
hjælpelinier ud som kan sørge for at du får indsat teksten det
rette sted. Alternativet er at scanne et cover ind i Photoshop
som du så kan bruge til skabelon.

> Findes der virkelig ikke et program til det??

Jo da. Til mange brænderprogrammer følger der endda et program med
som kan lave covers. Brænderprogrammet Nero fra Ahead har f.eks.
sin Cover Designer.

> Eller har i en bedre måde at gøre det på i Photoshop??

Jeg ville slet ikke lave det i Photoshop, men det betyder ikke at
det ikke kan laves i Photoshop.
Jeg ville i stedet lave det i programmer som InDesign, Illustrator
eller CorelDraw f.eks. Du kan hente en action til InDesign hos Adobe
som automatisk laver et cd-cover med tekst, indholdsfortegnelse og
hele balladen.

Du kan også hente en action til Photoshop som laver et nyt dokument
med samme størrelse som et cd-cover og med hjælpelinier indsat.

<http://share.studio.adobe.com/Default.asp>.

Madsen.

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 16-03-03 21:59

Ultimate LabelPrinterPro 5.5.1 er glimrende til covers af enhver art. Jeg bruger
det på Mac OS 9.

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen

e mail: jens.juul@jja.dk