Lager
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 15-03-03 00:07

Hej Gruppe.

Hvad er det lageret kaldes når eksempelvis et værksted først betaler for
varen, når den er brugt eller er solgt videre.
Hvad indebærer sådan en aftale evt.?

Med venlig hilsen

Michael Jørgensen
www.auto-lys.dk

Fra : Nico de Jong

Dato : 15-03-03 06:48

"Michael Jørgensen" <mich.j@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det lageret kaldes når eksempelvis et værksted først betaler for
> varen, når den er brugt eller er solgt videre.
> Hvad indebærer sådan en aftale evt.?

Tænker du på kommission ? Man kan se noget lignende hos f.x.
campingvognsforhandlere, hvor private stiller deres brugte campingvogn og
først bliver betalt når den er solgt.

Jeg havde noget tilsvarende i Norge, hvor jeg havde et lille
reservedelslager som en reparatør kunne trække på. Jeg bogførte det som
"fjernlager", da det jo stadigvæk var mine egne stumper. Og så var der et
ringbind med kvitteringer. Når stumpen så var brugt til reparation, blev det
bogført som vareforburg fra fjernlager, og kvitteringen smidt væk.

Nico

Fra : Henrik

Dato : 15-03-03 15:23

> [...]
>
> Hvad er det lageret kaldes når eksempelvis et værksted først betaler for
> varen, når den er brugt eller er solgt videre.

Det kunne lyde som et konsignationslager. Altså produkter som man har
stående for andre. Det er en form for kommission.
Specielt har ejendomsretten betydning. I forbindelse med en evt. konkurs har
vedkommende som har varerne stående seperatiststilling og kan trække varerne
ud af konkursboet.

MVH

Henrik

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 16-03-03 17:21

Hej med jer.

Det var lige nøjagtig det som det hed... - konsignationslager
Tak for hjælpen...

Med venlig hilsen

Michael Jørgensen
www.auto-lys.dk