Årets første tur.
Fra : Steen Gruby

Dato : 14-03-03 23:04

Hej.

Jeg havde dristet mig til at holde en fridag i dag.
Min bil dkulle til syn, og så kunne jeg lige så godt bestille en tid
til min lille "nostalgiknallert" af en 125 CC NSU Super FOX årgang
1958 ved samme lejlighed.
Super FOX'en bestod, så nu mangler der blot et møde hos Told & Skat
før den kan få en Dansk nummerplade igen.
Papirene er desværre forsvundet, så jeg må den tunge vej igennem, idet
jeg ikke kan bevise at den har været indregistreret tidligere.
Nå pyt, T&S vil have 631 Dkr i "forudbetaling" så det er til at bære.
Der er stadig et håb om at jeg kan nå at få den klar og med plader til
Bakkens åbning.
Min bil bestod også, dog med et par anmærkninger - det ene
nummerpladelys og en possisionslampepære.
Det første vidste jeg godt, det er relæboksen der er defekt, det andet
var ikke kendt af mog, men med en defekt relæboks indikerer den
lampefejl og jeg havde ikke checket lyset - Min fejl.
Vi er dog ikke helt færdige med det syn endnu, idet den synssagkyndige
kørte den meget hårdt mod den hydrauliske lift, og rykkede
udstødningen fra hinanden, så jeg må hen til dem igen på mandag så de
kan besigtige skaden.
Den larmer som en bedre kampvogn - Dieselmotorer med defekt udblæsning
er ikke en fryd for øret.
Pyt, der er alligevel bestilt service til den på tirsdag, så får de
lov til at udbedre skaden sammen med et par andre småting.
Vel hjemme igen i det gode vejr fik jeg Duc'en hevet ud af skuret og
startet (Den har fået en gang klar lak i vinterens løb, og stråler som
en sol - efter min mening er den skideflot).
En kvælende røg steg op fra motoren (tænkeboble: Hvad fanden har jeg
nu glemt?).
Det tog lidt tid inden den havde fået fordampet de mængder af WD40 der
var pøset ud over motoren for at fjerne skidt og møg - Det er jo ikke
hver dag man kan komme til motoren i en totalt indpakket plasticraket.
Ind at hente dragt og hat, og så ud på de små veje.
OH hvilken fryd.
Det foregik meget famlende de første Km - Salt på vejene kombineret
med kolde dæk - En farlig cocktail.
Men men - Langsomt stiger begejstringen og dermed hastigheden.
Jeg ville egentlig gerne lidt mere, men tanken om de kolde dæk lægger
en dæmper på løjerne.
Larmen fra udstødningen er enorm - Shit, jeg har glemt ørepropperne.
En tur ud forbi min arbejsplads - en af mine pige kolleger har et par
ørepropper - Ah, det lettede.
Jeg tror lige jeg skal have pakket mine potter om
Det lyder meget godt, men det er altså et nummer for meget - Selv for
mig
Hen til billigtanken ved IKEA i Tåstrup og fylde op, der skal være
brændstof nok til at kunne lege lidt.
Jeg mødte et par "lidelsesfælder" undervejs, en med "Snupper Jensen" i
hælene ved Hove Overdrev, jeg håber han slap med skrækken
Hjemme igen 1 time og godt 60 Km senere, smilet er ikke til at tørre
af, Lise kigger overbærende på mig og siger:
Så, nu er det forår - Hun har helt ret.
Det er det tidligste jeg kan huske at jeg har været på gaden
nogensinde - Det bliver det ikke mindre sjovt af
Men - Hvis vejret er ligeså i morgen er jeg derude igen.
Vi ses på de små veje.
Kør ordenligt, pas godt på jer selv og hav en god season.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-03-03 23:39

Steen Gruby wrote:
> Det tog lidt tid inden den havde fået fordampet de mængder af WD40 der
> var pøset ud over motoren for at fjerne skidt og møg - Det er jo ikke
> hver dag man kan komme til motoren i en totalt indpakket plasticraket.

Jeg var nået et par kilometer væk hjemmefra idag, før jeg bemærkede
lugten... den stammede så fra udstødningerne, som havde fået en
smule WD40 da jeg efter at have opdaget en smule ir rundt omkring
var gået lidt amok med spraydåse og klud :)

Vejret var godt nok herligt idag, så jeg påtænker at smutte en tur
til sydvest-sjælland imorgen for at se hvordan familien har det.

Jeg var iøvrigt et smut inde på Langelinie hvor jeg mødte hele 8
andre MC'ister .. så der er ved at være liv i folk :)

> Ind at hente dragt og hat, og så ud på de små veje.

Jeg fik jo lige en kasse fra Louis idag indeholdende et par Coudura
Jeans, nogle termobukser, en fog city, et par støvler og 5l BP
Racing 2-takts olie (3 euro per liter for fuldsyntetisk, det kan man
vist ikke sige nej til?)..

Desværre passede støvlerne ikke (for smalle i skaftet), så jeg måtte nøjes
med at 'prøvekøre' fogcity'en og Coudura Jeans'ne .. begge dele var
herligt .. :)

> Jeg ville egentlig gerne lidt mere, men tanken om de kolde dæk lægger
> en dæmper på løjerne.

Jeg synes nu faktisk knallerten står rimeligt godt fast, på trods af
kulden... men nu kører jeg jo også - som Brian siger - som en
kylling

Det var meget værre den dag jeg kørte den ind, hvor der kun lige var
+1 grad... der stod den godt nok ikke specielt godt fast foran når
man bremsede .. :o/

> Men - Hvis vejret er ligeså i morgen er jeg derude igen.
> Vi ses på de små veje.
> Kør ordenligt, pas godt på jer selv og hav en god season.

Det gør vi, og i lige måde.

// Hans, http://rd350.nathue.dk
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Richard

Dato : 16-03-03 21:33

Steen Gruby wrote:
> Jeg havde dristet mig til at holde en fridag i dag.

Husk at notere det i kalenderen; så kunne du måske finde på at gøre det
igen en anden gang :)

> [...]
> 1958 ved samme lejlighed.
> Super FOX'en bestod, så nu mangler der blot et møde hos Told & Skat
> før den kan få en Dansk nummerplade igen.

Er den virkelig klar nu Fox'en - tillykke med det. Håber det var en
tilpas gammel prøvesagkyndig der forstod at værdsætte klenodiet ;)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade