Fjerne al det snask foran på motoren, men
Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-03-03 22:24

Hvordan får man nemmest al oliesnask, og hvad der nu ellers har sat sig
fast, af motoren?
Jeg har prøvet at skrubbe og gnubbe løs med petroleum uden det helt
store held.
Jeg overvejede så at gå igang med stålsvampe eller fint sandpapir men så
kom jeg til at tænke på om den sølvgrå farve, den jo gerne skulle have,
er malet på? Den vil jeg jo helst ikke også komme til at rense af.

Det er især (faktisk kun) på de øverste køleripper og foran ved
udstødningsrørene jeg har problemet.

Nogle gode ideer?

/Robert

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-03-03 23:50

Robert Eriksen wrote:
> Jeg har prøvet at skrubbe og gnubbe løs med petroleum uden det helt
> store held.

Hvad med fx. benzin? benzin er ret godt til at opløse olie svjh :)
Jeg foretrækker dog selv petrolium .. eller rigtigt motorrens (på
dunk, og helst muligheden for at lægge i blød i det)

Måske kan man med held pakke den snavsede del af maskineriet ind i
nogle klude eller lignende der er vædet med motorrens/petrolium, og
så lade det trække et par timer eller 3 ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 15-03-03 08:27

In article <b4thaa$29bj$1@news.cybercity.dk>, Robert Eriksen says...

> Det er især (faktisk kun) på de øverste køleripper og foran ved
> udstødningsrørene jeg har problemet.

Kunne det være olie der er brændt til kul???
Prøv noget rustløsende olie, som f.eks. Caramba, og lad det trække.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Margry

Dato : 15-03-03 08:59

Hej!
Jeg har med held prøvet grundrens, det man bruger når man skal male!!
Hilsen Freddy

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 01:00

Brun sæbe - Natten over.
Efterfulgt af alm. motorrens!

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-03-03 09:43

> Brun sæbe - Natten over.
> Efterfulgt af alm. motorrens!

Gælder det også på malede motorer ! ?, der skulle jo gerne være noget
maling tilbage

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 18:03

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også på malede motorer ! ?, der skulle jo gerne være noget
> maling tilbage

Nu tager jeg ikke imod erstatningskrav, så jeg vil ikke lægge hovedet på
blokken derom.
Meen: Så aggressiv er brun sæbe vel heller ikke, og enhver lakering på
motorcyklen må formodes at være en velhærdet 2komponent-vare, som ikke
skulle lade sig anfægte af slige sager :-/

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-03-03 12:16