suzuki GSX-R 400
Fra : Mølle

Dato : 14-03-03 22:24

Hejsa alle...
Jeg er ved at kikke på en suzuki GSX-R 400 fra 1993, og ville derfor høre om
der var nogen der kendte til nogle tekniske facts, om hvormange cyl. hk,
vægt, osv. på sådan en maskine. Samt om der er noget man skal være opmærksom
på ved sådan en "cykel" inden man køber den...
Mvh Kenneth

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-03 23:25

> [...]
om
> der var nogen der kendte til nogle tekniske facts, om hvormange cyl. hk,

der er lagt et blad fra MC revyen op på dk.binaer.motor, det er dog en 91'er
men jeg tror sq ikke der er nogen forskel !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Christian Knudsen

Dato : 15-03-03 00:08

"Mølle" <limfjorden@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
opmærksom
> på ved sådan en "cykel" inden man køber den...

Hej Kenneth

Der er en smule information at hente på følgende adresse:
http://w1.157.telia.com/~u15704746/GSX-R400.html
Den model Morten Juel har sendt er en Gixxer 400 GK73a SP model.
Hvis du kigger på en gixxer 400 fra 93, er det højest sandsynligt en GK76a
model. Det er den fede med upside down forgaffel og lækkert udseende. Den
kører ikke meget anderledes en GK73a modellerne.
Ellers så lav en search på www.google.com - der kan alligevel hentes en del
info....
Jeg har en masse billeder og info jeg kan sende dig på et tidspunkt, hvis du
er interesseret ??

mvmch
christian

Fra : SLP/JM

Dato : 15-03-03 14:14

"Mølle" <limfjorden@mail1.stofanet.dk> skrev i> Jeg er ved at kikke på en
suzuki GSX-R 400 fra 1993

Samt om der er noget man skal være opmærksom
> på ved sådan en "cykel" inden man køber den...

Jeg har haft en GSX-R 400 GK73A, dvs. den sort/røde med monosæde. Selv om
det nok er GK76A, du har kig på, er motoren stort set den samme, og i hvert
fald for GK73A's vedkommende er der problemer med holdbarheden.

I følge en mc-mekaniker, jeg snakkede med den gang, er det ikke unormalt, at
motoren skal renoveres ved 30-35.000 km. Han havde skruet en del på den
model, så jeg går ud fra, at han ved, hvad han snakker om. Desuden passede
det også på en prik på min GSX-R

Hvis det er den sort/røde model, du har kig på, skal du være opmærksom på
revner i bagsvingeren og olieforbruget. Få evt. lavet en kompressionstest
inden en handel.

Der ligger lidt mere information på
http://www.dmcn.dk/tmakro/faq/VisEmne.asp?ID=9

Desuden håber jeg, at du er opmærksom på reservedelssituationen for mc'ere,
der ikke er officielt importeret til landet.

--
Mvh Susanne

Fra : SLP/JM

Dato : 15-03-03 16:13

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev
Få evt. lavet en kompressionstest
> inden en handel.

Jeg mente CO-måling med henblik på at måle olieforbruget - men er
olieforbruget højt, kan en kompressionstest vise, om det er olietyvene, der
trænger til at blive skiftet ud.

--
Susanne

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-03-03 10:43

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvert
> fald for GK73A's vedkommende er der problemer med holdbarheden.

Tjae.. pas på din motor, så sker det ikke.. .som med alle andre.... ok, den
er ikke blandt de stærkeste... men derfor har jeg da set modeller med 60.000
km der ikke brugte olie og stadig trak som en drøm.!

> [...]
> model, så jeg går ud fra, at han ved, hvad han snakker om. Desuden passede

Tjae, sådan går det når man ikke dysser den rigtigt ind.... Så vidt jeg
husker brændte din et stempel ikke (ved godt det ikke var din skyld men
forhandleren der ikke havde sørget for den var ok..)

> Hvis det er den sort/røde model, du har kig på, skal du være opmærksom på
> revner i bagsvingeren og olieforbruget. Få evt. lavet en kompressionstest
> inden en handel.

Lyder fornuftigt :D

> [...]
mc'ere,
> der ikke er officielt importeret til landet.

passer ikke... eller lidt... din model Gk73a SP var officielt importeret, så
ingen problemer der..... GK73a med twin sæde, er ikke importeret. det kan
give problemer....

> --
> Mvh Susanne
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=80

BTW: har været ude at kigge på den cykel du havde før.... den stod i vanløse
og havde smadre 2 gear..... (havde bager med.... han ver 100% sikker på det
var din, og han fortalte også at tidligere ejer var en pige... så han mente
den var kørt som af en 90 årig.. *lol* passer vist ikke helt med dig ;)

Mvh Tommy Fer

Fra : SLP/JM

Dato : 16-03-03 12:31

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> > Tjae, sådan går det når
man ikke dysser den rigtigt ind....

Det er rigtig nok, men jeg har forstået på det, at minigixxeren har ry for
ikke at være specielt holdbar uanset.....men hvad ved jeg....

din model Gk73a SP var officielt importeret, så
> ingen problemer der..... GK73a med twin sæde, er ikke importeret. det kan
> give problemer....

Det var egentligt også det, jeg mente - at hvis man køber en mc, der ikke er
officielt importeret, som fx GK76A, som det lyder som om, at Kenneth har kig
på, kan det blive svært at få fat på de rigtige reservedele.

Desuden er Reinhardt ikke villig til at give oplysninger fra sig om GK73A,
som de selv har importeret. Da jeg ringede til dem for at få at vide, hvor
stort ventilspillerummet skulle være, fik jeg at vide, at den slags har man
autoriserede Suzuki-værksteder til. De er fuldstændig lige glade med, at man
ikke kan få fat på en servicemanual på engelsk.

> BTW: har været ude at kigge på den cykel du havde før.... den stod i
vanløse
> og havde smadre 2 gear.....

Ja, ham jeg solgte den til, bor i Vanløse

>han fortalte også at tidligere ejer var en pige... så han mente
> den var kørt som af en 90 årig.. *lol* passer vist ikke helt med dig ;)

Næh..... *LOL*

--
Susanne

Fra : SLP/JM

Dato : 16-03-03 12:32

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> > BTW: har været ude at
kigge på den cykel du havde før.... den stod i vanløse
> og havde smadre 2 gear.....

Har han for resten sat den til salg?

--
Susanne

Fra : Bent F.

Dato : 16-03-03 14:25

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> > BTW: har været ude at
> kigge på den cykel du havde før.... den stod i vanløse
>
> Har han for resten sat den til salg?

Ja, det var nu længe siden.... i starten af september.

Jeg bød ham 25K for den... han ville havde 32K.. han ville lave den istedet
sagde han...

sjov fætter anyway..

mvh Tommy Fer

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 16-03-03 11:16

> [...]
opmærksom
> på ved sådan en "cykel" inden man køber den...

Hej Kenneth

Svjh er den mest forekommende gixxer 400 en af de få deciderede
en-persons-cykler, dvs det er ikke tilladt at køre to. Jeg er dog ikke
sikker, men det kan være der er andre der er mere inde i lovgivningen,
men jeg synes lige det skulle tages med.

mvh
Kenneth
R1