Er der salt på Strandvejen?
Fra : Sarah

Dato : 14-03-03 21:26

Er der nogen der ved om der er saltet på Strandvejen? Jeg vil gerne have min
kværn hjem til København igen nemlig....

Sarah

Fra : Jens Jessen

Dato : 14-03-03 22:11

"Sarah" <sarahfjerndette@her.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om der er saltet på Strandvejen? Jeg vil gerne have
min
> kværn hjem til København igen nemlig....
>
> Sarah

Smag på vejen.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Sarah

Dato : 14-03-03 22:18

> Smag på vejen.

Det er et fint forslag, men jeg havde håbet på en live-rapport fra andre
glade MC-folk, der måtte have befundet sig på vejen mellem København og
Rungsted idag.
mvh Sarah

Fra : Bjørn S

Dato : 14-03-03 22:42

Sarah wrote:

> Det er et fint forslag, men jeg havde håbet på en live-rapport fra
> andre glade MC-folk, der måtte have befundet sig på vejen mellem
> København og Rungsted idag.

Ja, jeg kan ikke svare dig, da jeg ikke var lige der, men ifølge
www.vintertrafik.dk er der ikke saltet rundt KBH på en tid. Antager at de
konsentrerer sig om de store veje nu, når det gælder salting. Jeg var selv
en tur mellem Brønshøj og Værløse på en forårslufter, det så da godt ud der,
sorte tørre veje, og helt ærlig, tørre fine veje burde ikke være det helt
store problemet vedrørende salt.
Problemet er nok større når det er våde veje, og saltvandet plasker ind og
over det hele

/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-03-03 23:44

Bjørn S wrote:
> Problemet er nok større når det er våde veje, og saltvandet plasker ind og
> over det hele

Det er så derfor man ikke kører når det regner, på denne tid af året
:)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Bjørn S

Dato : 14-03-03 23:52

Hans Joergensen wrote:
> Det er så derfor man ikke kører når det regner, på denne tid af året
> :)

Nej, det var da koldt nok foruden
- men faktisk mest under hagen, må nok anskaffe en hjelmlue... nåja, har jo
medbragt en nisse"H"ue...hmmm....
- og pas op for vild nordmand med ny Duc i lokalområdet i morgen )

/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-03-03 23:43

Sarah wrote:
> Det er et fint forslag, men jeg havde håbet på en live-rapport fra andre
> glade MC-folk, der måtte have befundet sig på vejen mellem København og
> Rungsted idag.

Jeg bemærkede ikke at der var specielt hvidt... men jeg havde også
travlt med at holde øje med en besværlig tysker i en folkevogn der
på det nærmeste blokkede bremserne hver gang han fik øje på en
cyklist.

Men et godt forslag er at tørre alle udsatte dele godt ind i WD40
eller anden beskyttelse før du kører ud på vejene...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Richard

Dato : 16-03-03 18:40

Hans Joergensen wrote:
> Men et godt forslag er at tørre alle udsatte dele godt ind i WD40
> eller anden beskyttelse før du kører ud på vejene...

Ja, du mener forhåbentlig ikke *sprøjte* ind i WD40 - det skal da nok
binde saltstøvet til cyklen. Hvis man absolut skal ud i saltstøvet nu,
må det da være bedre at tørre cyklen af/polere den først og så tørvaske
den vel hjemme - hvad enten det så sker i WD40 eller i vintervoks

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-03-03 20:32

Richard wrote:
> [...]
> må det da være bedre at tørre cyklen af/polere den først og så tørvaske
> den vel hjemme - hvad enten det så sker i WD40 eller i vintervoks

Ikke destp mindre holder ting altså op med at ruste/irre når de får
en gang WD40 ...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Richard

Dato : 16-03-03 21:26

Hans Joergensen wrote:
> Ikke destp mindre holder ting altså op med at ruste/irre når de får
> en gang WD40 ...

Da vel ikke hvis laget er så fugtigt/tykt, at det fanger saltstøvet på
vejen?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-03-03 23:15

Richard wrote:
> Da vel ikke hvis laget er så fugtigt/tykt, at det fanger saltstøvet på
> vejen?

Normalt kræves der en vis mængde ilt før rust/ir kommer, det burde
WD40-laget vel også beskytte lidt imod ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Richard

Dato : 17-03-03 18:12

Hans Joergensen wrote:

> Normalt kræves der en vis mængde ilt før rust/ir kommer, det burde
> WD40-laget vel også beskytte lidt imod ?

Uden at kende WD40's pH-værdi og derfor om den bliver øget eller
neutraliseret af saltet ville jeg frygte, at tæringen starter, når
WD40-saltstøvblandingen tørrer ind. Men jeg er også ret skeptisk overfor
- eller *omkring* som de siger på nydansk - WD40's lak- (og især
gummi-)plejende egenskaber :)

Fra : Armand

Dato : 17-03-03 00:32

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en

> [...]
> må det da være bedre at tørre cyklen af/polere den først og så tørvaske
> den vel hjemme - hvad enten det så sker i WD40 eller i vintervoks

Var det dog blot et kosmetisk problem!
Salten er nok grimmest på de tydeligste overflader; men værst(!) inde i
krogene, og dér spiller WD40 sin trumf ud!!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 17-03-03 18:09

Armand wrote:

> Var det dog blot et kosmetisk problem!
> Salten er nok grimmest på de tydeligste overflader; men værst(!) inde i
> krogene, og dér spiller WD40 sin trumf ud!!

Tjah, måske hvis krogene holdes fugtigt. Tvivler på at indtørret WD40
med saltstøv skulle beskytte særlig godt ;)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 14-03-03 22:10

Sarah wrote:

> Er der nogen der ved om der er saltet på Strandvejen? Jeg vil gerne have

Strandvejen her i byen er saltet, men det er vist nogle dage siden. Nu
skriver du ikke hvilken Strandvejen i hvilken by, men jeg omtaler den i
Kolding

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Kenneth T

Dato : 14-03-03 22:20

> Er der nogen der ved om der er saltet på Strandvejen? Jeg vil gerne have
min
> kværn hjem til København igen nemlig....

www.krak.dk siger at der er en vej som heder strandvejen 132 steder i DK.
Derfor vil jeg tro at du kan finde en som der ikke er saltet, og så bare
køre den vej.

:)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-03-03 08:26

> www.krak.dk siger at der er en vej som heder strandvejen 132 steder i DK.
> Derfor vil jeg tro at du kan finde en som der ikke er saltet, og så bare
> køre den vej.

LOL
LOL

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 10:59

Jonas Holt wrote:
> LOL
> LOL

Er i ikke lidt fjollede? :) når der bliver nævnt Strandvejen og
København på samme tid, burde det vel være muligh at tænke sig til
hvilken strandvej det højst sansynligt er :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-03-03 12:50

> Er i ikke lidt fjollede? :) når der bliver nævnt Strandvejen og
> København på samme tid, burde det vel være muligh at tænke sig til
> hvilken strandvej det højst sansynligt er :)

LOL - selv fjollet! Føler du dig såret over at der er nogle der ikke kender geografien hvor du bor? Så
skulle jeg måske også spille fornærmet når jeg fortæller at en af mine venner bor i Østerbrogade og du
ikke fatter at han bor i Nørresundby?

Der står "hjem til København" og hvilken vej det skal ske ad er da ikke nemt at vide

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Kenneth T

Dato : 15-03-03 20:50

> Der står "hjem til København" og hvilken vej det skal ske ad er da ikke
nemt at vide

Tjaa, det er nok noget som sidder dybt i èen hvis man kommer fra djævleøen
:)

Da statsministeren skulle indvie storebæltsbroen bed jeg særligt mærke i, at
han sagde: "...og nu er Danmark endeligt blevet landfast med resten af
europa...."

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 22:29

Kenneth T wrote:
> Da statsministeren skulle indvie storebæltsbroen bed jeg særligt mærke i, at
> han sagde: "...og nu er Danmark endeligt blevet landfast med resten af
> europa...."

GRILL ! :)

skild :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 15-03-03 11:29

> Er der nogen der ved om der er saltet på Strandvejen? Jeg vil gerne
have min
> kværn hjem til København igen nemlig....
>
> Sarah

Jeg tror ikke der er saltet. Jeg bor selv i Nordsjælland, og tog turen
på to hjul (det meste af tiden ) til Kbh i mandags, der var ikke
saltet, og jeg tror ikke der er saltet siden.

Og med hensyn til hvilken Strandvej Sarah snakker om, så kan det da kun
være et par af de mere indavlede jyder som ikke fatter det. Damen nævner
København, og lidt senere Rungsted, hvor svært kan det være?

Kenneth
R1

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 15-03-03 15:50

Kenneth Sørensen wrote:

> Og med hensyn til hvilken Strandvej Sarah snakker om, så kan det da kun
> være et par af de mere indavlede jyder som ikke fatter det. Damen nævner
> København, og lidt senere Rungsted, hvor svært kan det være?

LOL til dig! Hvordan kan vi "jyder" vide at Københavnere snakker om deres
egen by? I er ikke de eneste i landet og skal derfor ikke tage det som en
selvfølge at vi andre ved hvor/hvad I snakker om...

Damen nævner: "Hjem til København" så hvor svært kan det være for dig?

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Kenneth S

Dato : 18-03-03 10:02

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> wrote in message

> [...]
> selvfølge at vi andre ved hvor/hvad I snakker om...
>
> Damen nævner: "Hjem til København" så hvor svært kan det være for dig?

hmm.. ikke særlig svært egentlig, eller også er jeg bare enormt heldig, for
jeg gættede rigtigt første gang

Kenned

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 15-03-03 18:51

> [...]
nævner
> København, og lidt senere Rungsted, hvor svært kan det være?

...ah ok.. det kan godt være jeg lige glemte et par smileys ved
jyde-tingen der

Kenneth (..med to jysk fødte forældre)
R1

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-03-03 10:49

"Sarah" <sarahfjerndette@her.adsl.dk> writes:

> Er der nogen der ved om der er saltet på Strandvejen? Jeg vil gerne have min
> kværn hjem til København igen nemlig....

Jeg kørte fra Klampenborg til Østerbro i torsdags, der så det ikke
slemt ud.

--
Jacob - nu med knæskade, og derfor ude af stand til at køre MC i nogle
uger. Den var ellers lige kommet ud fra vinterhi. ØV!

Fra : Jonas Holt

Dato : 17-03-03 11:34

> Jeg kørte fra Klampenborg til Østerbro i torsdags, der så det ikke
> slemt ud.

Østerbro i Aalborg?
Det var da en god lang tur

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-03-03 13:46

"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> writes:

> Østerbro i Aalborg?
> Det var da en god lang tur

Ja, og specielt godt klaret, hvis jeg nu har klaret at køre ad
Strandvejen hele vejen, ikke?

--
Jacob - www.bunk.cc
Internet shut down due to maintainance

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-03-03 10:11

> Ja, og specielt godt klaret, hvis jeg nu har klaret at køre ad
> Strandvejen hele vejen, ikke?

Det skrev du vist ikke noget om - desuden har jeg ikke lige den store andelse om hvor Klampenborg ligger.
Ved du fx hvor Attrup ligger?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-03-03 13:52

"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> writes:

> Det skrev du vist ikke noget om - desuden har jeg ikke lige den
> store andelse om hvor Klampenborg ligger.

Så har du vist aldrig været med til Bakkens åbning.

> Ved du fx hvor Attrup ligger?

Nej, men jeg har på fornemmelsen at den er en del mindre end
Klampenborg, og ligger et eller andet sted i Nordjylland

--
Jacob - www.bunk.cc
This is now. Later is later.

Fra : Armand

Dato : 21-03-03 06:56

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en

> Så har du vist aldrig været med til Bakkens åbning.

Man kan da sagtens have været med til indtil flere bakkeåbninger uden at
have opfattet hverken nord eller syd når man flyder med strømmen i mørket!
Jeg har oplevet én der end ikke havde opfattet at man havde kørt langs
vandet (på strandvejen)

--
Armand.

Fra : N/A