Kort sp.
Fra : Per Madsen

Dato : 14-03-03 19:16

Er der ligegyldigt om jeg ligger en programhenvisning i dock'en eller
trækker selve programiconet over i?

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 14-03-03 19:31

"Per Madsen" skrev:

> Er der ligegyldigt om jeg ligger en programhenvisning i dock'en eller
> trækker selve programiconet over i?

Nej. Hvis du trækker en henvisning ned i dock'en og senere smider
henvisningen væk, så kan OS X ikke finde programmet.

Det er en god ide at trække selve program-ikonet ned i dock'en (så laver OS
X selv en henvisning).

/kristian

Fra : Per Madsen

Dato : 14-03-03 20:13

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> [...]
> henvisningen væk, så kan OS X ikke finde programmet.
>
> Det er en god ide at trække selve program-ikonet ned i dock'en (så laver OS

OK,- Takker!
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-03 21:26

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Nej. Hvis du trækker en henvisning ned i dock'en og senere smider
> henvisningen væk, så kan OS X ikke finde programmet.

Ja, men og ligeledes hvis du smider programmet væk kan os x ikke finde
det

> Det er en god ide at trække selve program-ikonet ned i dock'en (så laver OS
> X selv en henvisning).

men det gør den jo også hvis det er en henvisning (altså laver en
henvisning til henvisningen
> /kristian

Jeg syntes det er en god ide ! nogen gange...
jeg f.eks. lavet 6 mapper, en til office programmer, en til Apples
i-programmer og en til adobeprogrammer, og en til hver af de 3 yngste
unger, hver med flotte ikoner og ungerne har også valgt et
bagrundsbilled til hver af mapperne. Rose har f.eks. en flot billed af
en jaguar midt i mappen og så lagt henvisninger til alle de spil hun kan
lide rundt om !
Docken er faktisk en ret cool ting !!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-03 22:08

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> bagrundsbilled til hver af mapperne. Rose har f.eks. en flot billed af
> en jaguar midt i mappen og så lagt henvisninger til alle de spil hun kan
og glemte lige at skrive at de mapper så blev lagt i Docken

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-03-03 23:32

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:
> og glemte lige at skrive at de mapper så blev lagt i Docken
Det havde jeg gættet q

Jeg gør noget meget nemt, synes jeg: Når programmet [som ikke var i
docken på forhånd] er åbent, flytter jeg det til en mere prominent plads
i docken, dvs. hen mod Finder; når jeg så lukker, bliver programikonet
der! Åbner nu stadig æblemenuen for at finde mine programmer......