Ris/Ros Jagtimport Lageret , Carl Gustaf 6~
Fra : CARSTEN DAMGAARD AND~

Dato : 19-03-01 09:36

Hej jeg går lidt og tænker på at købe en jagtriffel, muligvis en Carl
Gustaf 6,5x55 H toprenoveret til1.895,00 , som jeg har set hos Jagtimport
Lageret. Er der nogen der erfaringer fra tidligere handler med firmaet ? er
servicen i orden ? eller er det kun billige priser de kan klare ?
Hvad med med riflen er den ok som begynder riffel, eller kan jeg gøre et
bedre købe for penge af den størrelse ?

På forhånd tak !

Mvh. Carsten Damgaard

Fra : N/A

Dato : 20-03-01 08:35

Fra : Daniel Bred

Dato : 20-03-01 08:35

"Sailor99" <sailor99@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg tror næppe, nogen har lyst til at udbrede sig ret meget vedr. dit
> spørgsmål her på nettet. Men prøv at låne nogle ældre årgange af "Jæger",
> der står mange "lystige" ting - eller spørg dine jagtkammerater.
> Papir er taknemmeligt!

Og hvad skulle adskille denne nyhedsgruppe fra de utallige andre, hvor disse
ting rent faktisk diskuteres??
Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af at handle hos Jagtimport Lageret, men
når den tid kommer, kunne jeg da ikke drømme om at holde eventuelt ros eller
ris tilbage.

I øvrigt kan jeg ikke se, hvilken forskel der skulle være i at give sin
mening til kende hér eller i "Jæger". Papir er, ganske som du skriver,
taknemmeligt - det samme kan siges om nyhedsgrupper! Men læserne af det ene
eller andet medie må i begge tilfælde forudsættes at kunne danne deres eget
billede ud fra et debatindlæg. Derfor bør Carstens forespørgsel hilses
velkommen!

Mvh

Daniel

Fra : N/A

Dato : 20-03-01 12:14

Fra : Ghadaffi

Dato : 20-03-01 12:14

Jeg købte forrige forår en Savage 110 med kikkert hos Jagtimport lageret.
Handlen forløb ganske enkelt og smidigt da jeg vidste hvad jeg ville have.
Servicen er ganske glimrende og jeg fik da et par "smådimser" med i købet
uden beregning, da jeg vidste præcist hvad jeg købte.
Med venlig hilsen
Jens

Fra : Mogens Christensen

Dato : 20-03-01 20:14

Jeg har også handlet nogle gange hos Jagtimportlageret og har også fået hvad
jeg havde bestilt. Derimod vil jeg ikke anbefale at købe en ombygget Carl
Gustaf, selv om den er toprenoveret er den stadig baseret på en 94 eller 96
er lås, altså mere en 100 år gammel og derfor af svagere materialer. Den
tåler ihvertfald ikke altid fuld house ladninger, det har jeg set flere
gange.

MVH
Mogens

Fra : J Nielsen

Dato : 21-03-01 16:04

On Tue, 20 Mar 2001 20:13:38 +0100, "Mogens Christensen" <mogens_c@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>er lås, altså mere en 100 år gammel og derfor af svagere materialer. Den
>tåler ihvertfald ikke altid fuld house ladninger, det har jeg set flere

Største parten af de Mauser 96 som er i omløb er 50-60 år gamle. Styrken
er fuldt på højde med kravene til en moderne riffel. 96'erens svage punkt
er de (alt for små) huller i bundstykket som skal bortlede krudtgasserne hvis
der sker en hylstersprængning pga. overladning. Hvis man sammenligner
med en Mauser 98 "Tysker Mauser", vil man se at hullerne her er langt større.

Jeg vil anbefale alle som genlader til ombyggede Carl Gustaf rifler at være
særdeles påpasselige med ikke at overskride max. ladningerne.
Ligeledes bør man heller ikke gå under min. ladningerne for langsomt
brændende krudt (MRP, N160 osv.) da dette også kan medføre utilsigtet
trykstigning.
Hvis man vil være på den sikre side, bør man få hullerne boret op hos en
bøssemager.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : M Sørensen

Dato : 23-03-01 17:50

Hej

der kan vel osse være noget med antal gange riffelgange drejer da der er
kortet af løbet!! det er vel ikke mere end 5 gange eller sådan.

M Sørensen

Fra : JRL

Dato : 27-03-01 08:13

Jeg har faktisk gennem tiderne hørt en del dårlige ting om
Jagtimportlageret.
Jeg kender en del folk, der skulle have noget repareret og afleverede det 6
mdr. inden en jagtrejse. De nåede ikke at få det tilbage inden de skulle
afsted.
Firmaet er kendt for deres manglende service, og deres ligegyldighed overfor
kunder efter salg.

En helt tredie ting som man skal være utrolig varsom med, er at det desværre
ofte er parallelimporterede genstande der bliver solgt. Hvilket også er
forklaringen på de lave priser. Det er der i sig selv ikke noget galt med,
hvis det ikke lige var for det faktum, at der i mange tilfælde ikke bliver
ydet garanti på parallelimporterede varer. Det er jo nok lidt surt at købe
en vare til 8000.-, spare 200 kr og så ikke kunne få den repareret på
garantien, hvis den skulle gå i stykker.

Jeg kan jo i bund og grund være ligeglad, og har ingen gevinst ved at jage
dig væk fra Jagtimportlageret, men jeg følte trang til at fortælle sandheden
on JILAS.
I øvrigt bliver indehaveren, Karl Szabad, kaldt "Den Sorte Jøde" i daglig
tale. Og det er ikke antisemitistisk ment. Men ment som at han VIL tjene
penge på folk, uanset hvad der sker.

I øvrigt ville jeg vælge en brugt riffel af en bedre standard, istedet for
at skulle købe en ny ombygget at lidt tvivlsom kvalitet.

Held og lykke.

JRL

Fra : Per Jensen

Dato : 28-03-01 16:51

Og så spiser han små børn. Helt ærligt !!!!!!!!

Store Per.

Fra : Peter

Dato : 29-03-01 07:46

Hvis det ikke er "antisemitisk ment", hvad er det så ment?
Hvem kalder folk sådan noget?
Og det er forhåbentlig noget du tager stærkt afstand fra, når folk siger
sådan noget pis? Og hvorfor bringer du det videre i en nyhedsgruppe?

Venlig hilsen Peter

Fra : Peder Porse

Dato : 29-03-01 21:04

HØRT...
pp

Peter wrote:

> [...]
> Og det er forhåbentlig noget du tager stærkt afstand fra, når folk siger
> sådan noget pis? Og hvorfor bringer du det videre i en nyhedsgruppe?

Peder Porse
Boesvej2, Svejstrup Enge
8660 Skanderborg
Tel. +45-86577305 mobil 21407355 ;http://home18.inet.tele.dk/porse/
"Frihed er det bedste guld.." og vi skal stadig A med Nyrup.

Hjemmesiden opdateret 25/3 nu med link til Beatlesnummer fra forsiden.

Fra : JRL

Dato : 02-04-01 20:22

Jeg bringer det frem/videre for, at give Carsten Damgaard et fuldstændigt
billede af hvordan han er omtalt i det daglige.

Nu er det imidlertid tilsyneladende sådan i DK, at hvis man er mandlig
pædagog, så er man pr. definition pædofil.....!!!!
Og hvis man taler nedsættende om en specifik indvandrer, så en man
racist....!!!!!!
For at undgå racisme/antisemitisme i dagens Danmark, burde man fjerne ordene
"Udlænding" og "Jøde". På den måde kunne man undgå at blive opfattet
forkert. Bare vi fjerner ordene, findes der nok ikke racisme længere...?!?

Man kan altså sagtens bruge ordet "jøde" (eller ordet "sort") i en negativt
ladet sætning, uden af den grund at blive antisemit.

Hvis du mener at Carsten Damgaard skal skynde sig til JILAS og købe en
ombygget militærriffel, så sig det - men pas nu på dit ordvalg...!!!

JRL

Peter <pda81@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99ulmt$9r4$1@news.inet.tele.dk...

Fra : JRL

Dato : 02-04-01 20:22

Tænk, det vidste jeg virkelig ikke!!!!!!!!

Mit indslag var ment som en hjælp til en mand, der forsigtigt spurgte om
råd. Hvis du har en anden holdning, eller mener at JILAS er guds gave til
detailforretninger indenfor jagt- og friluftsudrustning, skal det stå dig
frit for og sige det.

Der har flere gange i den seneste tid været skrevet at hvis ikke tonen
ændrede sig på dette site, ville folk ikke benytte det. Det lader åbentbart
til at der er mange folk her på dette site, der har fået noget i klemme,
siden at den tone man bruger, ikke ligefrem taler til det bedste i folk.

JRL

Per Jensen <pjlyngby@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AC2087E.210E3511@post12.tele.dk...

Fra : Per Jensen

Dato : 03-04-01 07:33

Nå ja det hedder jo heller ikke en diskussionsgruppe for ingenting, vel??

Problemet er bare at du kommer med en masse påstande såsom, "jeg har hørt" eller
"jeg kender en del folk" som har
ditten eller datten. Desuden snakker Du om "ingen garanti på parallelimporterede
varer" og vi har ellers en købelov som
siger noget andet. Tilsidst slutter Du af med at sige at Du føler trang til at
"sige sandheden om Jilas" og den kender Du
altså endegyldigt f rem for alle os andre dødelige. Det være sig "sorte jøder"
eller hvad vi nu ellers måtte være.
Til allersidst, kender jeg masser af jagtforetninger som sælger brugte ombyggede
rifler af samme type som man sælger
i Jagtimportlagret, så et eller andet sted er de nok OK, det er den jeg har
ihvert tilfælde.

Store Per.

Fra : JRL

Dato : 03-04-01 20:21

Det er klart at det obligatoriske år, som købeloven foreskriver på
forbrugerkøbsområdet bliver opretholdt, men det kan være en anelse trist at
købe en
Schmidt & Bender og tro at man får 30 års garanti og så måtte nøjes med 1
år.
Mht. sandheden, så er det trods alt uomtvisteligt at han har haft en del
problemer med bl.a. Forbrugerklagenævnet på det seneste. Man skal faktisk
ikke spørge så mange mennesker om deres mening om JILAS, før man får samme
indtryk som det jeg har fået.

Eet eller andet sted er jeg da glad for at du ophøjer mig til udødelig.

Det glæder mig i øvrigt også at du har fået en ombygget militærriffel som
fungerer upåklageligt. Det er desværre ikke altid normen med de ombyggede
rifler. Jeg kender desværre kun 5 personer der en overgang havde sådanne
rifler. Der var IKKE een eneste af dem der var fejlfri. Der var heller ikke
nogen af den der var driftsikre eller havde en særlig iøjenfaldende
egenspredning. Til gengæld så de alle ud til at være brugt som haveredskab.
Det kan vel heller ikke komme bag på nogen, når man giver 2000.- for en
riffel.

held og lykke med din riffel og fremtidige køb hos Jagtimportlageret.

nyhedsmeddelelse:3AC96EAC.8BEB23CF@post12.tele.dk...

Fra : Per Jensen

Dato : 05-04-01 07:15

Storhedsvanvid og sarkasme kan jo altid bruges, så er det også lettere at stille
diagnosen.

Store Per.

Fra : Søren Elnegaard Pete~

Dato : 30-03-01 17:40

Jeg har dårlige erfaringer med den forretning - det samme har flere af mine
jagtkammerater. Jeg købte selv en Sauer 200 der og der var bare alting i
vejen. For sen levering, dårlig montage af kikkert samt så havde de tillige
spildt lock tie på skæftet og lavet en ridse i det. Men hvem er ikke til at
tale med når riflen først var klar 2 dage før jagten.
Kort sagt find dig en anden butik - det er mit råd.