Fortidens browser :)
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-03-03 18:22

Læste lige denne:

10 Years of the World Wide Web
<http://slashdot.org/article.pl?sid=03/03/14/1534218>

og kunne ikke stå for fristelsen, for at downloade Mosaic browseren til
Mac fra 1994.

<http://browsers.evolt.org/?mosiac-ncsa/mac/1.03>

Den virker stadig på en G4 med Mac OS X under Classic

Mojn, Thomas

Fra : Jens

Dato : 14-03-03 23:29

For de historisk interesserede har jeg skrevet en artikel om Apples
gamle webbrowser, Cyberdog:
http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20030108184542

/Jens

Fra : gunner carstens

Dato : 15-03-03 00:50

Jens wrote:
> For de historisk interesserede har jeg skrevet en artikel om Apples
> gamle webbrowser, Cyberdog:
> http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20030108184542

Dette er et udsnit af denne artikel:
"Apples valg af at lade koden til Safari være open source kan man tolke
som et grundlag for, at browseren vil blive mere overlevningsdygtig end
Cybredog. For selvom Apple på et tidspunkt dropper browseren, kan
entusiaster rundt om i verden tilrette koden i det uendelige."

Jeg mener det er en misforståelse at Apple har "ladet koden til Safari
være open source". Apple har taget et open source projekt kaldet
"Konqueror" fra KDE og bygget videre på det. Derfor skal det vel , være
opensource.
mvh Gunner

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-03-03 00:19

gunner carstens <gunner@excuseme.dk> wrote:

> [...]
> være open source". Apple har taget et open source projekt kaldet
> "Konqueror" fra KDE og bygget videre på det. Derfor skal det vel , være

Mener du at en skribent fra Macnyt.dk ikke har fået alle facts med?

Nu er du tæt på kanten af injurielovgivningen. De er ellers kendt for
den mest ypperlige kilde-checkning på denne side af CNN. De går med
krykker fordi de altid falder i deres Pulitzer og Kavling priser.

Mojn, Thomas

(kunne en stavekontrol evt. blive indført ville det jo ... ikke hjælpe)

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-03-03 23:59

Jens <webdezign@ofir.dk> wrote:

> For de historisk interesserede har jeg skrevet en artikel om Apples
> gamle webbrowser, Cyberdog:
> http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20030108184542

Ja, den læste jeg med interesse.

Den er faktisk god, men faktiske referencer til ting der er faktiske.

Kanon, faktisk

Mojn, Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-03-03 04:53

Hej Jens

- Som for øvrigt er langt mere end end browser... - Og som faktisk virker
fremragende sammen med klassiske Mac OS helt op til 9.2.2!! - Og så er den
endda lynende hurtig!

mvh. Erik Richard