Andet multimedie
bentjuul 3670
Meta tags på billeder
Fra : Martin Helbo

Dato : 14-03-03 18:13

Hvordan bruger man bedst metatags på billeder
Jeg har i Photoshop prøvet at tilføje keywords på et billede. Disse keywords
kunne ikke ses i ACDSee.
Omvendt kunne keywords der var lagt på et billede fra ACDSee ikke ses i
Photoshop.

Hvilke metatags skal jeg bruge. Jeg vil gerne kunne søge på disse keywords i
ACDSee, men samtidig ville det jo være rart hvis de også kunne læses i PS.

Nogen forslag?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-03-03 18:35

Martin Helbo skrev:

> Jeg har i Photoshop prøvet at tilføje keywords på et billede.
> Disse keywords kunne ikke ses i ACDSee.

Nej, men ACDSee kan se EXIF-data. Det er dog kun Photoshop 7 som
kan lave og bevare EXIF-data i billederne. Tidligere versioner af
Photoshop har ikke mulighed for EXIF.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/7/exif.png>

Madsen.

Fra : emj

Dato : 14-03-03 19:03

On Fri, 14 Mar 2003 18:34:30 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er dog kun Photoshop 7 som
>kan lave og bevare EXIF-data i billederne. Tidligere versioner af
>Photoshop har ikke mulighed for EXIF.

Og PSP-fans kan glæde sig til den nye version PSP8.0, som også gemmer
EXIF efter redigering af et foto.
Hilsen emj