kabel til telefoninstallation.
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 14-03-03 18:04

Hej...
Jeg skal til at skifte telefonkablet i huset. Det er ca. 25m lang fra det
sted de kommer ind i huset. Dessuden vil jeg trække det videre til
værkstedet. Det er yderligere 25m. Jeg har en rulle med 2x0,75 kv.
højtalerledning. Kan jeg bruge det i stedet for det tynde tråd som man
normalt bruger? Jeg har planer om at lodde det fast i telefonstikdåserne for
sikre en go' forbindelse
mvh Michael.

---

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 14-03-03 18:45

"Michael_Sørensen" <nomail@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højtalerledning. Kan jeg bruge det i stedet for det tynde tråd som man
> normalt bruger? Jeg har planer om at lodde det fast i telefonstikdåserne

Hej Michael
Lad hellere være , da kablet sikkert ikke er parsnoet vil det give en masse
støj .Find hellere en lokal elmand og køb lidt parsnoet telekabel , gerne
4*2*0,6 som tdc selv bruger og husk at holde parene samlet , så vil du
slippe for problemer senere. Til montering i stikkene kan du købe det
rigtige værktøj i telebutikken så du slipper for at lodde.

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae
frank@lyngaae.com

Fra : Nuller

Dato : 16-03-03 23:50

> [...]
> slippe for problemer senere. Til montering i stikkene kan du købe det
> rigtige værktøj i telebutikken så du slipper for at lodde.

Forkert, det er 4*2*0,5

Nuller

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 17-03-03 20:19

"Nuller" <nuller@goej.net> skrev i en meddelelse
> masse
>
> Forkert, det er 4*2*0,5
>
> Nuller

Undskyld øjemålet var vist ikke ordenligt indstillet

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae
frank@lyngaae.com

Fra : Th Frydensberg

Dato : 14-03-03 18:46

"Michael_Sørensen" wrote:

> [...]
> sted de kommer ind i huset. Dessuden vil jeg trække det videre til
> værkstedet. Det er yderligere 25m. Jeg har en rulle med 2x0,75 kv.

hej
set i biltema
25 m tlf kabel, vægstik ,forlængerstik, ledningssøm = 59,95
mv th

Fra : HKJ

Dato : 14-03-03 19:25

"Michael_Sørensen" <nomail@spam.dk> wrote in message
> [...]
> højtalerledning. Kan jeg bruge det i stedet for det tynde tråd som man
> normalt bruger? Jeg har planer om at lodde det fast i telefonstikdåserne

Som andre har sagt: lad være.

Du kan bruge rigtig telefon kabel, dvs. parsnoet kabel.
Et anden type kabel, som er glimrende til telefon, er parsnoet netværks
kabel, så hvis du har adgang til sådan noget, så brug det.

Husk at bruge to ledere der er snoet sammen (et par) til telefon signalet,
ellers går fidusen med parsnoet kabel tabt.

Fra : Sørensen

Dato : 15-03-03 04:01

> [...]
> højtalerledning. Kan jeg bruge det i stedet for det tynde tråd som man
> normalt bruger? Jeg har planer om at lodde det fast i telefonstikdåserne

Brug noget ordentligt kabel, arbejdet med at trække det er det samme, og
finder du nu på at du vil have ISDN om et halvt år så kan du trække det hele
om.
Det er ikke nødvendigt at lodde hvis man bruger det rigtige kabel og
værktøj.

vh.
Sørensen

Fra : Tommy

Dato : 15-03-03 15:17

Hejsa

Du skal ikke købe de helt billige "Telefonstik sæt", som nogle byggemarkeder
m.m. sælger, det er oftest kun en 2x0,5 der ikke er snoet.

Fra : S. Borring

Dato : 17-03-03 00:35

Kontakt dit lokale TDC-mødested så har de nok noget du kan få !!!!!!!!!!

Det skal helst være fremtidssikret, så brug en 8 tråd

mvh. SB

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 17-03-03 13:44

Michael> Hej...
Michael> Jeg skal til at skifte telefonkablet i huset. Det er ca. 25m lang fra det
Michael> sted de kommer ind i huset. Dessuden vil jeg trække det videre til
Michael> værkstedet. Det er yderligere 25m. Jeg har en rulle med 2x0,75 kv.
Michael> højtalerledning. Kan jeg bruge det i stedet for det tynde tråd som man
Michael> normalt bruger? Jeg har planer om at lodde det fast i telefonstikdåserne for
Michael> sikre en go' forbindelse
Michael> mvh Michael.

Som andre har foreslået: brug netværkskabel.
Så kan du også bruge det til andre ting: en fax linie, ISDN, eller netværk.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>