/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Test af ny PC Finder
Fra : Bjarne Østergård


Dato : 14-03-03 18:09

http://www.gigasoft.dk/dwautorun/autorun.zip

Bare udpak og klik på autorun
Følg derefter anvisningerne

MVH
Bjarne



 
 
Steen B (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Steen B


Dato : 14-03-03 21:34

On Fri, 14 Mar 2003 18:08:32 +0100, "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

>http://www.gigasoft.dk/dwautorun/autorun.zip
>
>Bare udpak og klik på autorun
>Følg derefter anvisningerne
>
>MVH
>Bjarne
>
lige så værdiløs som den udgave i forsøgerat prakke folk på i
øjeblikket.
/steen

Socketd (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Socketd


Dato : 14-03-03 21:45

On Fri, 14 Mar 2003 18:08:32 +0100, Bjarne Østergård wrote:

> http://www.gigasoft.dk/dwautorun/autorun.zip
>
> Bare udpak og klik på autorun
> Følg derefter anvisningerne

Hold venligst op med at reklamere for PC Finder herinde.

h
socketd

Arne Schwerdtfegger (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Arne Schwerdtfegger


Dato : 15-03-03 01:31

Socketd <db@traceroute.dk> wrote in news:pan.2003.03.14.20.45.13.86008.491
@traceroute.dk:

[snip bjarne-reklame]

> Hold venligst op med at reklamere for PC Finder herinde.
>
> h
> socketd

phj33r, hackeren har talt. Får du hacket noget FreeBSD? Har hende Meinel
skrevet noget fedt? Er det her ikke dig? http://www.haslund.org/img/315.

--
Knuuuuud

Socketd (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Socketd


Dato : 15-03-03 09:26

On Sat, 15 Mar 2003 01:31:00 +0100, Arne Schwerdtfegger wrote:

> phj33r, hackeren har talt. Får du hacket noget FreeBSD?

Har rimelig travlt med datamatiker uddannelsen lige nu, men fandt da ud
af at php installere en masse filer som world writeable (der i blandt
også mindst et script, de er ved at underrsøge sagen nærmere).

> Har hende Meinel
> skrevet noget fedt?

Hendes tekster var de første jeg læste om hacking, men jeg må
indrømme at de ikke var pengene værd.

>Er det her ikke dig? http://www.haslund.org/img/315.

Jo det er mig og jeg synes jeg kan fornemme lidt sarkasme!?!, men det er
jo ikke noget nyt at du ikke bryder dig om mig. Hvis du ønsker at
kommentere dokumentaren eller andet omkring mig, så skriv privat til mig.
Det er sgu for latterligt at poste det på en nyhedsgruppe i en tråd
vedrørende "PC Finder"

h
socketd

Henrik Hougaard (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Hougaard


Dato : 16-03-03 23:17

Da størstedelen af alle stjålne pc'ere bliver solgt i stumper med eller med
HD ryddet/formatteret iflg. politiet selv så kan jeg ikke se værdien af
pc-finder. Den "slettes" vel også i processen. Og resten må bliver vel
mindre i omfang efter at tyvene også har læst annoncer for pc-finder - så de
kan huske at slette/formattere disken først.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
fjern "nejtak" i email
"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse
news:3e720c9c$0$52117$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> http://www.gigasoft.dk/dwautorun/autorun.zip
>
> Bare udpak og klik på autorun
> Følg derefter anvisningerne
>
> MVH
> Bjarne
>
>



Bertel Lund Hansen (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-03-03 23:51

Henrik Hougaard skrev:

>Da størstedelen af alle stjålne pc'ere bliver solgt i stumper med eller med
>HD ryddet/formatteret iflg. politiet selv så kan jeg ikke se værdien af
>pc-finder.

Hvis du kunne tænke dig at se en samling af alle tænkelige og
utænkelige argumenter for og imod pc-finder og
enmands-sikkerhedsprojekter, så søg tilbage i gruppen efter noget
med pc-finder eller Bjarne Østergård. Der er nok at tage af.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Tom Madsen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Tom Madsen


Dato : 17-03-03 11:01

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in
news:stv97vgo21kg2ec199c6li175ur3v1slrf@news.stofanet.dk:

> Henrik Hougaard skrev:
>
> Hvis du kunne tænke dig at se en samling af alle tænkelige og
> utænkelige argumenter for og imod pc-finder og
> enmands-sikkerhedsprojekter, så søg tilbage i gruppen efter noget
> med pc-finder eller Bjarne Østergård. Der er nok at tage af.

skal vi ikke stoppe her?!?! jeg magter ikke en ny 800 indlægs diskussion...




Kasper Dupont (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 17-03-03 11:37

Tom Madsen wrote:
>
> skal vi ikke stoppe her?!?! jeg magter ikke en ny 800 indlægs diskussion...
>

Kan din newsreader ikke ignorere tråden?
Jeg gider nu heller ikke nogen ny tråd, så
den bliver næppe lang. I stedet er jeg
begyndt på at skrive en webside med min
liste over kritikpunkter. Det er jo de
samme hver gang. (Bortset fra at listen jo
langsomt bliver længere.)

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
For sending spam use mailto:aaarep@daimi.au.dk
for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Jan Bendixen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Jan Bendixen


Dato : 17-03-03 12:20

-snip-
> I stedet er jeg
> begyndt på at skrive en webside med min
> liste over kritikpunkter. Det er jo de
> samme hver gang. (Bortset fra at listen jo
> langsomt bliver længere.)

er der et link til siden?

Mvh
Jan



Kasper Dupont (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 17-03-03 12:46

Jan Bendixen wrote:
>
> -snip-
> > I stedet er jeg
> > begyndt på at skrive en webside med min
> > liste over kritikpunkter. Det er jo de
> > samme hver gang. (Bortset fra at listen jo
> > langsomt bliver længere.)
>
> er der et link til siden?

http://www.daimi.au.dk/~kasperd/pcfinder/

Siden er ikke færdig. (Men det bliver den vel
aldrig.) Kommentarer modtages gerne.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
For sending spam use mailto:aaarep@daimi.au.dk
for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Bertel Lund Hansen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-03-03 14:00

Kasper Dupont skrev:

>http://www.daimi.au.dk/~kasperd/pcfinder/

Den er ret god og ganske sober. Jeg har en kommentar og fandt to
skrivefejl:

   Folk er naive

   Nej, det er ikke dig jeg snakker om. Ved at læse denne
   side er du allerede godt på vej til at ikke blive taget
   ved næsen. Læs argumenterne og prøv at forstå dem, og
   overevej så med dig selv, hvem du tror på.

overvej.


   Men folk, som ikke har hørt argumentationen imod PCFinder
   kunne gå hen og tro, at Bjarnes udsagn er sandheden. Og I
   så fald køber de måske PCFnider, fordi de synes ...

PCFinder

Og kommentaren:

   Hvor kan jeg læse mere om PCFinder?

   Nyhedsgruppen dk.edb.sikkerhed.

   snakeoil.dk har planer om en behandling af PCfinder. Men
   der er endnu ingen oplysninger på siden. Årsagen til den
   manglende dokumentation nævnes ikke, men Bjarnes
   modvillighed mod enhver kritisk vurdering af systemet kan
   nok have en indvirkning.

Jeg synes at du skal fjerne den sidste del. Hvis du ikke ved
hvorfor der mangler dokumentation, så lad være med at skrive om
det ud over en tør konstatering.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kasper Dupont (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 17-03-03 15:58

Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Kasper Dupont skrev:
>
> >http://www.daimi.au.dk/~kasperd/pcfinder/
>
> Den er ret god og ganske sober. Jeg har en kommentar og fandt to
> skrivefejl:

Tak, de er rettet.

> Hvor kan jeg læse mere om PCFinder?
>
> Nyhedsgruppen dk.edb.sikkerhed.

Her skulle jeg måske opfordre til, at man læser de gamle
tråde i et arkiv fremfor at spørge igen.

>
> Jeg synes at du skal fjerne den sidste del. Hvis du ikke ved
> hvorfor der mangler dokumentation, så lad være med at skrive om
> det ud over en tør konstatering.

Den vil jeg lige overveje. Jeg skulle måske spørge Alex
hvorfor der endnu ikke er kommet flere oplysninger.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
For sending spam use mailto:aaarep@daimi.au.dk
for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Bertel Lund Hansen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-03-03 16:15

Kasper Dupont skrev:

>Den vil jeg lige overveje. Jeg skulle måske spørge Alex
>hvorfor der endnu ikke er kommet flere oplysninger.

Det er også en mulighed. Det var mest det med at skrive nogen
gætterier som virkede useriøst.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jan (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 19-03-03 00:22


"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:3E75B593.BE4A43D1@daimi.au.dk...
> Jan Bendixen wrote:
> >
> > -snip-
> > > I stedet er jeg
> > > begyndt på at skrive en webside med min
> > > liste over kritikpunkter. Det er jo de
> > > samme hver gang. (Bortset fra at listen jo
> > > langsomt bliver længere.)
> >
> > er der et link til siden?
>
> http://www.daimi.au.dk/~kasperd/pcfinder/
>
Tak for linket.
Og tak til andre indlæg fundet i google PC-Finder er
droppet.

Mvh
Jan




Bertel Lund Hansen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-03-03 11:39

Tom Madsen skrev:

>skal vi ikke stoppe her?

Jo, det var faktisk det jeg lagde op til. Interesserede kan læse
de gamle tråde, og vi andre tørrer sveden af panden og læser
noget spændende.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

R.B.P. (8270) (17-03-2003)
Kommentar
Fra : R.B.P. (8270)


Dato : 17-03-03 15:31

Jeg har tidligere set at han snakker om patent på PC Finder.
Jeg har ikke rigtig sat mig ind i produktet, men kan umiddelbart ikke
se hvor forskellen skulle ligge i forhold til alle de lign. produkter
man allerede kan få (og har kunnet få de sidste 5 år).

Her et lille udpluk af lign. programmer.

PC PhoneHome   http://www.brigadoonsoftware.com
CompuTrace       http://www.computrace.com/public/main/default.asp
zTrace      http://www.ztrace.com/
SecureIt      http://www.secure-it.com/laptrak/index.htm
StealthSignal   http://www.stealthsignal.com/web/international.asp
WebDetect      http://www.ellipse-it.com/products/datavault04.htm
PC SecurityBundle   http://www.secure-pc.net/
Homing Pigeon   http://www.zeasoft.com/Press/press4.htm
WebTrack      http://www.stoptrack.com/index.php3?wpe=c224
Catch a Thief   http://www.recoverpc.co.uk/
CyberAngel      http://www.thecyberangel.com/index2.html


// R.B.P.


Tom Madsen <nospam@obber.org> wrote in
news:Xns93417007D58CBtommadsenchicksdk@62.243.74.162:

> Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in
> news:stv97vgo21kg2ec199c6li175ur3v1slrf@news.stofanet.dk:
>
>> Henrik Hougaard skrev:
>>
>> Hvis du kunne tænke dig at se en samling af alle tænkelige og
>> utænkelige argumenter for og imod pc-finder og
>> enmands-sikkerhedsprojekter, så søg tilbage i gruppen efter noget
>> med pc-finder eller Bjarne Østergård. Der er nok at tage af.
>
> skal vi ikke stoppe her?!?! jeg magter ikke en ny 800 indlægs
> diskussion...
>
>
>


Bertel Lund Hansen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-03-03 16:21

R.B.P. (8270) skrev:

>Her et lille udpluk af lign. programmer.

>PC PhoneHome

En nuttet titel.

   Highly Tamperproof - Cannot be removed by unauthorized
   parties even if they attempt to wipe the computer's hard
   drive using normal format or fdisk commands.

Hvor *er* det nu jeg har set det før ... ?

Men det er vel i øvrigt nok muligt at spærre et diskområde af så
der ikke er adgang for Windowsprogrammer?

For nylig lykkedes det i hvert fald mit ene computersystem at
spærre en harddisk af på 80 GB så jeg kun kunne se 8 af dem.
Fdisk, Ghost, Disk Manager og Partition Magic gav alle op. Den
gik kun i orden efter at XP var blevet installeret og drevene sat
op derfra. Nu virker alting pludselig igen selv om XP er væk.
Linuxpartitioner kan også være ret så drilagtige - stadigvæk hvis
man er begrænset til Dos/Windowstools.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Lasse Reichstein Nie~ (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 17-03-03 17:08

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> Men det er vel i øvrigt nok muligt at spærre et diskområde af så
> der ikke er adgang for Windowsprogrammer?

Du kan gøre det bedre ved at overtage BIOS-interrupts lige som de
utilities der gjorde det muligt at bruge større diske end
motherboardets BIOS forstår. Hvis de laves rigtigt, så kan DOS ikke se
forskel, og Windows er forstående over for den nye BIOS og leger med.
Det gør Linux vist også, men man kan nok tvinge den til at lade være.

Det hjælper selvfølgelig ikke hvis man booter fra floppy.

> stadigvæk hvis man er begrænset til Dos/Windowstools.

Hvis man er begrænset til de medfølgende disk-værtøjer, så kan ikke
alverden.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Kasper Dupont (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 17-03-03 22:53

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
>
> Du kan gøre det bedre ved at overtage BIOS-interrupts lige som de
> utilities der gjorde det muligt at bruge større diske end
> motherboardets BIOS forstår. Hvis de laves rigtigt, så kan DOS ikke se
> forskel, og Windows er forstående over for den nye BIOS og leger med.
> Det gør Linux vist også, men man kan nok tvinge den til at lade være.

Linux er fuldstændig ligeglad med HD driver i BIOS eller indlæst i RAM
på forhånd. Linux vil altid bruge sin egen drivere, der i øvrigt aldrig
har været designet med de begrænsninger som du ellers ser i BIOS og DOS.
Den remaping som f.eks. OnTrack lavede kan Linux også lave hvis den ser
en OnTrack MBR. Jeg ved ikke om det er nemt at slå fra i Linux, men du
kan selvfølgelig bare fjerne koden til at genkende OnTrack, det er så
vidt jeg erindrer faktisk sket i de nyeste udgaver.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
For sending spam use mailto:aaarep@daimi.au.dk
for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Jonathan Stein (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 18-03-03 09:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Men det er vel i øvrigt nok muligt at spærre et diskområde af så
> der ikke er adgang for Windowsprogrammer?

Hmm... En god gammel FDISK vil kunne se (og slette) alle partitioner,
selv om den ikke kender formatet på dem. Sidste chance er Master Boot
Record, som FDISK dog også kan overskrive med "FDISK /MBR".

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/



Bertel Lund Hansen (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-03-03 10:28

Jonathan Stein skrev:

> Hmm... En god gammel FDISK vil kunne se (og slette) alle partitioner,
>selv om den ikke kender formatet på dem.

Jeg har bakset med at få Windows til at overtage styringen efter
dobbeltboot med Linux. Jeg opgav det på en skolemaskine og lod
adminen om at klare det. Hjemme lykkedes det at slagte
Linuxpartitionerne med en diskmanager (hele harddisken blev
zappet).

Mit nylige problem med en underlig harddisk kunne ikke klares med
fdisk (eller diskmanager eller Partition Magic 4), ikke den fdisk
jeg havde i hvert fald (Win98 SE).

Og jeg har brugt fdisk siden Dos 3.0.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jonathan Stein (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 18-03-03 18:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> > Hmm... En god gammel FDISK vil kunne se (og slette) alle partitioner,
> >selv om den ikke kender formatet på dem.
>
> Jeg har bakset med at få Windows til at overtage styringen efter
> dobbeltboot med Linux. Jeg opgav det på en skolemaskine og lod
> adminen om at klare det.

/MBR kan klare diverese boot-managere - og så kan partitionerne slettes en
efter en. Hvis BIOS-indstillingerne ikke passer til diskens symmetri, kan
der muligvis opstå et problem.

M.v.h.

Jonathan

p.s. Vi bør nok snak FUT'e til en passende gruppe.

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/



Bertel Lund Hansen (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-03-03 00:51

Jonathan Stein skrev:

> /MBR kan klare diverese boot-managere

Ja, det har jeg vidst i en 8 års tid.

>og så kan partitionerne slettes en efter en.

Jeg prøvede fortvivlet at forklare at det kunne de *ikke*. Se
listen i det tidligere indlæg over programmer der gav op, enten
ved ikke at virke eller starte op i baglås med en fejlbesked.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jonathan Stein (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 19-03-03 17:25

Bertel Lund Hansen wrote:

> >og så kan partitionerne slettes en efter en.
>
> Jeg prøvede fortvivlet at forklare at det kunne de *ikke*.

Og jeg prøvede indirekte at sige, at det undrede mig... Det er jo
svært at gætte på hvad der er gået galt. Ved du hvad adminen gjorde ved
den disk, som du overlod til ham?
Jeg mindes ikke, at FDISK har svigtet mig.

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/



Bertel Lund Hansen (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-03-03 17:28

Jonathan Stein skrev:

>svært at gætte på hvad der er gået galt. Ved du hvad adminen gjorde ved
>den disk, som du overlod til ham?

Jeg skiftede hele computeren ud med den ved siden af og
beskæftigede mig ikke mere med det. Jeg går ud fra at hans
normale boot og opsætning af computerne kunne slagte hvad som
helst. De bliver altid nyinstalleret efter hvert semester.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste