Forskel på MAC adresse i access point alt ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-03-03 18:12

I mit D-Link 713P access point kan jeg via en browser se hvilken MAC
adresse access pointet har, men hvis jeg kigger via OS X Network, så er
adressen ikke helt mangen til !

Meget wierd ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Arne Keller

Dato : 14-03-03 18:24

On Fri, 14 Mar 2003 18:11:40 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>I mit D-Link 713P access point kan jeg via en browser se hvilken MAC
>adresse access pointet har, men hvis jeg kigger via OS X Network, så er
>adressen ikke helt mangen til !
>
>Meget wierd ?!

Er det ikke en MAC på det kablede net og en anden på det trådløse ?
Det er helt naturligt da der er 2 interfaces.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-03-03 18:31

Arne Keller <arne@kellernet.org> wrote:

> Er det ikke en MAC på det kablede net og en anden på det trådløse ?
> Det er helt naturligt da der er 2 interfaces.

Ja det var også min næste tanke. Adresserne ligger også helt parallelt
bortset fra sidste ciffer/tal.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Djernaes

Dato : 14-03-03 19:13

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
> Ja det var også min næste tanke. Adresserne ligger også helt parallelt
> bortset fra sidste ciffer/tal.

MAC adresser er fortloebende nummre som "koebes" i blokke. En producent
maa kun bruge en adresse en gang. De fleste producenter tildeler derfor
deres udstyr adresser efterhaanden som de produceres .. mit gaet er at
de to interfaces er blevet til "kort tid efter hinanden"

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-03-03 23:12

Martin Djernaes <martin@djernaes.dk> wrote:

> [...]
> deres udstyr adresser efterhaanden som de produceres .. mit gaet er at
> de to interfaces er blevet til "kort tid efter hinanden"

Det vidste jeg ikke. Tak for et godt svar.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/