Location i OS X - hvordan virker det ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-03-03 18:08

Jeg troede at OS X havde sådan en smart løsning, hvor man nemt kunne
switche mellem fx. et trådløst og et kablet netværk ?!

I min Location har jeg lavet 2 funktioner:

- Kontoret via Etherne
- Kontoret via trådløst

men hvis jeg vælger en af dem, så skifter oplysningerne IKKE i Show.

Jeg troede at det ville være så smart at man kunne vælge hvor man er og
så switcher man automatisk IP adresser og så videre uden problemer. Når
man så er på besøg et sted med et andet netværk, så kan man oprette en
ekstra Location, som man så kan vælge igen, når man engang kommer
tilbage til samme netværk !!!

Hvad gør jeg galt ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-03-03 18:29

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> I min Location har jeg lavet 2 funktioner:
>
> - Kontoret via Etherne
> - Kontoret via trådløst
>
> men hvis jeg vælger en af dem, så skifter oplysningerne IKKE i Show.

Hvor vælger du den nye location? Fra kontrolpanelet eller fra punktet
i Ævlemenuen?

            Reach out and grep someone.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-03-03 23:14

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Hvor vælger du den nye location? Fra kontrolpanelet eller fra punktet
> i Ævlemenuen?

Jeg vælger fra kontrolpanelet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-03-03 18:45

in article 1frtosl.cmc633lqbgceN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 14/03/03 18:07:

> I min Location har jeg lavet 2 funktioner:
>
> - Kontoret via Etherne
> - Kontoret via trådløst
>
> men hvis jeg vælger en af dem, så skifter oplysningerne IKKE i Show.

Hvis du nederst i 'Show' menuen vælger 'Network Port Configurations' så kan
du fjerne de porte du ikke bruger i den valgte location. OS X kan have flere
simultane netværksforbindelser, dvs at du kan have en kablet og en trådløs
forbindelse på samme tid i samme location. Derfor skifter den ikke i 'Show'.

--
/peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-03-03 23:59

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> forbindelse på samme tid i samme location. Derfor skifter den ikke i 'Show'.

Fulgte dine anvisninger. Nu virker det og jeg kan vælge mellem trådløst
og Ethernet i æble-menuen.

Skide smart.

Tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-03-03 13:14

> Fulgte dine anvisninger. Nu virker det og jeg kan vælge mellem trådløst
> og Ethernet i æble-menuen.
>
> Skide smart.

Måske man kunne uddybe lidt. En lokalitet kan som sagt indholde flere
netværksforbindelser. I dit tilfælde med både ethernet og trådløst vil
du kunne arrangere rækkefølgen således at ethernetporten bliver forsøgt
først og dernæst den trådløse. På den måde behøves du ikke at skifte
lokalitet på kontoret.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-03-03 13:20

> [...]
> og dernæst den trådløse. På den måde behøves du ikke at skifte lokalitet

Endnu mere smart, men her er tale om en løsningen med 2 locations, så
det gør ikke noget man skal skifte manuelt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET