OpenOffice
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-03-03 17:39

Hej alle

Nu har jeg hentet

ooo1012darwinfb.dmg.gz (ca 150 MB)

samt

opendarwin-20030212-ppc.cdr.gz (ca. 650 MB)

Er jeg så klar til at køre OpenOffice?

--Forsøgte på apple's knowledge base at søge på X11 - fandt ikke noget
entydigt svar m download-mulighed)

-- og er det meget besværligt?? Kan fonte, printere mv bruges uden
videre (købte i sin tid - 89- mac pga enkelheden, ønsker ikke større
teknisk eksamen for at køre et program og lave noget arbejde

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-03 18:03

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> videre (købte i sin tid - 89- mac pga enkelheden, ønsker ikke større
> teknisk eksamen for at køre et program og lave noget arbejde

Vær så god, Martin

http://www.apple.com/macosx/x11/download/index.html

snip:
>(købte i sin tid - 89- mac pga enkelheden, ønsker ikke større
> teknisk eksamen for at køre et program og lave noget arbejde

Så forstår jeg bare ikke, hvad du vil med alt det nørderi

Hej fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 16-03-03 09:13

der er følgende links :
http://www.talentmedia.dk/openoffice
http://www.macfixitforums.com/php/showflat.php?Cat=&Board=techissues&Number=455971

endvidere har jeg følgede kommentarer:

1) X11
der er et problem med X11 v0.2 som ikke findes i v0.1
X11 laver nogle filer i /tmp :
-r--r--r-- 1 bjarnema wheel 11 Mar 6 00:16 .X0-lock
drwxrwxrwt 3 bjarnema wheel 102 Mar 6 00:16 .X11-unix
Tilstedeværelsen af disse filer betyder at X11 allerede kører.
Desværre så bliver de *ikke* slettet når X11 lukkes ned, hvorfor enhver
anden bruger der vil benytte X11 simpelthen får et startup-crash

Man kan fjerne disse filer ved at køre følgende kommando i Terminalen:
sudo cd /tmp ; rm -Rv .X*
men du skal være administrator for at kunne gøre det
Evt kan den enkelte almindelige bruger rydde op efter sig selv med
cd /tmp ; rm -Rv .X*

2) OpenOffice
Når man installerer OpenOffice generer installeren en skjult fil
-rw-r--r-- 1 bjarnema unknown 74 Feb 2 14:12 .sversionrc
Denne fil skal være til stede for at OpenOffice vil køre.
Hvis en anden bruger nu logger sig ind, så vil hyn ved opstart af OO få
at vide at der er fejl i installeringen.
Løsningen er at kopiere denne fil til roden af alle brugeres
hjemmebibliotek.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 18-03-03 03:40

Bjarne D Mathiesen wrote:
> [...]
> Desværre så bliver de *ikke* slettet når X11 lukkes ned, hvorfor enhver
> anden bruger der vil benytte X11 simpelthen får et startup-crash

Dette problem er blevet løst med den netop frigivne v0.3
http://developer.apple.com/qa/qa2001/qa1232.html