Billig (og god) hardware firewall - nogen ~
Fra : Niels Hartvig

Dato : 14-03-03 15:18

Kære Gruppe!

Jeg er på udkig efter en firewall som skal stå foran min server. Der skal
kun være offentlig adgang til port 80, men jeg vil gerne selv kunne have vpn
(eller lign.) adgang til andre porte. Nogen forslag som ikke sprænger
budgettet?

Mvh,
Niels Hartvig

Fra : Claus Lund

Dato : 14-03-03 17:03

> [...]
>(eller lign.) adgang til andre porte. Nogen forslag som ikke sprænger

IPCop (freeware) på en gammel PC med 2 - 3 netkort ->
http://www.ipcop.org/

Statefull insp. (næsten - IPChains), DMZ, flere wan ip'er og meget
andet godt.

IPCop er en komplet Linux "pakke" på ca. 20 mb, der installeres fra en
boot CD. Kræver ikke at man er fortrolig med Linux, men et vist
kendskab til netværk er en god ting.

Mvh Claus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-03 18:32

"Claus Lund" <news11@lundborg.dk> wrote in message

> IPCop er en komplet Linux "pakke" på ca. 20 mb, der installeres fra en
> boot CD. Kræver ikke at man er fortrolig med Linux, men et vist
> kendskab til netværk er en god ting.

Jeg har lavet en powerpointpræsentation til brug for et kursus, der trin for
trin viser installationen af IPcop. Er du interesseret må du gerne få en
kopi.

vh
Jan

mailadr: jan snabela boegh punktum net

Fra : Anders Lund

Dato : 14-03-03 22:21

Jan Bøgh wrote:
> Jeg har lavet en powerpointpræsentation til brug for et kursus, der
> trin for trin viser installationen af IPcop. Er du interesseret må du
> gerne få en kopi.

Jeg kunne godt tænke mig en kopi.
På forhånd tak.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Herbert

Dato : 14-03-03 22:21

> [...]
for
> trin viser installationen af IPcop. Er du interesseret må du gerne få en

Jeg er også nysgerrig

Mvh
Erik

Fra : Claus Lund

Dato : 15-03-03 08:30

>Jeg har lavet en powerpointpræsentation til brug for et kursus, der trin for
>trin viser installationen af IPcop. Er du interesseret må du gerne få en
>kopi.

Jeg vil gerne ha' en kopi.

Mvh Claus

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-03-03 16:35

Jan Bøgh wrote:

> Jeg har lavet en powerpointpræsentation til brug for et kursus, der trin for
> trin viser installationen af IPcop. Er du interesseret må du gerne få en
> kopi.

Mmmmm, Power Point ... (jeg vil gerne have en kopi)

--
Save aix1!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 20:30

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in message

> Jeg har lavet en powerpointpræsentation til brug for et kursus, der trin
for
> trin viser installationen af IPcop. Er du interesseret må du gerne få en
> kopi.

Den kan hentes på vores (totalt uførdige) webside på http://www.itsc.nja.dk/
under Kurser/oversigt.

vh
Jan

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 20-03-03 13:17

"Niels Hartvig" <niels@NO_SPAM_SO_REMOVE_THIShartvig.com> skrev i en
meddelelse news:hwlca.126647$Hl6.11320638@news010.worldonline.dk...
> [...]
vpn
> (eller lign.) adgang til andre porte. Nogen forslag som ikke sprænger

Clavister er en billig og formidabel hardware firewall.
www.clavister.com

/MC

Fra : dempsey

Dato : 26-03-03 10:13

"Niels Hartvig" skrev d. 14-03-03 15:18 dette indlæg :
> [...]
have vpn
> (eller lign.) adgang til andre porte. Nogen forslag som ikke sprænger

Hvis du har en ledig PC i overskud (behøver ikke være noget særligt) -
og har måske 3 netkort i denne PC, så kan jeg varmt anbefale Smoothwall
(www.smoothwall.org) - en gratis Firewall, med statefull inspection,
DoS, Intrusion detection, VPN - alt du måtte ønske ! - den er nem at
sætte op, og alt konfigureres fra din webbrowser.

fik jeg nævnt at den var GRATIS !
/JK

http://www.kandu.dk/