"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message
news:c5kca.126613$Hl6.11314931@news010.worldonline.dk...
> Jeg har ikke kassen til mine nyindøbte fodboldstøvler. - Nu vil Intersport
ikke tage dem retur.
> Jeg har dog bon'en hvor der tydeligt står 14 dages fuld returret. Er deres
sag god nok?
Returret er en service som forretningerne af egen fri vilje tilbyder deres
kunder. De kan derfor også selv fastsætte de nøjere regler for hvordan
returretten i praksis skal anvendes. De kan derfor udmærket stille krav om,
at kassen til et par sko skal medfølge ved returnering (det kan der iøvrigt
være mange meget praktiske grunde til, foruden ønsket fra andre kunder om,
at få skoene i kassen, når de købes).
Når det er sagt, så skal der naturligvis være overensstemmelse imellem det
som de siger om returretten, og den måde som de administrerer den på. Et
krav om returnering i originalemballage bør ifølge Forbrugerinformation
(
http://www.fi.dk/ret/retpligt/butikskoeb/) være tydeligt oplyst inden
købet. Så det springende punkt er her, hvad de har sagt om returretten, og
om der feks. i forretningen er ophængt tydelige skilte med regler for
returretten. Er der ikke sagt/oplyst noget videre, burde du altså kunne
levere støvlerne tilbage.
Men verden er ikke ideel, og du må nok belave dig på nogle hårde
forhandlinger (medbring evt. et udprint af den side jeg henviser til) hvis
det skal gå igennem.
/Per