S.F. - L.A. strækningen..
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-03-03 12:23

Hej der ude i verden....

Jeg er blevet tilbudt at sejle en tur med en af Mærsk's containerskibe, fra
Los Angles til San Francisco.
Men så skal jeg jo tilbage igen, og de skal foregå enten i bil eller bus, og
så er det at jeg vil høre om der er nogle der ved hvad man skal se, når man
køre den strækning?

Mvh. Glenn

Fra : Asle Bjerva

Dato : 14-03-03 13:52

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i melding
> [...]
og
> så er det at jeg vil høre om der er nogle der ved hvad man skal se, når

Der går jo Highway One, som regnes som en av de mest spektakulære
turistveier i USA.
http://gocalif.ca.gov/state/tourism/tour_homepage.jsp

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 14-03-03 14:01

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og så er det at jeg vil høre om der er nogle der ved hvad man skal se, når

Vi kørte strækningen for nogle år siden.
På turen så vi bla.

- Hearst Castle (imponerende bygningsværk - der er forskellige guidede ture)

- Monterey Bay Aquarium (sæt god tid af, det er kæmpestort)

- Santa Cruz er en god og billig by at overnatte i. De har et fastliggende
"tivoli" nede ved vandet - ret hyggeligt.

Der er meget at se i området, og hvad der er at se kommer jo også an på, om
du er villig til at køre ind i landet - og hvor langt.

Hilsen
Pernille

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 15-03-03 04:33

> [...]
om
> du er villig til at køre ind i landet - og hvor langt.

Det gør ikke noget at jeg skal zig zagge tilbage tilbage, jeg synes det
ville være mere kedeligt hvis jeg stod tilbage i DK og havde kørt forbi
diverse smukke/sjove steder, uden at have vist at de var der.

Mvh. GLenn

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-03-03 21:17

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> wrote in message

> [...]
og
> så er det at jeg vil høre om der er nogle der ved hvad man skal se, når

Der er tre muligheder fra San Francisco til LA

- Interstate 5. Kedelig tur. Landbrugsland så langt øjet rækker og masser af
tung trafik. Eneste fordel er, at turen kan klares på omkring 6 timer.

- Highway 101. Heller ikke så spændende men dog mere interessant end I-5.

- Highway 1. Sæt god tid af til den tur, men det er absolut tiden værd. Tag
I-280 fra San Francisco (meget smuk tur), skift til Hwy 17 (flot tur gennem
bjergene) ned til kysten. Fortsæt mod Monterey (jeg ville skippe Santa Cruz)
på Hwy 1. Monterey er værd at besøge, bl.a. Montery Bay Aquarium (som nævnt
tidligere i denne tråd) samt Fisherman's Wharf. Herefter kan du fortsætte
sydpå til Carmel (hvor ex. borgmester Clint Eastwood stadig bor), som er en
hyggelig (men dyr) by. Hvis du har tid, kan du tage "17 mile drive" som er
en meget smuk tur langs kysten med udsigt til en af verdens mest berømte
golfbaner, Pebble Beach. Lige syd for Carmel starter den utrolig smukke tur
på Hwy 1 langs kysten. Landskabet skifter flere gange under turen, noget af
det smukkeste er skovområdet ved Big Sur. Der er mange muligheder på turen
for at komme ud og kigge på det barske kystlandskab, husk endelig at
medbringe kamera!

--
Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 01-04-03 13:17

> fra
> og
> man

...Når jeg alligevel skal havne i S.F., kan jeg ligeså godt tage et par dage,
og kikke på byen.
Er der nogle tips til billig overnatning?

Glenn

Fra : Henning Nielsen

Dato : 01-04-03 15:36

www.baldwinhotel.com - centralt og tæt på Chinatown og Union Square - jeg
boede der for 50 $ pr nat for enkeltværelse i februar.

Venlig hilsen
Henning

mere om San Francisco på www.henningn.dk

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 03-04-03 10:45

"Henning Nielsen" <HenningNoSpam@post5.tele.dk> wrote in message

> www.baldwinhotel.com - centralt og tæt på Chinatown og Union Square - jeg
> boede der for 50 $ pr nat for enkeltværelse i februar.
>
> Venlig hilsen
> Henning

Jeg tror, det skal være der...
kender du noget til om man skal book'e i forvejen, eller om man kan gå lige
ind og få et værelse?
Sagt på en anden måde, ved du om der er ledige værelser, hvis man bare ukker
op?

Glenn

Fra : Henning Nielsen

Dato : 03-04-03 11:36

Det ved jeg ikke. Jeg havde bestilt via e-mail hjemmefra. Prøv at spørge dem
pr e-mail. Adressen er på deres hjemmeside.

Henning