Stenkastning !!!
Fra : Erik Larsen

Dato : 19-03-01 07:41

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m37l1noy0r.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Det forklarer usigeligt meget om din opførsel. En af forsamlingens
> væsentlige funktioner er at bringe en bror, der er på vildspor ind på
> rette vej igen. Men når du ikke vil være del af en forsamling er der
> ingen til at vejlede dig.

Jeg ved ikke hvor du får den ide, at jeg ikke vil være en del af en
forsamling, for det vil jeg meget gerne, bare ikke din kirke, fordi
jeg kræver meget mere Åndeligt forståelse end du gør.

> Det er ellers rent bibelsk, at de kristne forsamles.

> Men en fod, der gemmer sig for sig selv væk fra resten af legemet, er
> ikke i stand til at bevæge legemet fra sted til sted.

Læs bibelen før du irettesæter, også Prædikernes bog.

> Du har tydeligvis ikke forstået ideen med legemet. Jeg håber at du
> vågner op engang.

Skal vi kaste sten, så lad os kaste store sten !!

Kirken du henviser til, er vel Jesus legeme her på jorden, Ikke. DVS
et velfungerende legeme skulle være nøjagtigt et kopi af Jesus Kristus
og skulle have alle 9 nådegaver og udføre de samme mirakler som
Jesus, Ikke Peter B. Juul

Er dette en god beskrivelse af din kirke, Peter B. Juul ?????

Rom 8 v 29 er du blevet et billede af Jesus, Peter B. Juul ??

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-03-01 08:44

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er dette en god beskrivelse af din kirke, Peter B. Juul ?????
>
> Rom 8 v 29 er du blevet et billede af Jesus, Peter B. Juul ??

Det har du ret i, men ikke alle vil høre

Ole

Fra : Niels Steg

Dato : 19-03-01 10:16

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
Kristus

> Det har du ret i, men ikke alle vil høre

Måske, måske ikke..

Jeg har et skilt hængende her i mit hjem som jeg er nødt til at læse
engang imellem, det lyder således..

---------------------------------
Det gælder ikke om at have ret -
men om at have Kristi sindelag.
---------------------------------

og hvad kan vi egentlig lære af fortællingen i Skriften om at kaste med
div.?

andet end at Jesus, den eneste i verden, som kunne have kastet med
sten - undlod at gøre det.

med undren
Niels

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-03-01 12:26

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> div.?
>
> andet end at Jesus, den eneste i verden, som kunne have kastet med

Det har du ret i, vi kan miste en bror i at have ret, men vi kan vinde en
bror ved ikke at give udtryk for vores uenighed, men jeg tror at der her er
tale om overlevelse

Ole

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-03-01 18:45

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Kristus

> Måske, måske ikke..

Er der ikke et sted der siger dit JA skal være et JA og dit NEJ skal
være et NEJ, altså en holdning enten til det ene eller det andet side.

> Jeg har et skilt hængende her i mit hjem som jeg er nødt til at læse
> [...]

Ef 4 v 22-24; - At skifte sindelag er vist efter Bibellen et dåbsspørgsmål

> og hvad kan vi egentlig lære af fortællingen i Skriften om at kaste med
> div.?
>
> andet end at Jesus, den eneste i verden, som kunne have kastet med
> sten - undlod at gøre det.

Hvem er du efter ?? ham der kaster den første sten, eller "ham tydeligvis

Fra : Niels Steg

Dato : 19-03-01 19:33

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er du efter ?? ham der kaster den første sten, eller "ham
tydeligvis
> ikke forstået ideen med legemet"

Bliver du aldrig træt af at kikke dig over skulderen?

Vi lader den stå lidt

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-03-01 21:05

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> tydeligvis
>
> Bliver du aldrig træt af at kikke dig over skulderen?

> Vi lader den stå lidt

Bange for at skal tage en standpunkt ???

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 19-03-01 21:54

> Bange for at skal tage en standpunkt ???

Nej

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-03-01 11:47

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej
>
> Niels

Hvilken dåb er så den sande dåb, overøsning eller troensdåb ??

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 20-03-01 15:02

> Hvilken dåb er så den sande dåb, overøsning eller troensdåb ??

Jeg var egentlig mere stemt for at sige, som jeg sagde til Andreas da
han udfordrede mig ganske barnligt, men jeg er overbevist om at en sådan
udtalelse ville forvirre begreberne for dig..

Men selv om jeg tror du mener spørgsmålet anderledes, vil jeg nu
alligevel besvare det efter dets ordlyd, selv om selve ordlyden af
spørgsmålet er noget vrøvl.

Troens dåb kan efter min mening sagtens foretages ved øverøsning!

men jeg foretrækker at folk lader sig døbe og ikke overrisle..

og for at imødegå en omformulering af spørgsmålet..

Efter min mening er barnedåb spild af vand.

men den Guds velsignelse barnet får ved handlingen kan ingen tage fra
det.

Niels

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 19-03-01 22:41

Niels Steg wrote:

> [...]
> div.?
>
> andet end at Jesus, den eneste i verden, som kunne have kastet med

Om du med 'å kaste med sten', mener fordømmelser, må påstanden din bero på
en misforståelse, en forglemmelse eller noe lignende.  Det finnes da
vitterlig flere steder i Skriften hvor Jesus kaster sten. Her er noen
skriftsteder hvor det fortelles at han kaster sten mot flere byer hvor
innbyggerne ikke ville vite av ham: 'Ve deg Betsaida ....Det sier jeg dere;
på dommens dag skal Tyrus og Sidon slippe lettere enn dere. Og du,
Kapernaum, du som vil opphøyes like til himmelen, til dødsriket skal du
støtes ned....Det sier jeg dere; På dommens dag skal Sodoma-landet slippe
lettere enn du'. Mt. 10-15 og 11:20-24.

Den kanskje største stenen kastet han mot fariseerne, som han i sin
fordømmelse av, endog ville straffe: 'for alt det uskyldige blod som er
utøst på jorden, helt fra drapet på den rettferdige Abel, og like til drapet
på Sakarja, sønn av Barakia som dere slo ihjel mellom templet og alteret.
Sannelig, jeg dere; Alt dette skal ramme denne slekt'.  Her i Mt. 23:35-36
gis 'stenkastingen tilbakevirkende kraft, helt tilbake til Abel. Dessuten:
Mt. 23:33: 'Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til
helvete'.

Med undren
Kjellemann

Fra : Live4Him

Dato : 20-03-01 00:24

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mt. 23:33: 'Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til
------------------
Long time no read. Hva er din pointe og dit budskab iøvrigt ?

jørgen.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 20-03-01 23:43

Live4Him wrote:

> [...]
> drapet
> ------------------
> Long time no read. Hva er din pointe og dit budskab iøvrigt ?

Jeg har ikke noe budskap, men forbauses over at Erik Larsen kunne hevde at,
sitat: '...end at Jesus, den eneste i verden, som kunne have kastet med sten -
undlod at gøre det'. Sitat slutt. Har han ikke lest Skriften som jeg siterte fra
i mitt siste innlegg?

Kjellemann

Fra : Niels Steg

Dato : 21-03-01 00:48

> [...]
med sten -
> undlod at gøre det'. Sitat slutt. Har han ikke lest Skriften som jeg

Det var ikke Erik..

Niels

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-03-01 22:29

Niels Steg wrote:

> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]

Nei, det var visst deg. Hvem det var, er ikke poenget, men hva man skrev.
Du skrev: '...andet end at Jesus, den eneste i verden, som kunne have
kastet med sten - undlod at gøre det.'.

Jeg ga denne kommentaren: 'Om du med 'å kaste med sten', mener

Jesus kastet ikke sten?

Kjellemann

Fra : Niels Steg

Dato : 21-03-01 23:47

> [...]
> en misforståelse, en forglemmelse eller noe lignende. Det finnes da
> vitterlig flere steder i Skriften hvor Jesus kaster sten. Her er noen

I fortællingen om ægtaskabsbryderen, ville folk stene kvinden.. Jesus
sagde, lad den af jer som er uden synd kaste den første sten..

Efter de ord, er jesus faktisk den eneste der kunne have gjort det.

Men han gjorde det ikke..

Du påstår at Jesus kaster med sten i andre henseender.. prøv at vise
præsis hvorfor Jesus siger det han gør.

Niels

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 24-03-01 09:56

On Wed, 21 Mar 2001 22:28:47 +0100, "Kjell I. Johnsen"
<kjell.i.johnsen@online.no> wrote:

> [...]
>
>Kjellemann

> Du har helt rett Kjellemann. "Jesus sa at den som var uten synd , han kaster den første sten"
Det har bare vært en som hat gått igjennom livet, men uten synd.
"Derfor kan han Jesus frelse alle som tror på Ham".

Olav

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-03-01 08:23

> [...]
sten -
> undlod at gøre det'. Sitat slutt. Har han ikke lest Skriften som jeg

Den gamle undskyldning, det var ikke mig det var Niels

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-01 11:31

> [...]

> forsamling, for det vil jeg meget gerne, bare ikke din kirke, fordi
> jeg kræver meget mere Åndeligt forståelse end du gør.

Jeg spurgte om du var en del af et kirkesamfund. Du svarede nej.

Jeg er revnende ligeglad med om du er en del af _mit_ kirkesamfund. Et
kirkesamfund, som du i øvrigt gentagne gange har vist, at du ved
urimeligt lidt om, mængden af din kritik taget i betragtning.

> Læs bibelen før du irettesæter, også Prædikernes bog.

Kom nu med din pointe i stedet for det der pladder.

> Skal vi kaste sten, så lad os kaste store sten !!

Nej, jeg gider ikke spilde min tid på dit lalleglade idioti.

--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Abyss:
The RockBear. ((^)) They survive.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-01 11:46

> [...]

urimeligt lidt om, mængden af din kritik taget i betragtning.

> Læs bibelen før du irettesæter, også Prædikernes bog.

Kom nu med din pointe i stedet for det der pladder. Hvad er det i
Prædikerens bog, som du vil have, at jeg bemærker?

> Skal vi kaste sten, så lad os kaste store sten !!

Min menighed er ikke perfekt. Den har mange gode sider og den har
mange dårlige sider. Men den er der. Jeg har mulighed for at trække på
andres nådegaver der hvor mine ikke er de fornødne og vice versa. Der
findes ikke perfekte menigheder, for de er bygget op af uperfekte
mennesker. Men vi skal stræbe efter at gøre menigheden perfekt, ganske
som vi skal stræbe efter at være det selv. (~at ligne Jesus.)

Uden en kirke har du kun dig selv at trække på. Du har ingen leder,
der kan vise dig vejen, du har ingen, som du selv kan lede, du har
ingen at henvise til, når din egen viden ikke slår til, etc. etc.

Det Nye Testamente er så fyldt med anvisninger på, hvordan vi skal
tjene hinanden i menigheden, at det at leve uden en menighed - når der
ellers er en at finde - må betragtes som ubibelsk.

Vi hører jævnligt missionærer fortæller om steder i Afrika, hvor folk
vader i 4-5 timer for at mødes med menigheden. Vi hører jævnligt om
folk i lande, hvor kristne forfølges og hvor menigheder er ulovlige,
som alligevel samles i menigheder. Hvorfor? Fordi de har indset
nødvendigheden af at mødes med deres brødre og søstre.

Betyder det at disse menigheder er perfekte? Næppe. Men de er der. Og
de er hvad vi har, hvilket er væsentligt bedre end ingenting.

Hvis du et øjeblik ville holde op med at tro, at jeg skrev "min
menighed er perfekt og jeg er bedre end dig" og se, hvad jeg faktisk
skriver, kunne vi måske få en frugtbar diskussion ud af det.

Lige nu er det ensidig mudderkastning (ensidig, fordi det kun er dig,
der kaster.)

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-03-01 18:43

> Jeg spurgte om du var en del af et kirkesamfund. Du svarede nej.

Jeg svarede, at jeg tilhøre Jesus, gå selv tilbage og læs.

> [...]
>
> Kom nu med din pointe i stedet for det der pladder. Hvad er det i
> Prædikerens bog, som du vil have, at jeg bemærker?

--------------- ---------------
Peter skriver d 18 under, falde i Ånden; -
Det ved jeg ikke. Men der er noget, der hedder Prædikerens Bog. Hvad
du mener med dit spørgsmål er til gengæld ganske uforståeligt.
---------------- ------------
Ved du ikke engang, hvad der gør Prædikernes bog speciel, du som
kommer i en kirke. ??

Prædikernes bog er den eneste bog i bibelen, som Gud ikke har skrevet.
Den høre faktisk ikke hjemme i Bibelen, men Gud vil med bogen ilustrer
hvor stor forskeld der er mellem det Han skriver og det Mand skriver.

Har din Menighed ingen undervisning, for det har min? ???

> [...]
> mennesker. Men vi skal stræbe efter at gøre menigheden perfekt, ganske
> som vi skal stræbe efter at være det selv. (~at ligne Jesus.)

jeg mener ikke at du har skrevet om Jesus mirakler i din menighed
"De døve hører, de blinde ser, de lamme går osv. Hvorfor ikke ???

> Uden en kirke har du kun dig selv at trække på. Du har ingen leder,
> der kan vise dig vejen, du har ingen, som du selv kan lede, du har
> ingen at henvise til, når din egen viden ikke slår til, etc. etc.

Der er ikke omskrevet i Bibelen, men hjemmedigtet vås.
Fordi ingen der har Helligånden er uden beskyttelse eller menighed,
har du måske aldrig hørt om Helligåndens samfund, Jesus siger selv
" jeg vil aldrig slippe dig eller forlade dig"

> [...]
> som alligevel samles i menigheder. Hvorfor? Fordi de har indset
> nødvendigheden af at mødes med deres brødre og søstre.

Jeg har gættet det, du beskriver jo Jerhoveds Vidner og deres lære om
menighedsopbygning.

> [...]
> skriver, kunne vi måske få en frugtbar diskussion ud af det.

> Lige nu er det ensidig mudderkastning (ensidig, fordi det kun er dig,

JA; det er altid de andre der starter, Men hvad med den her, som ikke
var rettet mod mig, men mod Mr D. "Blegansigt taler med tvedelt tung"

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-01 19:50

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Jeg har gættet det, du beskriver jo Jerhoveds Vidner og deres lære om
> menighedsopbygning.

Du er åndssvag at høre på, Erik. Hej hej.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Der bliver ikke krig,
The RockBear. ((^)) hvis vi stemmer ja til EU"

Fra : Live4Him

Dato : 20-03-01 00:27

> Du er åndssvag at høre på, Erik. Hej hej.
-------------
Prøv at opføre dig lidt mere høfligt, Peter. Hej hej.

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-01 11:17

"Live4Him" <au_536@lite.dk> writes:

> Prøv at opføre dig lidt mere høfligt, Peter. Hej hej.

Hvor høfligt skal jeg opføre mig, Jørgen?

Jeg prøvede 2-3 gange i træk at besvare Eriks bevidste stenkastning
med indlæg, hvor jeg forklarede ham hvad jeg mente, og hvad der var
galt, og hvor jeg blankt ignorerede hans personangreb.

Men han blev ved.

Se det indlæg, jeg svarede på med mit "Du er åndssvag at høre på".

Er der virkelig andet at svare?

Jeg synes det er rimeligt nok, at jeg forklarer Erik, at det er
slut. At jeg ikke gider høre mere på hans ævl. Jeg kunne selvfølgelig
bare skrive "PLONK!", som visse andre gør hele tiden, men det ville
være løgn, for jeg putter ikke Erik i en kill-file. Jeg holder bare op
med at svare.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-03-01 12:00

> [...]
> med indlæg, hvor jeg forklarede ham hvad jeg mente, og hvad der var
> galt, og hvor jeg blankt ignorerede hans personangreb.

Nej det ved jeg ikke, hvor gar jeg på DLK personligt angerbet dig,

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-01 13:03

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Nej det ved jeg ikke, hvor gar jeg på DLK personligt angerbet dig,

I de sidste 100 postings på gruppen fandt jeg disse tre:

<D87t6.224$8u3.18994@news.get2net.dk>
<LRht6.25$bq4.490@news.get2net.dk>
<0Brt6.1110$bq4.34111@news.get2net.dk>

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-03-01 23:16

> I de sidste 100 postings på gruppen fandt jeg disse tre:
>
> <D87t6.224$8u3.18994@news.get2net.dk>
> <LRht6.25$bq4.490@news.get2net.dk>
> <0Brt6.1110$bq4.34111@news.get2net.dk>

Kan du udtrykke dig mere forståentligt, hvem tilhøre disse
e-mail adresser ???

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-01 23:45

> Kan du udtrykke dig mere forståentligt, hvem tilhøre disse
> e-mail adresser ???

Det er ikke emails. Det er message-IDs for nogle af dine artikler i
gruppen.

--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Crying Game:
The RockBear. ((^)) She's a guy.

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-03-01 22:03

> Det er ikke emails. Det er message-IDs for nogle af dine artikler i
> gruppen.

Og hvordan finder jeg dem ???

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-03-01 15:56

> Og hvordan finder jeg dem ???

Det er virkelig ikke mit problem. Det må du gøre op med din newsreader.
--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, Planet of the Apes:
The RockBear. ((^)) It's Earth.

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-03-01 17:48

> Det er virkelig ikke mit problem. Det må du gøre op med din newsreader.

Vi er stadig under tråden stenkastning, så må jeg nok ikke tænke "Idiot"
uden at jeg havner i helvede, jeg vil i hvert fald ikke skrive "Idiot", for
det
ville ikke være pænt af mig.

Nej jeg vil skrive TAK for dit svar Peter, du er en hjælpsom kristen, TAK

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 21-03-01 00:25

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m38zm1mw4d.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Du er åndssvag at høre på, Erik. Hej hej.

Kære Peter

Jeg synes ikke at dette er en ordentlig tone i denne nyhedsgruppe. Et
ord som åndssvag er taget helt ud af den sammenhæng, som det retteligt
burde stå i engang i halvfjerserne, inden man opfandt "evnesvag", og sat
ind som tillægsord til en broder. Jeg synes at det er synd for Erik, der
jo blot prøver på en behagelig måde, at lede dig videre på vejen, at du
på denne måde skal overdænge ham med utak i form af skændelsord og
stygge buh-råb. Jeg synes, at vi alle skal sige undskyld (eller
ihvertfald dig, Peter). Det er tydeligt at du er irriteret, og vi må
være gode eksempler,der ikke bliver irriteret. En god kristen kan blive
harm, men ikke sur og irriteret, og Peter, du *er* irriteret. jojo, jeg
ser det. Du *er* irriteret.

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-03-01 21:11

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være gode eksempler,der ikke bliver irriteret. En god kristen kan blive
> harm, men ikke sur og irriteret, og Peter, du *er* irriteret. jojo, jeg

Ja det er rigtigt, nu du nævner det, Kong Saul havde en Hellig verde.

Du skal heller ikke lade solen gå ned før dit vrede har lagt sig,
(sikke arbejde for at holde solen den oppe)

Erik L

Fra : Mr. D

Dato : 22-03-01 20:51

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yV7u6.231$xR5.15505@news.get2net.dk...

> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du skal heller ikke lade solen gå ned før dit vrede har lagt sig,
> (sikke arbejde for at holde solen den oppe)

Så sandt, så sandt, Erik

Mr. D