Skjul URL til webcam
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 14-03-03 08:46

Hejsa,
Første gang i gruppen, så undskyld mig, hvis jeg har ramt forkert..

Hvordan kan man skjule URL'en til et webcam, hvis man f.eks. placerer en
MediaPlayer på en webside?

Ideen er naturligvis at have et webcam med lukket adgang, men når først man
er på, kan man jo ved hjælp af 'Kilde' se URL'en/IP-nummeret som cameraet
hænger på - og derefter oprette sin egen forbindelse direkte i MediaPlayer.

Eller overser jeg et eller andet?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-03-03 16:34

Jens Vestergaard wrote in <3e718892$0$154$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> Hvordan kan man skjule URL'en til et webcam, hvis man f.eks. placerer en
> MediaPlayer på en webside?

Det kan du ikke. URL'en skal bruges for at se billedet, så enhver der kan se
billedet, kan også se URL'en.

> Ideen er naturligvis at have et webcam med lukket adgang,

Så er det ideelle sikkert en password-baseret løsning. Måske understøtter
dit webcam-software det, måske kan de klares på en evt. webserver der "står
foran" dit webcam.

Alternativt kan du ændre url hver gang du bruger dit webcam.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 14-03-03 16:56

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det ideelle sikkert en password-baseret løsning. Måske understøtter
> dit webcam-software det, måske kan de klares på en evt. webserver der
"står
> foran" dit webcam.

Tjae - jeg kan ikke lige se det for mig, men der må vel eksperimenteres
lidt. Tak for engagementet