Dobbelt husleje
Fra : Overby Christiansen

Dato : 12-03-03 23:16

Goddag..!

Jeg har kommet til at betale dobbelt husleje via min netbank og da jeg
opdager det kontakter jeg min bank her i Esbjerg og beder dem om at
tilbageføre den ene husleje men får afhvide at de ikke kan da der er gået 4
dage.

Jeg kontakter så min boligforening og fortæller dem det og beder dem om at
tilbageføre den ene husleje som jeg har indbetalt for meget men det vil de
ikke.

Så nu er mit spørgsmål kan jeg sende sagen til retslig inkasso gennem min
advokat for at få mine penge??

Håber på en hurtig hjælp.

På forhånd tak

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-03-03 23:36

In article <3e6fb1c6$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Overby Christiansen wrote:
> [...]
> ikke.
>
> Så nu er mit spørgsmål kan jeg sende sagen til retslig inkasso gennem min

Øh? var det ikke dig der arbejdede hos LLO i Esbjerg? Kan du ikke bare
spørge det ?

Men ud over det. Du skal jo betale husleje igen næste måned. Det har du så
bare gjort en måned for tidligt. Hvorfor så meget besvær med at betale dem
tilbage?

JonB

Fra : Overby Christiansen

Dato : 12-03-03 23:40

Jo det er mig der arbejder hos LLO i Esbjerg men de har aldrig set problemet
før.

Nej for jeg flytter sidst i denne måned så jeg skal jo bruge pengene til min
nye lejlighed.

Fra : Peter G C

Dato : 13-03-03 17:23

Overby Christiansen <r-overby@esenet.dk> skrev i
3e6fb747$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jo det er mig der arbejder hos LLO i Esbjerg men de har aldrig set
> problemet før.

ROFL

> Nej for jeg flytter sidst i denne måned så jeg skal jo bruge pengene
> til min nye lejlighed.

Tag en snak med udlejer - hjælper det ikke så må du jo til advokat - æv
hva'? )

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Niels Henriksen

Dato : 13-03-03 08:36

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> har skrevet:

> [...]
> du så
> bare gjort en måned for tidligt. Hvorfor så meget besvær med at

Genialt svar... Hvad nu hvis manden IKKE har råd til at betale dobbelt...

--
Niels Henriksen
Bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-03-03 09:48

In article <3e703437$0$42603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Niels Henriksen wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> har skrevet:

> Genialt svar... Hvad nu hvis manden IKKE har råd til at betale dobbelt...

Hvor hurtigt tror du at pengene bliver betalt tilbage ?
Inden han har dem er der formodentlig gået en halv måned
alligevel, og så kan det sku da være lige meget.

JonB

Fra : Niels Henriksen

Dato : 13-03-03 11:53

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> har skrevet:

> Hvor hurtigt tror du at pengene bliver betalt tilbage ?
> Inden han har dem er der formodentlig gået en halv måned
> alligevel, og så kan det sku da være lige meget.

Ved du hvor hurtigt pengene bliver betalt tilbage? Nææ.. det tror jeg ikke,
så kan han jo lige så godt prøve om han kan få dem så hurtigt som muligt.
Hvis de bare har lidt fornuft* i det firma, så betaler de dem tilbaus...

*) men det er nok bare mig der er naiv

--
Niels

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-03-03 12:18

In article <3e7062b4$0$42595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Niels Henriksen wrote:
> [...]
> Hvis de bare har lidt fornuft* i det firma, så betaler de dem tilbaus...

Well, nu har jeg rent faktisk prøvet det selv ;-D
Dog var problemet for mig at jeg havde glemt et komma, så i stedet
for at overføre 74,50, så fik jeg overført 7450 kroner.
Der gik små 14 dage, OGSÅ selvom jeg kontaktede modtageren dagen
efter. Grunden var at modtager lige skulle have besked om
at pengene er gået ind, og så skulle de tilbage betales. Alt
i alt gik der små 14 dage før jeg havde dem igen.

> *) men det er nok bare mig der er naiv

Selvfølglige skal de betale dem tilbage hvis han flytter (som han nævnte)
Men bliver han boende, så kan jeg ikke se problemet i at betale en måned
for tidligt.

JonB

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-03-03 13:13

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

>Well, nu har jeg rent faktisk prøvet det selv ;-D

Sjov histore, aldeles ubrugelig i forhold til diskussionen:
Min kone betalte 15.000,- for vores soens musikundervisning. Det
rigtige beloeb var 150,-. Det tog 2-3 maaneder at faa dem til at
sende en check paa differencen - og saa trak de deres udgift til
frimaerker fra, selv om renten nok saa rigeligt havde betalt
portoen...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-03-03 16:50

Allan Olesen skrev:

> [...]
>rigtige beloeb var 150,-. Det tog 2-3 maaneder at faa dem til at
>sende en check paa differencen - og saa trak de deres udgift til

Det var da godt nok småligt! At de overhovedet gider og sidde og
'regne' på det (der er ikke så meget at regne på, men forstå mig ret!)

>selv om renten nok saa rigeligt havde betalt portoen...

Ja, og selvom det ikke havde..!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 16-03-03 13:19

Nu er det måske bare mig, men hvordan kan man overse et komma, når man
betaler over netbanking.
Dobbelt checker man ikke når man betaler et vist beløb, eller regner man med
at man nok har ramt rigtigt, når man taster diverse beløb...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-03-03 13:25

In article <3e746b25$0$149$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Jess Møller-Petersen wrote:
> Nu er det måske bare mig, men hvordan kan man overse et komma, når man
> betaler over netbanking.

Tja, jeg fik trykket på punktum i stedet for komma.

> Dobbelt checker man ikke når man betaler et vist beløb, eller regner man med
> at man nok har ramt rigtigt, når man taster diverse beløb...

Efter denne situation, så dobbelt checker jeg ;-D

JonB

Fra : Nette

Dato : 17-03-03 12:03

Møller-Petersen wrote:

> Tja, jeg fik trykket på punktum i stedet for komma.

Den situation har jeg også været ude for! Jeg overførte 400.00 kr. til min
mor i stedet for 400,00kr....Det sidste nul i de 400.000 tillagde den
automatisk, da den pga. punktummet mente det måtte mangle.

Nette

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 17-03-03 22:17

Igen: Dobbelt checker man ikke når man taster/overfører et beløb!!! Om det
så er 5 kr. eller 1500 kr.

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-03-03 23:28

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller@get2net.dk> wrote:

>Igen: Dobbelt checker man ikke når man taster/overfører et beløb!!! Om det
>så er 5 kr. eller 1500 kr.

Jo, hvis man er en meget forsigtig type.

Men nu er det jo ikke sikkert, at det forkerte beloeb er synligt
for brugeren. Det er meget muligt, at brugeren kun ser "400.00",
mens programmet i baggrunden laver det om til 400.000. Jeg har
ogsaa set eksempler paa, at homebanking-programmer lavede helt
kulrede overfoersler, hvis decimal-adskilleren i Windows var sat
til "." i stedet for ",".

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov