T68i og dens teknologier ?
Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 13-03-03 20:43

Hejsa

Jeg har fået bestilt en Ericsson T68i som skal erstatte min Nokia 5210'er.

Når jeg ser alt det der er indbygget i telefonen, er det jo næsten
overvældende.

F.eks har den indbygget modem via IR porten. Så er det jo muligt at surfe
med min bærbare "on the road".
Er der nogen der har erfaringer med det ?
Dertil skal man vel også have et DATA abonnement ?

Og så er der selvfølgelig synkroniserings-værktøjet med Outlook Express, som
også lyder interessant.
Der skulle også være muligt at kunne skrive og læse sine sms'er via PC'en ?

Hvad sker der egentlig med det der GPRS ? Er det noget man skal have
abonnement på ?
Det er jo ganske smart at kunne checke sin email via telefonen.

Jeg kan se, jeg er haltet lidt bagefter telefon-teknologien

Håber på nogle svar.

mvh Elvis

Fra : Janus Olsen

Dato : 13-03-03 21:09

elvis (at sunsite) wrote:
Der har vi jo beviset på at Elvis stadig lever

> [...]
> surfe med min bærbare "on the road".
> Er der nogen der har erfaringer med det ?
> Dertil skal man vel også have et DATA abonnement ?

Du behøver ikke at have et dataabb. men det skal dog siges at det går meget
langsomt uden.

> [...]
> abonnement på ?
> Det er jo ganske smart at kunne checke sin email via telefonen.

Du skal have et GPRS-abb for at kunne bruge teknologien, men hvis du vil
bruge telefonen til internet på din bærbare vil du ikke blive skuffet, da
det hiver dig op på ca. 56k-hastighed. Prisen er til gengæld ikke så sjov,
men hvis det kun er til at læse emails er det ikke så ringe.

MVH Janus Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-03 07:51

Jep elvis lever, og ville gerne give et nummer som taknemmelighed for de
gode svar

Men a' kan æ' sjynge

mvh elvis

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-03-03 21:55

elvis \\(at sunsite\\) <spam@dodo.do> skrev:
>Dertil skal man vel også have et DATA abonnement ?
>
>Og så er der selvfølgelig
>synkroniserings-værktøjet med Outlook Express, som
> [...]
Hej Elvis - gir' du et num...nej - den ER for ringe - sorry !
Og så lige til dine spørgsmål:
Har selv en T39'er, der har stort set de samme funktioner.
Synk'en med Outlook Express er jeg ikke lige sikker på kan lade
sig gøre. Bruger selv Outlook 2002 og der virker det fint. Sync'er
både navne+numre og mail. Men som sagt - tror du skal op på
Outlook 2000 eller højere før det kan lade sig gøre.
SMS virker også fint gennem Outlook - men kan også gøres via
Ericsson's medfølgende pakke - der får du også adgang til at rode
ved mange af tlf'ens indstillinger samt back-up af tlf'en. Og et
program til at styre tlf-bogen. Hvis Outlook Express ikke kan
sync'e med mobilen kan du altid exportere til en csv-fil fra det
ene program og importere den i det andet. Selvfølgeligt ikke så
let og elegant som direkte sync men helt klart billigere !
Til mail behøver du ikke GPRS. Det går hurgtigere men koster jo
osse mere....Men du behøver ikke den bærbare for at sende/hente
mail - mobilen ka' sæl'. Men du skal have åbnet dit abo for data-
trafik. Men det er gratis hos de fleste udbydere - på 9,6 K !
Du kan også køre HSDC (en anden form for hurgtigere
datatransmission), men det koster også ekstra....de er dygtige !

Forresten må du da også kunne sende billeder + ringetoner fra den
bærbare til mobilen via IR-porten.
Det gir' lidt mere at lave med legetøjet >;O{)

Jesper
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Mic\(2860\)

Dato : 14-03-03 08:07

> Forresten må du da også kunne sende billeder + ringetoner fra den
> bærbare til mobilen via IR-porten.
> Det gir' lidt mere at lave med legetøjet >;O{)

Jeps, det kan man også, samt nye skrivebords temaer.

God fornøjelse med telefonen.
/Mic

Fra : Denner [9400]

Dato : 17-03-03 22:29