Everquest?
Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-03-03 20:26

Hej Ng!

Jeg har læst om Everquest,
Et online rollespil hvor man kan lave sin egen figur,chatte med andre osv.

Hvordan kommer man i gang?
Jeg har set der er flere add-ons til Everquest
Hvad kræves der?

Er der nogle venlige mennesker
der vil forklare lidt?

På forhånd tak.

Jan

Fra : Simon Nejmann

Dato : 12-03-03 22:48

On Wed, 12 Mar 2003 20:26:06 +0100, "Jan Nielsen"
<jan-nielsen@nielsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan kommer man i gang?
>Jeg har set der er flere add-ons til Everquest

Hmm, der findes det originale Everquest (EQ) med kontinenterne
Antonica og Faydwer samt øen Odus (se atlas på:
http://eqlive.station.sony.com/library/atlas/index.jsp).
Derefter kom "Ruins Of Kunark" med kontinentet Kunark og en ny race:
Iksar (reptiler).
Anden expansion var "Scars Of Velius" der åbnede for kontinentet
Velius.
Tredie expansion "Shadows Of Luclin" tilføjede månen Luclin til kortet
og gav mulighed for at spille som Vah Shir (katte folk) samt åbnede
for bazaren hvor spillerne kan købe og sælge af hinanden.
Fjerde expansion "Planes Of Power" gjorde at man nu kunne komme ind i
de forskellige verdner (planer) hvor guderne lever og tilføjede et
meget behageligt transportsystem over hele verden.
Femte og foreløbigt sidste expansion "The Legacy Of Ykesha" ved jeg
ikke så meget om, ud over at den har tilføjet en ny race: Frokloks
(frøer).

Oh, en ting til: I det originale EQ kunne du maks blive level 50,
Kunark (eller Velius?) ændrede det til 60 og PoP hævede det til 65.

Som nybegynder behøver du strengt taget kun EQ, men jeg tvivler lidt
på at du kan finde det for sig selv. Bare find en EQ + x,y,... det
burde kunne gøre det.

Nå, men efter alt der her, så vil jeg gerne komme med et par af mine
egne meninger. Men for at være helt fair, bør jeg måske også lige
sige, at jeg selv lige er stoppet med EQ - faktisk så blev min konto
lukket igår efter jeg ikke havde spillet i lang tid :)

Anyway:
EQ er et gammelt spil. Det ses tydeligt på grafikken - den er
kummertligt grim! Faktisk gælder det også for meget/det meste af den
nye grafik.
Desuden er det elendigt kodet, tager enorme mængder hukommelse og
kører af skod på selv store maskiner.
Spillet i sig selv tager _meget_ lang tid hvis man vil være grov - når
man når de højere levels kan det tage flere dages spiltid at stige en
level - læs: 4 timer online om dagen i 6 dage = 24 timer = 1 dags
spiltid.

Mit råd er, at vente på at der kommer noget andet. Selv venter jeg på
World of Warcraft (http://www.blizzard.com/wow/).

Men hvis du ikke kan vente, så er her et par urls som sikkert vil være
nyttige:
http://eq.crgaming.com/
http://everquest.allakhazam.com/
http://www.eqatlas.com/

Ellers kunne du tage et kig på Anarchy Online
(http://www.anarchy-online.com/). Jeg har ikke rigtigt prøvet det, men
man kan downloade spillet og prøve i 7 dage helt gratis - hvis du ikke
vil downloade 600-700 MB, så kan du også finde installationen på
forside DVD'en fra "Privat Computer PC" nr. 3 - Marts 2003.

Nå men nok fra mig - håber du bliver glad for dit valg.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Gismo

Dato : 13-03-03 10:20

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ingen du starter på et MMORPG spil så check lige market for spil. Er massere
af den slags. EQ, UO, AO, DaOC + flere. SB, EVE, (AO2 ???) og SW:G kommer
snart. Prøv spillene hos andre eller læs om dem inden du invistere i et af
dem.

Gismo

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-03-03 11:16

Hej Gismo

Tak for dit svar

Lige nu står jeg med en beklædninds genstand nede om knæene
for jeg fatter minus af dine forkortelser.

Har du tid må du gerne uddybe forkortelserne på disse,
Og MMORPG lydeer som inden for science fiktion..

Er der et site hvor man samlet kan læse en forklaring på hvad spillene kan?

På forhånd tak.

Jan

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-03-03 11:55

"Jan Nielsen" <jv@nielsen.tdcadsl.dk> mumbled something in news:3e705a6b$0
$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> Og MMORPG lydeer som inden for science fiktion..
>
> Er der et site hvor man samlet kan læse en forklaring på hvad spillene

prøver lige med dem jeg kan
MMORPG = Massive multiplayer online role playing game
EQ = Everquest http://www.eqloft.com
UO = Ultima Online http://www.uo.com
AO = Anarcgy online http://www.anarchy-online.com/
DaOC = Dark Age of Camelot http://www.darkageofcamelot.com/
SB = ShadowBane (kun ude i beta) http://www.shadowbane.de
EVE = ?
AO2 = Må næsten være Anarchy online 2 men jeg er ikke sikker
SW:G = StarWars Galaxies (er ikke ude endnu)
http://starwarsgalaxies.station.sony.com/

Mange af spillene kan du spille på netcafer. Evt kandu prøve at høre om du
kan kigge med når nogle af de andre spiller og høre dem hvad de synes.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : ...

Dato : 13-03-03 12:06

> Lige nu står jeg med en beklædninds genstand nede om knæene
> for jeg fatter minus af dine forkortelser.
>
> Har du tid må du gerne uddybe forkortelserne på disse,
> Og MMORPG lydeer som inden for science fiktion..

Jeg kan godt prøve =)

MMORPG = Massive Multiplayer Online Role Playing Game

EQ = Everquest (Et af de største mmorpgs idag)
UO = Ultima Online (Et af det første mmorpgs)
AO = Anarchy Online (Populært futuristisk mmorpg)
DaoC = Dark age of Camelot (et godt sted at starte for en begynder imo,
har god grafik og rimeligt enkelt opbygning) (http://www.daoc-europe.com)
SB = Shadow Bane
EVE = EVE online (Foregår i rummet, minder lidt om det gamle elite...)
SW:G = Star Wars Galaxies

> Er der et site hvor man samlet kan læse en forklaring på hvad spillene kan?

Ikke som sådan, men der er mange sider om mmorpgs

http://www.mmorpg.com
http://www.mmorpgcafe.com/
http://www.mmorpg.net/

et par andre gode links er
http://www.betawatcher.com/
http://gpp.netfirms.com/cgi-bin/index.cgi?betatesting

betatests er en god og gratis måde at få prøvet mmorpgs (og andre spil)
uden at skulle ud og investere i dem =) (er/har selv været, betatester på
EVE Online, DaoC, Earth And Beyond og mange flere, og er skrevet op til
SW:G, Dragon Empires samt et par stykker til)

Fra : Gismo

Dato : 13-03-03 12:16

"..." <no@way.ever> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt prøve =)
>
> MMORPG = Massive Multiplayer Online Role Playing Game
>
> EQ = Everquest (Et af de største mmorpgs idag)
> UO = Ultima Online (Et af det første mmorpgs)

Der er lige kommet en ny udvidelse til UO. Hvad jeg høre fra andre, er det
ved at blive lige så godt som i gamle dage. Stoppede med det for 1½ år siden
og har ikke planer om at starte igen.

www.uo.com
http:\\uo.stratics.com

> AO = Anarchy Online (Populært futuristisk mmorpg)
> DaoC = Dark age of Camelot (et godt sted at starte for en begynder imo,
> har god grafik og rimeligt enkelt opbygning) (http://www.daoc-europe.com)

Spillede det i 3-4 uger lige da det kom. Givet det en chance til med en lvl
40 gut for at prøve RvR/PvP, men det er ikke lige mig

> SB = Shadow Bane

Stadig i beta fasen

> EVE = EVE online (Foregår i rummet, minder lidt om det gamle elite...)

Stadig i beta fasen. Hvad jeg høre om det skulle det være godt
www.eve-online.com

> SW:G = Star Wars Galaxies

Starter jeg selv på når det kommer :)

> [...]
> EVE Online, DaoC, Earth And Beyond og mange flere, og er skrevet op til
> SW:G, Dragon Empires samt et par stykker til)

Well ... Beta test er ikke altid det beste. Ofte alt for mange fejl og
umuligt at spille. Sådan er det i SB.
Jeg ville foreslå dig at starte på et af de nye spil. Sjovere at være med
fra starten. EQ er efterhånden en del år gammelt

Held og lykke og husk på ... Bliver du først fanget tager det meeeeeeeeget
tid ....

Gismo

Fra : Allan Bruhn

Dato : 13-03-03 13:11

Og så glemte vi lige Asherons call 1+2, rent faktisk det bedste....synes jeg
:)

-Allan

Fra : Gismo

Dato : 13-03-03 13:49

"Allan Bruhn" <Allan@ultima_remove.dk> skrev i en meddelelse
> Og så glemte vi lige Asherons call 1+2, rent faktisk det bedste....synes
jeg
> :)

Der er så mange mmorpg spil fortiden ... Tænkte på de 2 spil, men kunne ikke
huske navnene på dem. Sorry

Gismo

Fra : Hasse

Dato : 13-03-03 15:05

> [...]
> jeg
>

> Der er så mange mmorpg spil fortiden ... Tænkte på de 2 spil, men kunne

Jeg kan også anbefale Asheron's Call 2. Det er ganske godt. IMHO bedre
underholdning end Everquest. Jeg har dog ikke spille AC2 længe nok til at
kunne bedømme holdbarheden af spillet.

Der findes jo forøvrigt også Earth & Beyond. Kan ikke huske adressen, men EA
har produceret det. Ganske flot, men halv-kedeligt. Eve virker altså
sjovere.

Mvh. henrik

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-03-03 15:23

Hej alle gæve spillere

Tak for jeres råd og hints.
Det er noget at gå i gang med.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-03-03 10:20

Hej Simon.

Først tak for en flot gennemgang af de spil der er til Everquest.

Jeg havde set nogle screenshots af spillet, og jeg var også lidt skuffet
over
grafikken, og jeg kan godt mærke, at hvis jeg skal ud og investere i flere
spil,
for bare at være lidt med, så skulle grafikken og gameplay være rigtig god.
Og det er ikke tilfældet her.

Jeg var inde og kikke på World of Warcraft, og jeg kan fornemme det er samme
genre?
Altså at områderne er meget større, end i alm spil, og at man kan lave sin
egen figur?
Det er online spil

Og hold k...., en flot grafik hvis billederne holder.

Ved du hvornår World of Warcraft vil dukke op i Danmark?

Er der kommet demo af den?

På forhånd tak

Jan

Fra : Tjalfe

Dato : 13-03-03 23:11

> Ved du hvornår World of Warcraft vil dukke op i Danmark?

Du skal nok ikke vente det på gaden foreløbig. Blizzard (som er dem firma
laver det) regner ikke med, at det kommer ud i år. Blizzard er endvidere
kendt for at alle deres spil bliver notorisk forsinkede, så du skal ikke
blive ovrrasket hvis det først kommer sent i 2004. Det skal så siges, at de
er kendt for at udgive deres spil på samme dato overalt i verden, så du vil
få det i Danmark samme dag som det kommer ud i USA.