Hjælp til udskæring af pattegris
Fra : René Hansen

Dato : 13-03-03 11:09

Hej alle sammen

Vi er en lille andelsboligforening der skal holde sommerfest vanen tro. Vi
er nu igang med at planlægge det hele og vil meget gerne grille en helstegt
pattegris. Problemet er bare vores midler er begrænset så vi har ikke råd
til en prof der kommer og laver det hele for os. Vi skal selv grille den men
hvad værre er udskære den.
Findes der muligvis en side med udførlig forklaring på hvordan det gøres
eller en herinde der kunne forklarer mig det så vi udnytter dyret maksimalt.

mvh René

Fra : sune vuorela

Dato : 13-03-03 19:15

En der kalder sig "René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev:

>Findes der muligvis en side med udførlig forklaring på hvordan det gøres
>eller en herinde der kunne forklarer mig det så vi udnytter dyret maksimalt.

Start med mørbraderne og bagbenene og så ellers bare fra en ende af...
det bliver ofte ganske udmærket!

--
sune

Fra : Cap. Oizo

Dato : 13-03-03 20:48

Lavede det sidste sommer, meget lækkert. Min slagter forkogte for og bagpart
inden jeg fik grisen, det nedsætter grill tiden væsentligt så man ikke skal
bruge hele dagen.

Udskæringen foregik som nævnt andetsteds mørbraderne belv fordelt til alle,
og derefter er det primært skinkerne der er kød på (og så lidt ved
forbenene).

God fornøjelse (og lad os så snart få noget lunt vejr

/Oizo