Bænken med engelske undertekster
Fra : hansen

Dato : 13-03-03 18:52

Min far bor i USA og jeg har stor fornøjelse at give danske film (bestilt på
Amazon.com) som fødselsdagsgave blot med engelske undertekster, da min
stedmor ikke forstår dansk. De har fået Riget, Breaking.., Mifune osv. Jeg
vil meget gerne give ham Bænken på dvd, men findes den på dvd med engelske
tekster og i en version man kan se i USA?

VH Lise

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-03-03 20:12

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> wrote in message
> [...]

> vil meget gerne give ham Bænken på dvd, men findes den på dvd med engelske
> tekster og i en version man kan se i USA?

Hej Lise,

Der er desværre et begrænset udbud af danske film på R1 (US). Enkelte film
bliver udgivet i USA, men ikke ret mange. De seneste jeg har set er Mifune
(som du selv nævner), Italiensk for Begyndere, Pusher, Nattevagten samt
enkelte andre.

Hvis din far investerer i en kodefri DVD, der også kan konvertere fra PAL
til det amerikanske NTSC, så er mulighederne langt, langt større. Der er
nemlig mange danske film, der har engelske undertekster. Jeg har på det
seneste købt: At Klappe med en Hånd, En Kærlighedshistorie, En Kort en Lang,
og Okay - alle med engelske undertekster. Primært fordi jeg er gift med en
amerikaner, og vi så kan se filmene sammen.

Jeg har en Daewoo kodefri DVD (ca. $300) som spiller stort set alt.

--
Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com