"Catch me if you can "(spoiler)
Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-03 19:29

"Catch me if you can "(spoiler)

Steven Spielberg har aldrig lavet bedre film - efter min smag.

Leonard di Caprio er drengen, der har en lidet svindlende far, med
helhedsopfattelse og andre evner, der tillæres intuitivt af sønnen.

Han checksvindler og fornyer teknikkerne - sophistikeret - og må skifte
identitet og vælger spændende job - pilot - overlæge -
statsadvokatassistent - og akademikerjob er jo nemme at lære på "need
to know" basis(et godt udtryk jeg har lært af min storebror).

Skønne piger falder for ham, i disse fine job, og han leger sig gennem
livet - og ofrene er jo kun så mange at ingen kan mærke det - de store
bankers kunder og især ejere.

Tom Hanks i FBI jagter i årtier vor helt, og er først en typisk stupid
politibureaukrat, men med en kunstner at stræbe op imod, bliver han
smittet og små-genial og til sidst fanger han vor helt - der tilbyder
sin assistance til FBI og fanger andre bedragere og igen bliver
millionær, i stedet for at sidde 12 år i isolation.

Etisk er filmens budskab vist ikke på nogen måde, så vidt jeg kan se- så
dagbladsanmneldere finder den for lang. Andre fejl kan de ikke påpege.

Min ensomme pebermø lærerinde faster var filmpioner og genfortalte
filmhandlinger ved alle familiefester og alle gjorde grin af hende - men
bedre underholdning og inspiration var der sjældent ved de fester.

Hun gad ikke smalltalk - sejt.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-03-03 20:44

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> filmhandlinger ved alle familiefester og alle gjorde grin af hende - men
> bedre underholdning og inspiration var der sjældent ved de fester.

Hva' snakker du om?!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-03 22:33

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Hva' snakker du om?!

Jeg skifter emne, delvis, sorry, fordi jeg skrev en filmhandling og kom til
at tænke på at dengang da der gik meget få film, havde jeg en slægtning der
propaganderede for Bergmann og andre film, ved at fortælle begejstret om
sine filmoplevelser ved alle selskabelige lejligheder.

Og det var lidt sært - men det var sku sjovere end at snakke om vind og vejr
og sladder og smalltalk

Fra : Per

Dato : 13-03-03 11:04

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Hva' snakker du om?!
>
> --
Ignorér ham. Manden er så dum, at han ligefrem blev smidt ud af
fremskridtspartiet. Det siger sgu da ikke så lidt!

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 13-03-03 12:19

Per wrote:

> "Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i en meddelelse

> Ignorér ham. Manden er så dum, at han ligefrem blev smidt ud af
> fremskridtspartiet. Det siger sgu da ikke så lidt!

Sjovt nok lader det til at være et helt seriøst indlæg i gruppen, helt
uden henvisninger til Nietzsche, racespørgsmål og finkultur. Blandt
andet derfor har jeg ikke noget killfilter - man risikerer at gå glip af
noget.

Derudover kan jeg da også anbefale Catch Me If You Can - jeg
skiftevis smilede, klukkede og grinede i 2 stive timer - det er vist
ikke set siden Shrek. At det så et eller andet sted virker som tom
underholdning og pointerne er lidt klichéagtige gør vist ikke så meget.

Ulrik Magnusson

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 13-03-03 12:39

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> ikke set siden Shrek. At det så et eller andet sted virker som tom
> underholdning og pointerne er lidt klichéagtige gør vist ikke så meget.

Har ikke set filmen - men man bliver helt urolig med hensyn til Bo.

Men ja et ok indlæg og smilte da af det med hans faster :D

MVH N iels

Fra : Peter Heide

Dato : 13-03-03 16:27

Jeg har det lige modsat med den film. 1.30 time inde i filmen gad
jeg ikke at se mere, syntes simpelthen den er dårlig.

Der er et eller andet det tyder på at Spielberg skulle have et pusterum
efter IA,Saving Private Ryan og Minority Report for CMIYC når ingen
af disse film til sokkeholderne....langt fra !

Fra : Per

Dato : 13-03-03 17:53

> Der er et eller andet det tyder på at Spielberg skulle have et pusterum
> efter IA,Saving Private Ryan og Minority Report for CMIYC når ingen
> af disse film til sokkeholderne....langt fra !

Sjovt, jeg syntes den var væsentlig bedre en både AI og MR.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 13-03-03 19:23

Peter Heide wrote:

> [...]
> efter IA,Saving Private Ryan og Minority Report for CMIYC når ingen
> af disse film til sokkeholderne....langt fra !

AI er selvfølgelig udenfor rækkevidde - men sådan har 95 % af alle film
det, så det er ikke noget særligt. Saving Private Ryan har jeg ikke set og
Minority Report minder meget om Catch Me If You Can - den er rimeligt
ordinær, men dog en god oplevelse. Catch Me If You Can bliver man bare
gladere af - og "man" er selvfølgelig undertegnede.

Ulrik Magnusson

Fra : Per

Dato : 14-03-03 09:27

> [...]
> ordinær, men dog en god oplevelse. Catch Me If You Can bliver man bare
> gladere af - og "man" er selvfølgelig undertegnede.

Ikke set Saving Private Ryan ;?

Hvordan kan du kalde dig filmelsker?

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 24-03-03 01:51

Per wrote:

> Ikke set Saving Private Ryan ;?
>
> Hvordan kan du kalde dig filmelsker?

hehe, tjae.. jeg synes vistnok dengang at der var et rent bombardement af
"store" krigsfilm, og da det ikke lige er min genre, måtte jeg springe nogen
over. Jeg lover at se den i løbet af de næste par dage - spejderære

Ulrik Magnusson

Fra : Emil Rune

Dato : 14-03-03 09:51

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> wrote in message

[SNIP]
> ...og Minority Report minder meget om Catch Me If You Can - den er
rimeligt
> ordinær, men dog en god oplevelse.
[SNIP]

What?? minder meget om? På hvilken måde da, de film er da så forskellige som
nat og dag... Hvilket univers er du fra.....No offense ;)

Hilsen Emil

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 24-03-03 01:48

Emil Rune wrote:

> [...]
>
> What?? minder meget om? På hvilken måde da, de film er da så forskellige som
> nat og dag... Hvilket univers er du fra.....No offense ;)

Jeg skulle måske have skrevet at _kvaliteten_ var meget den samme - "rimeligt
ordinær, men dog en god oplevelse" - men det synes jeg fremgik..

Ulrik Magnusson

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-03-03 00:29

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev:

> [...]
> ikke set siden Shrek. At det så et eller andet sted virker som tom
> underholdning og pointerne er lidt klichéagtige gør vist ikke så

Jeg har det på samme måde. Det var herligt at følge hans snyderi og frækhed
overfor politiet.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-03 20:13

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> meget.

Jeg har det på samme måde. Det var herligt at følge hans snyderi og

BW: Ja , vor svindler-helt er et temmelig uskadeligt Nietzschesk
overmenneske (hov, sagde jeg et fy-ord?).

Han er et legebarn, der kommer til at gøre mere gavn for FBI end han
skadede bankerne.

Moral skal komme indefra - og han er spontan og autonom på en
tankevækkende (men bestemt ikke uproblematisk) måde

Og Tom Hanks vokser med opgaven, fordi han omsider møder sunde
udfordringer - vi har alle brug for fjendebilleder, i olympiadesport og
som her i ikke-voldelig kriminalitet.
I starten er han som politi når de er værst. Men han inspireres af et
genis modspil. Gid nogle gad imødegå mine argumenter i fair play og
ridderlig dyst.

Fra : Kostas

Dato : 20-03-03 00:24

> [...]
> I starten er han som politi når de er værst. Men han inspireres af et
> genis modspil. Gid nogle gad imødegå mine argumenter i fair play og

jeg troede ikke jeg skulle høre mig selv sige det - men jeg er sq enig med
dig bo....

synes bestemt leonardo spiller fortrinligt i den film - og hanks er i en af
sine bedste roller i de sidste mange år. Men Walken spiller bestemt også
godt.

Alt i alt en fornøjelig film som bestemt også viser at Spielberg kan lave
underholdning uden så meget tju-bang.

mvh

Kostas