import uden afgifter - hvad er tricket ?
Fra : Peter Z

Dato : 13-03-03 23:41

Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?

på forhånd tak

Peter Z

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-03 00:05

On Thu, 13 Mar 2003 22:40:45 GMT, Peter Z <Peterz@nospam.dk> wrote:

>Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?

Begge dele,for nogle er det udvalget,for andre håbet om at der kan
hentes lidt.Det første er uomtvisteligt og er man ude efter noget
meget specifikt,er det tit langt nemmere at finde lige netop den cykel
man vil have til den rigtige pris,eller endda flere af slagsen.

Det andet at spare penge,well det håber mange og de fleste kan en
historie om een der har sparet en mindre formue,men helt generelt så
er det ikke det helt store,T&S har tit et ret godt billede af hvordan
cyklerne skal prissættes,så det skal (bør) ikke være ens primære
motivation,så kan man blive slemt skuffet,det skal nok nærmest
betragtes som en tillægsgevinst hvis det skulle ske man fik lidt ud af
det.Det man i hvert fald ikke skal gøre så,er at købe cyklen først i
forventning om en lav afgiftsfastsættelse,det er den anden vej rundt
først forespørge om afgift og derefter vurdere...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-03-03 00:44

Peter Z <Peterz@nospam.dk> skrev:
>Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?
>
>på forhånd tak
>

>Peter Z

Hej Peter
har også tænkt over det i længere tid og egentligt troet at der
var utroligt så mange der brændte fingrene mht afgiftens størrelse
så de måske ikke havde råd til at indregistrere cyklen her i dk.
Men i en tråd fra en af de sidste dage er der en der nævner en
rigtig grim tanke: at folk - måske - importerer en cykel med lav
km-stand for at skralde den til renovering af deres gamle cykel.
For derefter blot at sætte de udslidte stumper på importen og
sælge den for noget der ser rimeligt ud - uden at grine af den
stakkels køber !
Som sagt en grim tanke - kender nogen til eksempler på at det
sker ?

Mvh

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Megas

Dato : 14-03-03 03:43

Peter Z wrote:
> Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?
>
> på forhånd tak
>

> Peter Z

Well, der er jo også en del der vælger at køre rundt med prøveplader & på
den måde luske sig uden om afgiften... Dén begrundelse kender jeg et par
stykker der bruger, men det kan ikke anbefales hvis du vil køre meget & ofte
på den..

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Martin

Dato : 14-03-03 07:33

>Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?

Jeg købte i tyskland fordi, jeg ville have en sort/antrasit cbr900
98´ og jeg kunne ikke finde nogen i DK.
Der er min opfattelse at MC'erne i tyskland er i bedere stand end
cyklerne i DK.

Jeg fik fat i en i PERFEKT stand, lige serviceret nye dæk
(Metzler sporttec m1) og alt fulgte med, selv den dér lille
3M rense/pudse "filtmåtte" til at skure potten.
cylken havde kørt 11.000 Km, og stod som fabriks-ny.

her er mit regnskab

CBR900RR 50.000,-
afgift 84.000,-
syn / plader 1.000,-
endelig vurdering - 7.200,-
Fireblade i DK 127.800,-

Der var en lille besparelse for mig, den gang lå cbr900
i ca 130-140 Kkr. så der er måske sparet 5-8 K. MEN
der har jo også været udgifter til transport og andet.

Så alt i alt er besparelsen forsvindene lille hvis der er nogen.
Men JEG syntes at jeg fik en lidt mere lækker cbr900
end jeg kunne have fundet i DK.

Mvh
Martin

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 14-03-03 09:51

"Peter Z" <Peterz@nospam.dk> wrote in message
> Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?

Nogen der kan komme med en opskrift, jeg kunne nemlig godt tænke mig at
hente en KTM 620 i Dyskerland (de sælges jo ikke på et hvert gadehjørne
herhjemme)

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 12:58

Kenneth Egholm <kenneth@FJERNDETTEegholm.org> skrev i en
> "Peter Z" <Peterz@nospam.dk> wrote in message
> >

> Nogen der kan komme med en opskrift,

1) Find!
2) Køb!
3) Betal T&S!
4) Syn!
5) Afvent endelig afgift fra T&S!
6) Indreg!
7) Kør!

--
Armand.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 14-03-03 14:16

> 1) Find!
> 2) Køb!
> 3) Betal T&S!
> 4) Syn!
> 5) Afvent endelig afgift fra T&S!
> 6) Indreg!
> 7) Kør!
>
> --
> Armand.

Tak ..

Det lyder til at der godt kan gå et stykke tid..

/Kenneth

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 14-03-03 10:25

Peter Z <Peterz@nospam.dk> writes:

> Er det på grund af udvalget eller er der noget at spare ?

Hej

Jeg sidder i Tyskland i et halvt år og planlægger at købe en mc
hernede (og indregistrere den hernede i et halvt år), så jeg har
sammenlignet en del priser de sidste par uger. Min konlusion er at jeg
nok bare må erkende at jeg taber penge på at købe en mc hernede og
bringe den til DK, med mindre jeg køber en ældre (< 90) model. Så jeg
tror det er sjældent der er noget at spare.

/Bjarke
build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying
to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."
- Rich Cook.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 14-03-03 10:43

> [...]
> bringe den til DK, med mindre jeg køber en ældre (< 90) model. Så jeg
> tror det er sjældent der er noget at spare.

Hej Bjarke...

Måske man kunne trygle dig til at give en hånd med, i en handel (mit
tysk er sku ikke så godt at det gør en ting)
(Hvis det bliver aktuelt ??)

I min sit. er det jo fordi der ikke er noget til salg herhjemme (af det
jeg vil have = en fed offroader)

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 14-03-03 11:10

"Kenneth Egholm" <kenneth@FJERNDETTEegholm.org> writes:

> Hej Bjarke...
>
> Måske man kunne trygle dig til at give en hånd med, i en handel (mit
> tysk er sku ikke så godt at det gør en ting)
> (Hvis det bliver aktuelt ??)

Du kan da godt prøve at trygle, men jeg tror du vil få meget mere ud
af at trygle en anden Mit tyske er absolut heller ikke noget at
råbe hurra for (2 (eller er det 3?) år i folkeskolen for 10 år siden).
Det officielle sprog på det institut jeg er på hernede (jeg læser
hernede) er engelsk, så jeg klarer mig. Da jeg er helt ovre ved
grænsen til Frankrig er der ikke ret mange der kan engelsk, så jeg har
selv problemer når jeg er ude at kigge. Men når man har kigget på nok
annoncer har man en ide om de vigtigste ord (unfallfrei...
kratzerfrei... neue reifen... ketten kit...) og så går "tegnsprog"
også rimelig godt... Så jeg tror ikke jeg vil være til den store hjælp

/Bjarke

PS: Er der nogen der kan fortælle mig hvad en kåbe hedder på tysk?

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 14-03-03 11:47

> Du kan da godt prøve at trygle, men jeg tror du vil få meget mere ud
> af at trygle en anden Mit tyske er absolut heller ikke noget at

Fair nok )

/Kenneth

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-03-03 12:54

"Bjarke Skjernaa" <skjernaa@daimi.au.dk> skrev

> PS: Er der nogen der kan fortælle mig hvad en kåbe hedder på tysk?
> --

Verkleidung

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 12:56

Bjarke Skjernaa <skjernaa@daimi.au.dk> skrev i en

> PS: Er der nogen der kan fortælle mig hvad en kåbe hedder på tysk?

Verkleidung!

--
Armand.

Fra : JOHN

Dato : 01-04-03 14:43

Jeg ved ikke om det er en "grim" ide, men man kan jo gøre sådan:

1. Find et "lig" i DK - stellet skal være OK og registreret!
2. Opdag at reservedele også er belagt med "afgift" (læs: fortjeneste)
som gør at det er meget dyrt at renovere en cykel i DK!
3. Find en cykel i Tyskland (www.mobile.de) Stort udvalg, bedre stand,
lavere km....
4. Kør ned og hent den!
5. Flyt alle dele over på dit "gamle" og nu nymalede stel!
6. Kør til syn!
7. Glæd dig til foråret!

Ovenstående er IKKE ulovligt!! Der er betalt afgift af cyklen + der er
betalt EU moms (i Tyskland blot 16-17%)
Eneste hage er at det er bedst til ældre cykler - da vores "venner" ved
Told&Skat har styr på prisen på nye(re) cykler!

Mvh
John
BMW R100RS '80

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-04-03 15:11

JOHN <JOHN.news@kandu.dk> skrev i en
> [...]
> lavere km....
> 4. Kør ned og hent den!
> 5. Flyt alle dele over på dit "gamle" og nu nymalede stel!

- - - - - - og som jeg har indtryk af at mange forsøger/gør:
8. saml resterne og sælg dem som komplet motorcykel uden afgift og til
næsten samme pris som du købte den tyske til

--
Armand.

Fra : Mac

Dato : 01-04-03 22:00

"JOHN" <JOHN.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> lavere km....
> 4. Kør ned og hent den!
> 5. Flyt alle dele over på dit "gamle" og nu nymalede stel!

8. ha en masse reservedele, til når fjolser vælter cyklen og brækker et
blinklys.

Det har jeg gjort og det funger fino, se evt det dengang nymalede stel på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=252.

> [...]
> Eneste hage er at det er bedst til ældre cykler - da vores "venner" ved
> Told&Skat har styr på prisen på nye(re) cykler!

Kan ikke rigtig se hagen hvornår kommer told & skat ind i billedet ? det
eneste er at jeg faktisk mener at der en en % grænse for hvor meget du må
bruge til at "genopbygge" men det er der jo ingen der kan kontrolere så hwo
cares.

Allan

Fra : JOHN

Dato : 02-04-03 07:31

> [...]
> eneste er at jeg faktisk mener at der en en % grænse for hvor meget du

> bruge til at "genopbygge" men det er der jo ingen der kan kontrolere

Du har naturligvis ret, jeg burde ikke have blandet T&S ind i det (de er
også blandet ind i nok!) Det er, som det også fremgår længere oppe i
tråden, ikke den "store" fidus ved nyere cykler, idet forskellen er så
lille så den bliver "spist op" af transport, administaration etc.
Mvh
John

http://www.kandu.dk/