Afgifter - skriv til en politiker.
Fra : Allan Wisborg

Dato : 13-03-03 22:39

Nu hvor de snakker om afgifter på biler, skal vi så ikke lige minde dem om
motorcyklerne også:

Konservativ skatteordfører Charlotte Dyremose:
charlotte.dyremose@ft.dk

Venstres skatteordfører Peter Christensen:
vpech@ft.dk

Dansk Folkepartis skatteordfører Mikkel Dencker:
dfmikd@ft.dk

Det kunne da være at et par saglige argumenter der blev sagt mange gange nok
endte med at give en effekt.
F.eks. bundfradraget før der skal betales 180% i afgift: 13.700 kr. for MC
og 59.500 kr. for biler.

Allan
Nyvasket TRX 850

PS. Dette er ikke et forsøg på at starte nogen form for politisk debat, om
hvorvidt afgifterne er rimelige eller ej, om hvor pengene skal komme fra, om
Stalin var folkemorder eller helt, om....!!! Hvis du synes afgifterne er
fair, så ignorer denne post, hvis ikke, så gør det du selv synes er rigtigt.
Jeg er her ikke for at frelse nogen.

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 22:50

"Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse

> PS. Dette er ikke et forsøg på at starte nogen form for politisk debat

[KLIP]

Om det så bare var det ...næhh du opfordrer til spam - er det den rigtige
vej at gå? og gavner det mon MC-folket ? - NOT!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Allan Wisborg

Dato : 13-03-03 22:56

> Om det så bare var det ...næhh du opfordrer til spam - er det den rigtige
> vej at gå? og gavner det mon MC-folket ? - NOT!

Humm, hvis mange tager opfordringen alvorligt, så kan det godt tangere.
Dette er ikke hensigten. Der er da også min formodning, at kun ganske få
skriver.
Læg evt. en post her hvis du gør, og når der er 10-15 der har sendt (hvis
der overhovedet er så mange der gider/vil/synes), så lad være med at sende
flere.

Allan

Fra : vmx

Dato : 13-03-03 23:08

> [...]
> der overhovedet er så mange der gider/vil/synes), så lad være med at sende

Jeg tror flere vil mene, at det ikke er særligt
heldigt at offentliggøre email adresser på/i en
nyhedssgruppe......

PS: Og hvad med momsen ? Oveni !

Mvh
Robert

Fra : Allan Wisborg

Dato : 13-03-03 23:17

> Jeg tror flere vil mene, at det ikke er særligt
> heldigt at offentliggøre email adresser på/i en
> nyhedssgruppe......

Hummm,

www.venstre.dk
www.konservative.dk
www.danskfolkeparti.dk

det er vel offentlige adresser, ligesom de mail-adresser der står på disse
sider vel er beregnet på henvendelse til personerne. Det er jo ikke sådan at
jeg kender de 3 mennesker privat og mod deres vilje har offentliggjort deres
meget hemmelige mailadresser.

Allan

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 23:35

> [...]
at
> jeg kender de 3 mennesker privat og mod deres vilje har offentliggjort

[KLIP]

En ringe trøst er det dog at de "personlige" mailadresser i virkeligheden
ikke er så personlige, idet mailen i første omgang tilgår det respektive
partisekretariat -> hvor (den nødvendige)selektering sker ;-/
Så med mindre man absolut insisterer på at lade sin uforbeholdne mening om
den danske stats diskrimenerende behandling af MC'ister ctr. bilister komme
til udtryk overfor den pågældende kontorassistent (i bedste fald
kontorfuldmægtige) - kan man lige så godt tie - det kommer ikke videre
vertikalt

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Peter Z

Dato : 13-03-03 23:39

Hvis der skal gøres noget - så bør "en eller anden" lave en
hjemmeside til at samle underskrifter ind - de kan så afleveres
samled - hvor meget er det lige et folketingsmandat "koster" ?

mvh

Peter Z

Fra : SLP/JM

Dato : 14-03-03 07:36

"Peter Z" <Peterz@nospam.dk> skrev
> Hvis der skal gøres noget - så bør "en eller anden" lave en
> hjemmeside til at samle underskrifter ind

Folketingsmedlemmer tillægger ikke underskrifter indsamlet på den måde den
store betydning. Var der ikke for noget tid siden et forslag om at starte en
"rigtig" underskriftindsamling blandt ng's medlemmer i forbindelse med en
lignende diskussion?

--
Susanne

Fra : Allan Wisborg

Dato : 14-03-03 08:19

> [...]
> til udtryk overfor den pågældende kontorassistent (i bedste fald
> kontorfuldmægtige) - kan man lige så godt tie - det kommer ikke videre

Højst sandsynligt har du ret i, at der sker en sortering. Men der er ingen
tvivl om at det kan have en effekt at maile til politikere. I forbindelse
med afgifterne på blankmedier til kopiering af digitalt materiale skrev jeg
en længere redegørsel om mine holdninger til Jens Rohde fra Venstre. Jeg fik
personligt svar tilbage samme dag. Da der få uger senere blev fremlagt
lovforslag, var to af formuleringerne/argumenterne i oplægget taget
"direkte" fra min mail. Eller Rohde havde en usædvanlig evne til at
formulere sig så det lå tæt op af min måde

Det grinede vi meget af herhjemme, for der var egentlig ikke nogen af os der
troede på, at det virkede at skrive til politikerne.
For mig var det en stor glæde, da det pludselig virkede som om
Christiansborg kom meget tættere på ( ...der er ellers kun ca. 2 kilometer i
forvejen... )
Jeg har siden skrevet til flere politikere, og har fået personlige svar hver
gang. Brian Mikkelsen undskyldte f.eks. den lange svartid med at han havde
været på ferie.
Jeg kan ikke afvise, at det i virkeligheden er en sekretær der skriver
svarene, men det er i virkeligheden også ligegyldigt. Det er jo en sekretærs
opgave at spare politikeren for andet end essensen i tingene, og hvis svaret
er underskrevet med politikerens navn, så er det jo lige så godt og
forpligtende som havde vedkommende selv svaret. For er der underskrevet med
navn er jeg sikker på at politikeren også er orienteret om indholdet i både
spørgsmål og svar.

Hvis der er for mange der skriver skal man selvfølgelig ikke regne med
personligt svar.

Allan
....den der ikke gør noget, gør ingen forskel...

Fra : vmx

Dato : 13-03-03 23:46

> [...]
at
> jeg kender de 3 mennesker privat og mod deres vilje har offentliggjort

jaja... var ikke det jeg mente
Nyhedsgrupper bliver flittigt brugt af "mailhøstere".
Disse hjernelamme spammere er totalt ligeglade med
hvem de spammer. Des flere existerende mailadresser
der problemfrit kan afkodes her, des mere spam generelt,
hvilket er noget l*rt for alle på nettet.

( se f.eks. hvad du selv har lært i din egen mailadresse... )

ok?

Mvh
Robert

Fra : Allan Wisborg

Dato : 14-03-03 07:29

> [...]
> der problemfrit kan afkodes her, des mere spam generelt,
> hvilket er noget l*rt for alle på nettet.

Jeps, og disse "mailhøstere" besøger ikke hjemmesider for at afkode
mailadresser ???
Hvis det ikke er tilfældet, så tror jeg, at jeg vil kode en webside
mailhøster på arbejdet idag. Den må bestemt kunne sælges, hvis der ikke er
nogen der før i dag, har fået ideen med at høste fra hjemmesider.

Spørgsmålet er bare hvad mit firma og det ny produkt skal hedde ?

Allan
-snart rig på at sælge min nye "hjemmeside mailhøster", hvorved jeg får råd
til at betale afgift på en dansk indregistreret MC.

Fra : vmx

Dato : 14-03-03 08:03

> [...]
råd
> til at betale afgift på en dansk indregistreret MC.

Hey, godmorgen.
- du behøver ikke kode, den slags er allerede kodet i
utallige udgaver

- vi er vel efterhånden en del OT... men jeg
kan garantere dig, vi er enige om problemet
med de vanvittige afgifter. Ligesom Susanne tror
jeg dog ikke disse politikere tillægger diverse
net-underskriftsindsamlinger den store værdi. I det
store hele gør de som det passer sig (dem).. når de
først er valgt "ind" ......... so what; det gælder om
at krydse af det rigtige sted næste gang. Selvom
det sikkert heller ikke hjælper. Men nu vil jeg
glæde mig til en lækker solskinsdag, en nypudset
og lækker maskine, med absolut møgbel*ortet og
a l d r i g vasket blikplade bagpå.... det er jo ikke min

Mvh
Robert

Fra : Thomas

Dato : 14-03-03 09:20

> [...]
> først er valgt "ind" ......... so what; det gælder om
> at krydse af det rigtige sted næste gang. Selvom

Det er, i mine øjne, da en lidt kedsommelig indgangsvinkel til dansk
politik, og din egen indflydelse på denne.
Nu bor vi jo i et demokratisk land, hvor du har mulighed for at præge
regeringen ved netop at stemme på det parti/kandidat som du finder arbejder
i din interesse.
SÅ derfor har entop din stemme da sin indflydelse.
Såfrem der er folk nok der gider at skrive under på en underskriftindsamling
for at ændre Afgiftssystemet på motorcykler, nægter jeg at tro på at det
ikke har en indflydelse.
Ikke set ud fra at det skal ændres inde for en uge efter modtagelse, men en
langsigtet udvikling. Hvis man ikke gør noget, så sker der sq heller ikke
noget!
Såfremt man bliver ved med at rende dem på dørene og konstant kommer med
veldokumenterede/underbyggede argumetationer, så mener jeg at det vil få en
indflydelse.
Men i min verden er det vel DMC vi skal have fat i som det organ vi kan
bruge mere direkte til at udtrykke vore meninger og ønsker vedr. afgifteren.
Så hvis vi presser lidt på der for at få lavet en indsamling af
underskrifter, samtidig med at vi får dem til at presse lidt hårdere, så er
det muligt at der sker noget.

Blot min beskedne mening.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : vmx

Dato : 14-03-03 09:32

"Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu bor vi jo i et demokratisk land, hvor du har mulighed for at præge
> regeringen ved netop at stemme på det parti/kandidat som du finder
arbejder
> i din interesse.

Det er tankevækkende, at selvsamme demokratiske lands vælgere
således over en periode på mindst 40 år har accepteret, at stort
set a l l e afgifter er øget med flere hundrede%

> SÅ derfor har entop din stemme da sin indflydelse.

efterhånden tvivler jeg....

> Hvis man ikke gør noget, så sker der sq heller ikke
> noget!

enig !

> Såfremt man bliver ved med at rende dem på dørene og konstant kommer med
> veldokumenterede/underbyggede argumetationer, så mener jeg at det vil få
en
> indflydelse.

Gid det var så vel..., men igen, jeg tvivler.

> [...]
> Så hvis vi presser lidt på der for at få lavet en indsamling af
> underskrifter, samtidig med at vi får dem til at presse lidt hårdere, så

Selvfølgelig er jeg med på en underskriftsindsamling. Det er altid
bedre at være aktiv end passiv. Men jeg (man) har efterhånden
på fornemmelsen, at intet nytter... så længe "flertallet" blot sejler
viljeløse med på skuden.. uanset retning, you know ?

Mvh
Robert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-03-03 23:46

Allan Wisborg wrote:

> Nu hvor de snakker om afgifter på biler, skal vi så ikke lige minde dem om
> motorcyklerne også:

Er det ikke det vi har DMC til?

(psst, <http://www.dmc-org.dk>, det koster kun et par hundrede om året)
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 14-03-03 09:09

> Er det ikke det vi har DMC til?
>
> (psst, <http://www.dmc-org.dk>, det koster kun et par hundrede om
året)
> --

Jammen gør de noget ved det ???

--
MVH Kenneth Egholm - tvivlende..
www.RaptorMC.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-03-03 11:55

Kenneth Egholm wrote:

> året)
>
> Jammen gør de noget ved det ???

Jeg ved ikke noget detaljeret, men på forsiden står der da bl.a.:
Hvilke resultater har DMC medvirket til ?.
(............)
* Politisk arbejde.
: Kørselsfradrag.
: Underskriftsindsamling imod afgifter.
: Demonstration imod afgifter.
(........)

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 14-03-03 12:41

In article <h0p8k-r61.ln1@vissen.vandhane>, Jes Vestervang wrote:
> : Kørselsfradrag.

Hvordan er det egentlig med det?

Told & Skats vejledninger naevner ikke motorcykler specifikt..

--
Soren

Fra : Dun@nt

Dato : 14-03-03 13:20

soren@wheel.dk (Soren S. Jorvang) skrev:

>Hvordan er det egentlig med det?
>
>Told & Skats vejledninger naevner ikke motorcykler specifikt..
>

>--
>Soren

Kørselsfradrag er det samme uden hensyn til køretøj (i hvertfald
det skattemæssige) så det er ligemeget om man kører bil bus mc
eller tog
sååå det kan faktisk balancere hvis man kører med månedskort til
tog/bus...... men hvem gider det ?
--
Dunant
XJ 600 51J

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-03-03 14:43

> Hvordan er det egentlig med det?

Maks beløbene for befordringsgodtgørelse er samme sats som for bilister
mens der er en lavere sats for cyklister og knallertister.

Kørselsfradraget er idag uafhængigt af befordringsmiddel.

/A

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 17-03-03 09:15

Hvis du kender bare lidt til landets større MC-oragnisationer så er DMC den
ENESTE der gør noget. Og også de eneste der har viden og kompetancen på
området.
Måske er det også derfor deres blad kan synes så kedeligt. Det vælter rundt
i artikler om lovstof og det er jo ikke så spændende som en test af en ny
Honda CBR 900RR eller en tur til Bali. Men det er fandeme mere vigtigt!!

Så støt DMC.....
--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-03-03 09:07

> [...]
gange nok
> endte med at give en effekt.
> F.eks. bundfradraget før der skal betales 180% i afgift: 13.700 kr.

Men til gengæld er de førstew ~12000kr afgiftsfri for motorcykler.
Desuden er der alle de shove regler for abs, airbags mm der mudrer
billdet. Det er altså ikke helt enkelt - men faktum er at en mellemstor
motorcykel ville være op til ~40000kr billigere hvis man brugte
afgiftsatserne for biler.

/A

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 14-03-03 10:16

Jeg mener at når biler der bruger mindre brændstof kan favoriseres, så er
det da morsomt at vi skal betale fuld afgift, selvom de fleste mc går lang
mere på en liter end en hvilken somhelst bil, det udelukker ligsom deres
argumenter om at vi sviner

Fra : Dun@nt

Dato : 14-03-03 11:42

Allan Wisborg <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev:
>[STOR SAKX]

Hmm. Jeg har læst de mange indlæg for og i mod at skrive. Min
beslutning blev.....

Jeg skrev !
Pænt, ordentligt og venligt

Så må vi jo se - det nytter ikke noget at sidde og være "suresen"
i et hjørne, og så enten ikke at gøre noget, eller overlade det
til andre alene at varetage sine interesser. Dem surmugler man jo
oxo over - DMC bla. "citat": //gør de noget?//

Jeg gjorde noget

(I må gerne takke mig når afgiften sænkes ;-D)