Sikring af MC mod tyveri
Fra : M.Cederqvist

Dato : 13-03-03 19:39

Hej.

Efter at havde fået stjålet min MC, jeg er på jagt efter Tips og Ideer' til
hvordan jeg sikre min næste MC bedst muligt, mod tyveri hvis jeg nu køber en
ny.

Mvh.

Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-03 20:20

> [...]
til
> hvordan jeg sikre min næste MC bedst muligt, mod tyveri hvis jeg nu køber

Hej Michael

Alle cykler kan stjæles. Det det gælder om er at gøre netop din MC så
besværlig at stjæle at tyven tager "naboens".

En lås er kun fed hvis du bruger den. Det lyder logisk, men praksis viser at
mange ikke gider montre låsen, hvis de kun "lige" skal et eller andet. Jeg
ville kigge på Abus låse hos www.louis.de Jeg vil fraråde Abus billigmærke
Buffo. Min og andres Buffo skivebremselåse er brækket over ved almindelig
brug!

Jeg vil anbefale to ting:

Den hurtige "Jeg skal 10 min i Netto løsning" En god skivebremselås
kombineret med en holder på cyklen så den er nem at komme til. Abus laver en
sådan lås med holder f.eks Granit Quick best nr. 10001928 til 67,5 Euro samt
holderen SH 37 best nr: 10001826 til 14,95 Euro. Så vil den være let at
komme til og chancen for at du bruger den hver gang stiger betragteligt.
En skivebremselås kan dog omgås på en måde jeg ikke vil beskrive her, da
alle mulige kan læse med. Dem der kender tricket, lad være med at skrive det
her! Det hjælper kun tyvene! Derfor må du ikke stole på en skivebremselås
som eneste låseløsning. Monter e.v.t et eller andet som gør du husker du har
skivebremselås på. Monter altid skivebremselåsen så de sidder så tæt på
kaliberen som muligt, sådan så du kører så kort som muligt før du opdager du
har skivebremselås på. Finten med at parkere op mod noget så du er nød
til altid at bakke MC'en først, hvilket gør du opdager du har glemt
skivebremselåsen før du fyrer modellen af med 17.00rpm foran 1.G pigerne er
også godt.

Låsen du bruger hvis den skal stå f.eks natten og hjemme ved dig selv: Det
er vigtigt cyklen er lås fast til noget! Alt andet en tåbelige knallerttyve
kender skivebremselåsfixet og har en varevogn med de kan smide cyklen ind i.
Så kan de i ro og mag skære låsen op derhjemme. Ingen låse kan modstå en god
vinkelsliber!

Jeg ville personligt købe en kæde med en stor ring i enden (best nr.:
10001827 til 115Euro).Grunden til jeg synes den er fed er at normale kæder
er for korte til man effektivt kan fastankre MC'en til noget. Bliver kæden
lang, bliver den også så tung man ikke gider slæbe den med sig. Man lægger
kæden rundt om noget fastankret og trækker kæden gennem den store ring. Man
har nu lavet en løkke rundt om f.eks lygtepælen. Enden at kæden som nu
ligger i en streng hen mod MC'en og fastgøres til f.eks en bøjlelås som
trækkes igennem fælgen eller stellet eller bagsvingeren. At fastgøre den til
en passagerfodhviler ophæng som nemt kan adskilles er ikke ønskeligt, men
det er ikke altid man tænker på, at en tyv faktisk som regel har værktøj
med.

En god alarm er også en fin ting. De koster ca. 1000kr hos Louis.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : vmx

Dato : 13-03-03 21:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> her! Det hjælper kun tyvene! Derfor må du ikke stole på en skivebremselås

Og hvad er så det trick ?

Hvis jeg nu lover ikke at bruge det til andet end
hærværk på møvert-maskiner samt andre af
den slags slibrige tingester ... gider
du så sende mig en beskrivelse ?
ikke her:
( brug slettevæsken på "|_re_|" i mailadressen... )

Nej, vil gerne vide hvad tircket er.. har
ingen planer om kriminelle aktivititer på
det plan. Skal man stjæle skal det
være mindst 15 millioner... alt andet er for lidt

Jeg bruger en kryptonit tingest, ligner
mest af alt en afrundet klump rustfrit
stål, med nedsænket cylinder.
- gad vide hvor sikker den er ?

Mvh

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
If it has tits or wheels, it will give you problems

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 21:56

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det

[KLIP]

Tjahh, det kan vel ikke være en større videnskab(?)

I min verden er der kun 2 metoder (hvoraf den mest "avancerede" indbefatter
tænding på MC'en

Men er der en større "hemmelig metode" så lad dog høre?
Risikoen for at der sidder kriminelle enmer på dfm. opvejes vel mindst af
(glæden) ved at udsprede budskabet (som så måske kan få nogen til at sikre
deres maskine bedre/anderledes =.-o

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Morten Juel

Dato : 13-03-03 22:26

> Men er der en større "hemmelig metode" så lad dog høre?

hehe ja jeg er sq også helt blank )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 12:00

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> (glæden) ved at udsprede budskabet (som så måske kan få nogen til at sikre

Nysgerrighed er en svær størrelse; men jeg tilslutter mig omkring princippet
om at der ingen(!) grund er til at udpensle sådant i offentlige fora som
dette :-|
Ved vinterens optælling kom det jo frem at der er en stor mængde som kun
læser med, og dertil kommer alle(?) de der ikke hoppede på optællingen, så
vi er ikke blot en lille sluttet familie hvor alle burde tro på hinanden.
Dertil kommer at x eller y måske ikke selv agter at benytte et givent trick,
men alligevel vil komme til at udbrede sit kendskab i blandt forsamlinger
(på værtshuset, i klasselokalet, i kantinen) hvor/hvorfra suspekte typer kan
tildrage sig det :-/

Opfordringen til de der gerne vil blamere sig med at kende ét eller andet
trick derom, er derfor: DON'T !! :-|

--
Armand.

Fra : M.Cederqvist

Dato : 13-03-03 21:51

Jeg går og overvejer at købe 2 Abus gulvankre og 2 Abus Granit Extreme
Plus59 også låse en kæde til hvert hjul.
Ankrene skal så installeres i gulvet i min garage, men er det over kill ?
og er der nogle, der har en ide om, hvorl ang tid det vil tage at komme
gennem, en god Abus lås med en vinkelsliber ?

Mvh.
Michael

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-03-03 23:14

Hej Michael

Jeg ville foreslå dig bare at købe et enkelt ankel. To ville være overkill.
Og så brug en lås igennem ankeret og rundt om stellet. Låsen er rimelig
stærk, men stellet gider de ikke save i - det er i hvert fald dumt at
gøre...

Du må regne med at mange tyve er "velassorterede" når de går på job. At låse
sine hjul fast er ikke så smart. Hvis de har en varevogn, er der sagtens
plads til et sæt ekstra hjul. De gamle (påmonterede) bliver skruet af og de
nye sættes på. Tager ikke superlang tid, larmer mindre end at save låsen
over, og hjulene er ingenting værd i forhold til resten af cyklen.

mvmch
christian

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 23:40

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

.. Hvis de har en varevogn, er der sagtens plads til et sæt ekstra hjul. De
gamle (påmonterede) bliver skruet af og de nye sættes på. Tager ikke
superlang tid

[KLIP]

Ikke forstået ??

Skriver du at tyvene kører rundt med et sæt ekstra hjul til den model de
påtænker at stjæle, hvorefter de agter at køre afsted på selvsamme =

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Streetteam

Dato : 14-03-03 09:00

Hejsa

Da der jo ikke er nogen tyve i gruppen går skrive bremsetricket ud på at
...... og det kræver ikke ekstra hjul eller noget.

Så STOL ALDRIG på en skivebremselås !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg kan fjerne den på 10 minutter.

Køb en ordenlig bøjlelås og brug den sammen med skivelåsen.

Mvh Per

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-03-03 11:28

til gulv anker så monter dem nede i et hul hvor det er svært at komme ned
med en vinkel sliber, så er det ihvertilfælde ikke der tyven kan gå til den.

*monter altid kæder så der ikke er slack der ligger på jorden (i tilfælde af
f.eks anker), hvis du låser den fast til jordanker, sæt den fast i stel hvis
muligt, hvis du er i byen så monter kæden over sadlen. hvis det ikke kan
lade sig gøre så vikel den rundt om hjulet så der ikke er slack....det går
ud på at man på intet tidspunkt kan få kæden ned på jorden så der kan hamres
på den, eller presse noget ind imellem kæden og trække den fra hinanden,
uden at en tyv i forsøget vil ødelægge så meget på cyklen at den vil blive
uinteressant

*skivelåse afskrækker ikke rigtige tyve, den kan fjernes på meget kort
tid(under 1 min for den øvede), så den skal kun bruges når man lige er inde
hos bageren.

*bøjlelåse kan være meget gode specielt hvis man kan placere dem så en evt
tyv ikek kan få noget ind og vride den op...igen er det en ide at placere
den så tyven vil ødelægge noget på cyklen hvis han forsøger sig...og derved
ikke kan bruge maskinen...(så er brugstyveri da udelukket)...istdet for at
kun smide den igennem et eger...så sæt den gennem eger og
gaffelben/bagsvinger

*Alarmer har i dag en ret ringe effekt, da fok er vant til at der står en
bil/mc og hyler at fok somregel ikke gider at tage notits af det, eller også
er de bange for hvad tyven vil gøre ved dem hvis de afbryder ham, så en
alarm er mere eller mindre til at advare dig.

*startspærrer dem kender de prof tyve sikkert også til, og kan sikkert
bypasse dem på få minutter, men de afholder da den menige tyv fra at starte
cyklen.

*parker cyklen på travle steder, steder hvor der er lys, lad være med at
stille den et sted hvor en tyv kan sidde i ro og mag og arbejde på cyklen
genrelt kan man sige at jo længeretid en tyv skal bruge for at stikke af med
cyklen jo større chance er der for at han vælger en anden.

tjaa og så en lille historie, fiolstræde (kbh)munder ud ved nørreport, her
havde en gut stillet sin nye mountainbike i 20kkr klassen, han havde låst
den fast til et træ (20-30 cm tykt)....da han kom ud til sin cykel om
eftermiddagen...var træet lagt ned og cyklen fjernet !!! ifølge øjenvidner
havde der gået nogen gutter rundt med orange overalls på....de havde så
fællet træet og taget cyklen i tidrummet mellem kl 9 og 14..moralen...en
besluttet tyv tager hvad han vil have !

Lasse
Mille & Karin

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 11:45

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er de bange for hvad tyven vil gøre ved dem hvis de afbryder ham, så en
> alarm er mere eller mindre til at advare dig.

Du glemmer de nye satellitbaserede alarmer, hvor man kan følge MC hvis den
bliver stjålet (hvis ikke GPS-senderen er pillet ud)

Thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-03-03 12:01

> Du glemmer de nye satellitbaserede alarmer, hvor man kan følge MC hvis den
> bliver stjålet (hvis ikke GPS-senderen er pillet ud)

Tricket er her, at sender mv. er godt gemt af vejen, så tyvene forhåbentlig
ikke finder ud af, at de bliver overvåget, før det er for sent. Dvs. ingen
klistermærker, horn eller blinkende dioder.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-03-03 13:04

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message

> Tricket er her, at sender mv. er godt gemt af vejen, så tyvene
forhåbentlig
> ikke finder ud af, at de bliver overvåget, før det er for sent. Dvs. ingen
> klistermærker, horn eller blinkende dioder.

put cyklen i en varevogn eller dæk den med sådan et folie tæppe det skulle
være nok til at forvirre dem.....der dog et andet system på vhf signaler som
er meget svære at blokere...og dem kan man så pejle sig ind på, de fylder
ikke meget, men servicen er ret dyr (da de skal have en flyver i luften for
at pejle sig ind).

Lasse
Mille & Karin

Fra : Lasse

Dato : 15-03-03 10:01

jeg fandt lige linket til dem med vhf tracking system de holder til her
http://www.guardsikring.dk/ hvis nogen var interesseret

Lasse
Mille & Karin

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-03-03 13:43

"Lasse" <Laslun@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg fandt lige linket til dem med vhf tracking system de holder til her
> http://www.guardsikring.dk/ hvis nogen var interesseret

Interessant

Mvh Thomas