Ventilspillerum Suzuki GS 500
Fra : Frank Bille

Dato : 13-03-03 13:53

Hej

Jeg har været ved at checke ventilspillerum på samleverens GS500. Én
indsugnings og én udstødningsventil var på minimums tolerancen 0,03 mm. Er
der nogen der ved om ventilerne på denne model har tendens til at gå løsere
eller strammere med tiden ?.

Hilsen Frank

Fra : Mads Lund

Dato : 13-03-03 14:01

> [...]
> indsugnings og én udstødningsventil var på minimums tolerancen 0,03 mm. Er
> der nogen der ved om ventilerne på denne model har tendens til at gå

Strammere. Slidtagen sker i ventilsædet, hvorved ventilen arbejder sig opad,
og spillerummet reduceres.

Mads Lund
GS500 dirttrack

Fra : Hekto

Dato : 13-03-03 14:21

In article <oj%ba.74$xz3.8@news.get2net.dk>, Mads.L@*nospam*Martin.DK
says...
> Strammere. Slidtagen sker i ventilsædet, hvorved ventilen arbejder sig opad,
> og spillerummet reduceres.

OK. Så man skal regne med at sædet slides mere end shims'en?

Har du nogen erfaring med den periodiske 'tikken' der kommer af at
knasten 'slår' sidelæns, angiveligt p.gr.a. skæve shims? (ref. diverse
GS-hjemmesider)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 13-03-03 15:33

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
Er
> løsere
>
> Strammere. Slidtagen sker i ventilsædet, hvorved ventilen arbejder sig
opad,
> og spillerummet reduceres.

Og eftersom de 3/100 er mindstemålet, er der taget forbehold for at den ikke
bliver for stram inden næste eftersyn, så slap blot af!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 13-03-03 14:02

In article <3e707f24$0$42665$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
frankbille@mail.dk says...
> [...]
> der nogen der ved om ventilerne på denne model har tendens til at gå løsere

Indsugning 0.03 og udstødning 0.08 mm

De burde blive løsere, og skal stilles/kontrolleres for hver 6.000,
mener jeg det er.