Udstødning - afmontering af møtrikker ved ~
Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 13-03-03 11:57

Hej med jer.

Jeg har et traume omkring gevind i motorblokken, fordi jeg har døjet noget
med min DT-250MX.

Nu skal jeg afmontere udstødningen på min XJ600 for at svejse et hul i
forrøret.

Hvordan afmonterer man sikrest mørtikker uden at støtten kommer med ud ?
eller brækker ?
-Varme ?
-Slag?

Venlig hilsen

Bo Stilling Christiansen
XJ600, DT250-MX
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=17

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-03-03 12:36

Bo Stilling Christiansen wrote:

> Hvordan afmonterer man sikrest mørtikker uden at støtten kommer
med
> ud ? eller brækker ?
> -Varme ?
> -Slag?

....start i det mindste med Caramba (W40) en dags tid før...

....prøv så forsigtigt med en top frem og tilbage - frem og
tilbage...

....giv l***** kobberfedt, inden du samler det igen...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Mads Lund

Dato : 13-03-03 13:59

> Hvordan afmonterer man sikrest mørtikker uden at støtten kommer med ud ?
> eller brækker ?
> -Varme ?
> -Slag?

WD40 + en varmepistol (100 kr i lavpris byggemarkeder).

WD40 sprayes på gevindet, og gevindet varmes op til WD40'en koger, derefter
sprayes noget ekstraWD40 på og ny varme. Efter 3-4 gange den behandling
løsnes skruen mens skruen stadig er varm.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-03-03 14:26

Mads Lund wrote:
> Efter 3-4 gange den
> behandling løsnes skruen mens skruen stadig er varm.

...."møtriken"
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 22:10

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> ..."møtriken"

[KLIP]

I teorien så JA...men i praksis som oftest "skruen"

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 22:36

og skruen er det "vi" på knallert-jagon kalder for en (stav-)bolt..

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-03-03 00:33

Ved værktøjsburet:

"...jeg skal bruge en svensker!"

"Jep - hvor stor skal den være?"

"...det er ligemeget - jeg skal bare bruge den til at hamre et
par søm i med!"
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 11:29

> og skruen er det "vi" på knallert-jagon kalder for en (stav-)bolt..

- - - som staves STAG-bolt!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-03-03 12:38

Armand wrote:

> wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
>
> - - - som staves STAG-bolt!

.......og som på ingeniørsk hedder: Tapskrue.

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-03-03 12:50

Ib Jakobsen wrote:

> ......og som på ingeniørsk hedder: Tapskrue.

....er det dét, vi hos VW kaldte en støttebolt, I snakker om?
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-03-03 16:51

Hans Paulin wrote:

> ...er det dét, vi hos VW kaldte en støttebolt, I snakker om?

Hvis det er dem der altid er knækket/raslet ud ved manifoldet du tænker
på, så "ja".

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-03 00:13

Ib Jakobsen wrote:

> Hvis det er dem der altid er knækket/raslet ud ved manifoldet
du
> tænker på, så "ja".

....det er det
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 15-03-03 23:58

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

(stav-)bolt..

> ......og som på ingeniørsk hedder: Tapskrue.

Mnjaeh :-/
Det er nok et spørgsmål om størrelsen - M6-8 ér nok i "tapskrue-størrelsen"
når alt kommer til alt :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-03-03 09:46

Armand wrote:

> [...]
>
> Mnjaeh :-/
> Det er nok et spørgsmål om størrelsen - M6-8 ér nok i "tapskrue-størrelsen"

Man kunne også fristes til at spørge, om hvornår båndjern går over og bliver
fladjern?.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 18:16

> Man kunne også fristes til at spørge, om hvornår båndjern går over og
> bliver fladjern?.

Jeg personligt er mere interesseret i hvorledes det dog kan lade sig gøre at
levere fladjern i aluminium

--
Amand.

Fra : wheeler

Dato : 15-03-03 19:23

--
> Armand.

Ja, det næste bliver vel, at jeg skriver bolt med "d"

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65