Erfaringer med Rom
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 13-03-03 11:09

Hejsa

Jeg tager til Rom her om en uges tid, ned til 18grader og fortovs caféer
Jeg ville gerne kigge på en rygbeskytter og et par nye handsker. Er der
penge at spare på lædervarer dernede mere, eller er det passe ? Nogle som
har adresser på MC udstyrs butikker i Rom modtages med kyshånd.

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-03-03 13:36

RuneR (TDM850) wrote:
> [...]
> handsker. Er der penge at spare på lædervarer dernede mere, eller er
> det passe ? Nogle som har adresser på MC udstyrs butikker i Rom

Jeg tager derned imorgen (Fredag) kl 14. Men vejrudsigten siger desværre
omkring 10 grader det meste af ugen :(
Jeg har også gået med tanker om at købe et par bukser dernede, hvis det kan
findes..

Mvh Thomas

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 13-03-03 13:52

Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
> desværre omkring 10 grader det meste af ugen :(
> Jeg har også gået med tanker om at købe et par bukser dernede, hvis

<http://servlet.dmi.dk/rejsevejr/servlet/RejseImageServlet?city=150039001>
uhm, njaaa jeg snakkede med hende vi skal bo hos dernede, hun gik nu rundt
med korte ærmer og min erfaring med piger er at de altid fryser så det
går nok. Hvor lang tid skal du være dernede. Der var måske basis for en
latté eller noget Jeg tager dog først derned imorgen en uge.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 19:02

RuneR (TDM850) wrote:
> [...]
> handsker. Er der penge at spare på lædervarer dernede mere, eller er
> det passe ? Nogle som har adresser på MC udstyrs butikker i Rom
___________________________________

Ikke for at tage modet fra dig, men jeg så ingen mc-butikker da jeg var
dernede for et års tid siden, og jeg synes sq ellers jeg fik set det meste
af byen. Selvfølgelig er der da nogle, men de ligger ikke lige op ad
hinanden. :o/
Læg i øvrigt mærke til, at storset alle de motorcykler, der kører rundt i
Rom, er godt og vel smadret! Boede på et hotel ikke langt fra, hvor der stod
en Yamaha R1 2001, som var mildest talt færdig. Jeg snakkede lidt med manden
der ejede den, og han fortalte at bare den kunne køre, så var han tilfreds!
:o/

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-03-03 19:52

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dernede for et års tid siden, og jeg synes sq ellers jeg fik set det meste
> af byen. Selvfølgelig er der da nogle, men de ligger ikke lige op ad

Jeg så nu nogle stykker, men jeg havde også en indfødt guide...
Men det er ikke en god plan at købe handsker og tøj dernede - det HAR de
simpelthen ikke!
Hvis du køber noget af deres varmeste vinterkluns, så har du noget du lige
nøjagtig kan holde varmen i i DK om sommeren. Og det er jo naturligt nok -
du har jo selv allerede observeret at deres klima er anderledes end vores.

Rittig

Fra : Niels S.

Dato : 14-03-03 11:51

RuneR (TDM850) skrev

> Jeg ville gerne kigge på en rygbeskytter og et par nye handsker. Er der
> penge at spare på lædervarer dernede mere, eller er det passe ? Nogle som
> har adresser på MC udstyrs butikker i Rom modtages med kyshånd.

Hej Rune.

Jeg er selv meget tilfreds med min Dainese rygbeskytter og kan derfor kun
anbefale at du prøver en af deres egne butikker:

D-STORE ROMA
Via della Penna, 13/21
00186 - ROMA - ITALY
Phone: 06/36003678

PRO SHOP ROMA - D-STORE
Corso Trieste, 29 A/B/C/D
00198 - ROMA - ITALY
Phone: 06/85355978

PRO SHOP ROMA - S.M. & A.
Via Oderisi da Gubbio, 136/142
00146 - ROMA - ITALY
Phone: 06/55300648

PRO SHOP ROMA - TEAM CAPPELLETTI
Via C. Sigonio, 23
00179 - ROMA - ITALY
Phone: 06/7801842

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 14-03-03 14:12

Niels S. wrote:
> RuneR (TDM850) skrev

> Hej Rune.
>
> Jeg er selv meget tilfreds med min Dainese rygbeskytter og kan derfor
> kun anbefale at du prøver en af deres egne butikker:

Ja, jeg ville lige se om et Italiensk mærke mon ikke er det billige i
Italien ? Men om det passer og min lange ryg er jeg lidt i tvivl om.

> D-STORE ROMA
> Via della Penna, 13/21
> 00186 - ROMA - ITALY
> Phone: 06/36003678
>
> PRO SHOP ROMA - D-STORE
> Corso Trieste, 29 A/B/C/D
> 00198 - ROMA - ITALY
> Phone: 06/85355978
>
> PRO SHOP ROMA - S.M. & A.
> Via Oderisi da Gubbio, 136/142
> 00146 - ROMA - ITALY
> Phone: 06/55300648
>
> PRO SHOP ROMA - TEAM CAPPELLETTI
> Via C. Sigonio, 23
> 00179 - ROMA - ITALY
> Phone: 06/7801842

Ahh, se det var sku dejligt !! De bliver hermed lagt ind i min lille handy
GPS fætter, så jeg kan se om jeg bevæger mig i nærheden af en mc butik.
Tusind tak !

Fra : Peter Z

Dato : 14-03-03 14:23

> Ahh, se det var sku dejligt !! De bliver hermed lagt ind i min
> lille handy GPS fætter, så jeg kan se om jeg bevæger mig i
> nærheden af en mc butik. Tusind tak !

har du GPS på din MC ?

hvis ja - hvordan virker det og er det godt ?

mvh

Peter Z

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 14-03-03 14:41

Peter Z wrote:

> har du GPS på din MC ?
>
> hvis ja - hvordan virker det og er det godt ?
>

> mvh
>
> Peter Z

Ja jeg har en Garmin V gps, bruger den i bilen/MC og når jeg er ude i
naturen. Det er et stykke (dyrt) legetøj som er meget praktisk. Jeg har den
monteret på mit rørstyr mellem mellem de 2 fastgøringer. Kan anbefale at få
mont. strøm direkte fra cyklen istedet for batterier, pga. rystelserne kan
gøre at GPS'en lige mister pusten, og så skal have nyt signal hvilket godt
kan tage et stykke tid. Hvis du skal læse mere så har Peter Hasselbalchs
lavet en glimrende gennemgang af GarminV på sin hjemmeside
http://www.hasselbalchs.dk under MC-Teknik

Fra : Peter Z

Dato : 14-03-03 14:41

Hvis du skal læse mere så har Peter Hasselbalchs lavet
> en glimrende gennemgang af GarminV på sin hjemmeside
> http://www.hasselbalchs.dk under MC-Teknik

takker

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 00:22

RuneR (TDM850) <ruro@get3net.dk> skrev i en

> Ja, jeg ville lige se om et Italiensk mærke mon ikke er det billige i
> Italien ? Men om det passer og min lange ryg er jeg lidt i tvivl om.

Slige sager (incl. læder) har status af sportstøj i italien, og se lige
hvordan sports-tøj prissættes herhjemme =

--
Armand-