Kabel!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 13-03-03 07:20

Hej alle....

Da jeg fik min MC tilbage fra Vinteropbevaring, opdagede jeg at chokerkablet
havde sat sig fast, altså ikke nede i motoren, men inde i kablet, er der
nogen der har et bud på hvordan jeg får det til at glide igen, UDEN jeg skal
have chohokerkablet af??? kan gøre et eller andet????

hilsen Torben

Fra : Jens Jessen

Dato : 13-03-03 07:33

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle....
>
> Da jeg fik min MC tilbage fra Vinteropbevaring, opdagede jeg at
chokerkablet.................

Ja, det mest logiske ville jo nok være at smøre det, og det kan f.eks. gøres
med en kabelsmører.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Armand

Dato : 13-03-03 11:22

> [...]
skal
> have chohokerkablet af??? kan gøre et eller andet????

Hvor svært kan det være?

Symaskineolie og masser af motion. Faktisk så meget at en afmontering vil
være det enkleste!
Hvis dét ikke er nok skal du jo alligevel have kable af (=>skiftet) :-/

Hvilket foreslag havde du tænkt at få? Noget med små slag med en vattampon
og messende besværgelser??
"Adskil - smør -saml" er en ukompliceret operation som fordres omkring mange
aspekter i ejerskabet af en motorcykel. Er man ikke i stand til dét må man
hellere nøjes med en Kadett

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 13-03-03 11:43

> Hvilket foreslag havde du tænkt at få? Noget med små slag med en vattampon
> og messende besværgelser??

Jeg mener nu det var et libres bind, og så skulle man være Islamsk
troende for at det trick virker...

> [...]
mange
> aspekter i ejerskabet af en motorcykel. Er man ikke i stand til dét må

Hva har kadetten nu gjort, det er da en fin fin bil :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... smøring, hva satan skal man det for, man skifter jo
bare delene i stedet :)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-03-03 17:55

> mange
> man
>
> Hva har kadetten nu gjort, det er da en fin fin bil :)

Det har ikke gjort noget, den er tilsyneladende bare vedligeholdelsesfri!?

Hilsen
Lars

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-03-03 20:15

Moller wrote:
> Hva har kadetten nu gjort, det er da en fin fin bil :)

Hæh, du har tydeligvis ikke hørt P3 i dag... der var en historie om en
kvinde(!) som havde været ude og handle (i hendes Kadett), og altimens hun
shoppede, faldt der nedbør i form af det dersens hvide, irriterende pulver.
Efter endt shopping går hun ud til sin bil, låser den op, og kører hjem med
varerne. Senere kommer en anden kvinde(!) ud på P-pladsen, og kan ikke finde
hendes bil... som pudsigt nok også er en Kadett. Kvinde 1 havde altså taget
Kvinde 2's Kadett i stedet for hendes egen... men vel at mærke ved at bruge
hendes egne nøgler...

--
ydderF (hold kæft mand, hvor noller...)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-03-03 20:43

> [...]
> kvinde(!) som havde været ude og handle (i hendes Kadett), og
> altimens hun shoppede, faldt der nedbør i form af det dersens hvide,

Nå, salt?

> [...]
> er en Kadett. Kvinde 1 havde altså taget Kvinde 2's Kadett i stedet
> for hendes egen... men vel at mærke ved at bruge hendes egne

Min mor oplevede noget lignende en dag hun havde været i byen for at købe
ind og hun skulle til at køre hjemad. Hun låste sig ind i bilen, men da hun
havde sat sig ind, undrede hun sig over at den havde ændret sig lidt. Hun
var kommet til at låse sig inde i en forkert bil, så hun skyndte sig ud,
låste den igen og fandt den rigtige lidt længere henne.

Min far gjorde også noget lignende på et tidspunkt, og han undrede sig blot
over at nøglen ikke passede i tændingen. Først der opdagede han at det var
en forkert bil.

Nej, man kan ikke påstå at Kadett er en unik bil..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-03-03 21:01

> Min far gjorde også noget lignende på et tidspunkt, og han undrede sig
blot
> over at nøglen ikke passede i tændingen. Først der opdagede han at det var
> en forkert bil.

Kadett eller ej, var dette så ikke mere et spørgsmål om distrethed?

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-03-03 21:15

> Kadett eller ej, var dette så ikke mere et spørgsmål om distrethed?

Jo, jeg synes det er flot klaret at køre væk i bilen uden at opdage at det
ikke var den rigtige..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-03-03 23:10

Martin Sørensen wrote:

> Jo, jeg synes det er flot klaret at køre væk i bilen uden at opdage
> at det ikke var den rigtige..

Absolut. Men det er også ret godt klaret, at nøglerne passer så godt fra den
ene bil til den anden. Jeg mener, selv om det er samme bil, og selv om der
måske (sandsynligvis!!) er et begrænset antal forskellige muligheder, så er
det da alligevel et sammentræf at nøglerne passer så godt i låsene på de to
biler, at man ligefrem kan starte den ene med nøglen fra den anden. Hvor
stor er sandsynligheden for det?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-03-03 00:17

"Lars T. Thomsen" wrote:

> blot
>
> Kadett eller ej, var dette så ikke mere et spørgsmål om distrethed?

Nej, det er først når man lyner bukserne ned, tager slipset i hånden og pisser i
bukserne.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 11:57

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
altså
> taget Kvinde 2's Kadett i stedet for hendes egen...

Samme hændelse havde min frisør med sin dengang nykøbte Astra - Han nåede
dog at opdage at der var noget anderledes i den bil han havde sat sig ind
i!!

Er der fem stifter á 10 str. i en lås er der jo kun omkring 100.000
kombinationer -
Mange køber en lotto-kupon i håbet om at "blive ramt" selvom chancen er
hundred-tusindfold mindre!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 13-03-03 11:44

> [...]
mange
> aspekter i ejerskabet af en motorcykel. Er man ikke i stand til dét må

**Smask**

Ellers kør til en mc pusher, men så kommer du jo til at betale for det ! ;o(

Mvh
Morten

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-03-03 20:21

Armand wrote:
> [...]
> omkring mange aspekter i ejerskabet af en motorcykel. Er man ikke i
> stand til dét må man hellere nøjes med en Kadett

Du er mig da en kende hård i munden her til aften, kære Armand...

Når nu den unge mand har haft hans kæreste eje til vinteropbevaring, burde
han så ikke kunne fordre, at sådan noget som "tilrustede" kabler ikke burde
kunne forefindes? Hvis det er et af de der forhandler-tilbud, må det da være
rimeligt at antage, at de også yder en eller anden service for de penge, de
nu engang kræver ind for sådan en vinteropbevaring. Og noget af det
simpleste er da smøring af kabler.

Men måske er det blot jeg, som tænker helt forkert? Ja? Nej?

--

Freddy (som selv har "vinteropbevaret" hans)
SV 650 S-K1 (som trods alt stadig har det godt)

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 10:39

> [...]
> simpleste er da smøring af kabler.
> Men måske er det blot jeg, som tænker helt forkert? Ja? Nej?

På det sidste har jeg måske nok haft et par indlæg, hvor jeg har fravalgt
diplomatien; men at sætte tingene lidt på en spids kan vel også gavne
forståelsen :-/

Jeg ser nu mere sagen som et tomt spørgsmål om hvordan man får et kabel til
at holde op med at knirke, end en beklagelse over vinter-serviceringen -
Jeg(!)regner ikke med at man får al den slang nussen ud af de få hundrede
kroner man betaler for en opbevaring.
Og hvis man har masser af penge, så kan man da også blot køre tilbage til
værkstedet og betale sig fra at dé smører ens kabel!

Kadett'en var en syntaksfejl - Der burde jo have stået "bussen"!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-03-03 22:16

On Thu, 13 Mar 2003 07:19:40 +0100, "Torben Hansen"
<radiospeak@radiospeak.dk> wrote:

Hej Torben.

> [...]
>nogen der har et bud på hvordan jeg får det til at glide igen, UDEN jeg skal
>have chohokerkablet af??? kan gøre et eller andet????

Olien i kablet er nok stivnet
Hvis du ille kan få det løst med lidt ny olie, så prøv at varme det
lidt med en varmepistol (heath gun) og se om det ikke kan gøre olien
så lind at du kan lirke lidt ny olie i kablet og motionere det lidt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk