Vedr. Import
Fra : Mikael Kofod

Dato : 12-03-03 22:03

Hej

Er der nogen her der ligger inde med konstruktive links til MC-handlere i
tyskland el.lign, hvorfra jeg evt. kunne købe en GSX-R250, og bruge til
reservedele??

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen
Mikael Kofod

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-03-03 22:11

On Wed, 12 Mar 2003 22:02:38 +0100, "Mikael Kofod" <mkofod@tdcadsl.dk>
wrote:

>Er der nogen her der ligger inde med konstruktive links til MC-handlere i
>tyskland el.lign, hvorfra jeg evt. kunne købe en GSX-R250, og bruge til
>reservedele??

Næppe for det er en japansk hjemmemarkedsmodel der udover Danmark kun
er solgt i ganske få lande og deriblandt er Tyskland ikke,men mon ikke
Thomas snart kommer på banen - han har en hel stumper til salg til
netop sådan en !

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-03-03 22:25

Mikael Kofod wrote:
> [...]
>
> Er der nogen her der ligger inde med konstruktive links til
> MC-handlere i tyskland el.lign, hvorfra jeg evt. kunne købe en

Hej Mikael.
GSX-R 250 sælges ikke i Tyskland.
Skal du finde en uden afgift i en prisklasse der kan betale sig, skal du
søge det danske marked igennem. Jeg var heldig selv at finde to, og så vidt
jeg ved, findes der pt en i dba.dk samt en hos Brdr Jensen.
Ellers kan jeg give dig linket www.isibike.com , som i sin tid (1998)
sørgede for en container med cykler til Import Nordic, hvor jeg købte min
cykel. De exporterer cykler og biler til Europa, så det var måske en
mulighed, hvis du vil tage mange cykler hjem, og sælge !

Hvilke reservedele mangler du? Jeg ligger muligvis inde med stumperne..

> Venlig hilsen
> Mikael Kofod
Mvh Thomas

Fra : Richard

Dato : 13-03-03 14:15

Mikael Kofod wrote:
> Er der nogen her der ligger inde med konstruktive links til MC-handlere i
> tyskland el.lign, hvorfra jeg evt. kunne købe en GSX-R250, og bruge til
> reservedele??

Hvis du mener en ny, er her et par tyske parallelimportører /
restpartihandlere, som måske også har haft din cykel hjemme:

www.motorcycletrading.com (Van Dijk)
www.ztk.de/
www.japan-speed.com

Men er der ikke en web-site eller et forum dedikeret til en så speciel
cykel som din et sted på Nettet? Det burde stedet at spørge.

God jagt ;)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 13-03-03 20:49

[posted and mailed]

Hej Michael.

Jeg har købt en gsx-r 250 uden afgift for et stykke tid siden, til at
reparere på min anden gsxr der var ude for et lille uheld. Forsikringssagen
kører endnu, men når den er afsluttet(inden for en måneds tid) kan du godt
købe speedometerdrevet. Eller du kan købe hele cyklen, hvis jeg får medhold
i forsikringssagen.
Hvis jeg ikke får medhold og selv skal reparere cyklen, kan du købe alt på
nær kåben, lidt greb og forhjul/forgaffel.
Men som sagt, forsikringssagen skal først afgøres. På den anden side vil en
importering af cyklen fra japan sikkert også tage sin tid.
Cyklen kommer til at stå i Ringsted under reperationen.

Med venlig hilsen

Rune D. Jørgensen