szr 660 ....levetid motor ?
Fra : John

Dato : 12-03-03 18:29

Hvor lang levetid har motoren i en Yam SZR660 ? motoren jeg snakker om her
er blevet renoveret ved 15000 km, maskinen har nu gået 30000 km, skal man så
regne med snarlig renovering igen ?

Jeg vil meget gerne have noget konstruktivt at vide om denne motor, alt er
for mig interessant, dog ved jeg godt det med div. startproblemmer som efter
sigende skal løses med seperat br. pumpe !!!

John

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-03 18:46

"John" <kramsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang levetid har motoren i en Yam SZR660 ? motoren jeg snakker om her
> er blevet renoveret ved 15000 km, maskinen har nu gået 30000 km, skal man

> regne med snarlig renovering igen ?

Det kan man ikke sige sådan helt generelt, men man KAN sige om store
encylindrede, at de er ret kræsne med om de bliver kørt varme inden de
belastes. Kører motoren mange småture, så kan du godt komme ud for at
15.000km er hvad du kan køre mellem renoveringerne, eller hvis den køres med
for lav oliestand. Varmer du den ordentligt op og kører fortrinsvis længere
ture, er det en meget slidstærk 1cyl. motor, og så kan man forvente
60-70.000km eller mere, især hvis du også holder dig fra sejtræk og
accelerationer op i det røde felt.

Rittig

Fra : Pwh

Dato : 12-03-03 20:43

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse >

> [...]
> ture, er det en meget slidstærk 1cyl. motor, og så kan man forvente
> 60-70.000km eller mere, især hvis du også holder dig fra sejtræk og

Hvad vil du typisk mene at der skal renoveres
hvis man er så uheldig at få fat i et eksemplar der er blevet 'kørt
forkert'.
Og har du nogen gode tips til hvordan man kan chekke
om en renovering er nært forestående på sådan en SZR motor.
Jeg troede at det var en meget slidstærk motor der lå i den.

Mvh Jens (der skal ud og prøvekører en SZR i morgen)

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-03-03 20:01

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du typisk mene at der skal renoveres
> hvis man er så uheldig at få fat i et eksemplar der er blevet 'kørt
> forkert'.

Det kan risikere at være ALT. Så lad være med at købe en der er slidt ned.

> Og har du nogen gode tips til hvordan man kan chekke
> om en renovering er nært forestående på sådan en SZR motor.

Lyt til den. Rasler den? Se den koldstarte - ryger den? Kør en tur på den.
Virker den slidt? Bed sælger køre lidt frem og tilbage, og bed ham
motorbremse et stykke - ryger den?

> Jeg troede at det var en meget slidstærk motor der lå i den.

Det gør der også, men alle motorer kan faktisk godt slides hurtigt, hvis de
mishandles.

Rittig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-03 22:18

> Det gør der også, men alle motorer kan faktisk godt slides hurtigt, hvis
de
> mishandles.

Jeps, men hvis man overholder service intervaller, kører forsigtigt når den
er kold, lader være med at køre i det røde område, og undlader at modellen
sejtrækker, men lader den spinde i stedet, så kan de holde forbavsende
længe.

--
Mojn
Jens Bager Jensen