Nye radiator-termostater larmer/suser...
Fra : VJJensen

Dato : 12-03-03 22:08

- Og har vanskeligt ved at lukke helt.

Kan nogen fortælle hvorfor?

Standard Danfoss.

Mvh Johs

Fra : Calle.

Dato : 12-03-03 23:28

VJJensen wrote:
> - Og har vanskeligt ved at lukke helt.
>
> Kan nogen fortælle hvorfor?
>
> Standard Danfoss.

Luft i systemet, eller for lav fremløbstemperatur.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-03 11:39

"VJJensen" <oddesund@paradis.dk> skrev i en meddelelse
newsdesund-6C76C3.22081112032003@news.tele.dk...
> - Og har vanskeligt ved at lukke helt.
>
> Kan nogen fortælle hvorfor?
>
> Standard Danfoss.

Ja, har selv haft problemet i mit gamle hus, hvor der sad rør i "forkert"
dimension. Oprindeligt var huset uden pumpe, og fik senere installeret
pumpe, uden at man også skiftede tilgangsstykkerne, så de var alt for store.
Muligvis ligger problemet her.

mvh

Pede

---

Fra : Ivar

Dato : 13-03-03 21:25

VJJensen skrev

> - Og har vanskeligt ved at lukke helt.
>
> Kan nogen fortælle hvorfor?
>
> Standard Danfoss.

Cirkulationspumpe eller fjernvarmetryk ?

Ivar

Fra : Jørgen

Dato : 13-03-03 22:45

Hvis du har fyr med cirkulationspumpe, vil jeg tro du skal køre med en
lavere hastighed
Hvis du har fjernvarme vil jeg tro du skal skrue ned for tryk diferancen

Hilsen Jørgen

Fra : KSK

Dato : 21-03-03 22:27

Bypass eller lavere pump hastighed