Hvad nu hvis ?
Fra : Allan Hansen

Dato : 13-03-03 12:26

Hvad nu hvis man mødte en haj. I 1938 blev der fanget en Stor Hvid Haj på 6
meter ved Sjællands Odde, og i følge en af gratis aviserne er der forleden
dag fanget en grønlandsk haj ved Anholt som også skulle være farlig for
mennesker. For interesserede skulle hajen være udstillet i forhallen ved
Zoologisk Museum.

Allan Hansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-03-03 12:35

"Allan Hansen" <REMOVETHISalhansen@rh.dk> writes:

> [...]
> skulle være farlig for mennesker. For interesserede skulle hajen
> være udstillet i forhallen ved Zoologisk Museum.

Der har i den seneste tid været en del udsendelse omkring hajer på
Discovery, og ud fra disse udsendelse så skal man ikke frygte hajer
når man dykker. Specielt da man som dykker ikke umiddelbart ligner et
fødeobjekt for hajen. Det vigtigste iflg. udsendelserne er at man
forholder sig roligt og ikke går i panik, så skulle det være ganske
ufarligt at svømme rundt. Men man bør naturligvis nok ikke svømme
rundt med en harpun og døde fisk mens en haj sværmer omkring og ser
sulten ud

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : TJOR

Dato : 13-03-03 13:20

Dette gælder dog ikke for BULL SHARK der går på alt.
Dette frem gik også af den program-serie der var om hajer på DIS.

Tjor

Fra : Allan Jensen

Dato : 13-03-03 13:11

> Specielt da man som dykker ikke umiddelbart ligner et
> fødeobjekt for hajen.

....ha, ha, du har nok aldrig set en Havbasse i vandet hva´ ?

m.v.h. Allan Jensen

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-03-03 13:41

Allan Jensen <alj@vrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JxJ9omV6CHA.3856@gud.bends.dk...
> ...ha, ha, du har nok aldrig set en Havbasse i vandet hva´ ?

På Henrik Manleys uv-videofilm
http://bends.dk/galleri/video/video_klip.htm ) kan man se at hajen kun er
interesseret i de tyndeste Havbasse. Ergo kan man konstatere at hajer er som
kvinder: Bange for fedt og kalorier .
Jeg var i øvrigt lige i byen og kom forbi Zoologisk Museum og kunne ikke
lade være med at kigge ind. Det er en lille "pus" på kun 1,40 m som blev
fanget i et stenbiddergarn på få meter vand ved Anholt. Det er pga sin
grådighed at den også anses som farlig for mennesker. Den sad fast i garnet
mens den var ved at fortære et marsvin.

Allan Hansen

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-03-03 13:33

> [...]
> dag fanget en grønlandsk haj ved Anholt som også skulle være farlig for
> mennesker. For interesserede skulle hajen være udstillet i forhallen ved

Giv os en position på en haj og vi sender The Danish Shark Lifting Team
(DSLT) ud og henter den. Jeg gav gerne en del for at se en Hvid Haj
herhjemme og endnu mere hvis jeg kunne tage lidt film af den.

--
Henrik Manley
http://bends.dk, m@nley.dk