"Kronborg hullet" ???
Fra : Brian Green

Dato : 12-03-03 22:53

Hej, "Kronborg hullet" har jeg hørt omtalt i denne NG som værende et
fremragende sted til et natur/stranddyk. Jeg har søgt i både UV-guide.dk og
Vragguide.dk, men kan ikke finde nogen destination med navnet.

Kan du hjælpe mig ?

Venlig hilsen

Brian Green

Fra : Peter Kjær

Dato : 13-03-03 07:29

Hej Brian,

Det er den lille stenstran lige ud for Kronborg, kør helt ud i enden af
Kronborgvej til den store pakeringsplads, her kan i så skifte så går i
igennem den store låge og lige ned til stranden (ca 25 meter).

Husk at max dybden der oppe er 6-8 meter, ellers kommer du for langt ud og
kan blive overrasket af en færge :(

Jeg har et par billeder på min hjemmeside www.dacor.dk der viser lidt af
hvad du kan se deroppe.

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.

Fra : dykbg

Dato : 17-03-03 07:42

"Peter Kjær" skrev d. 13-03-03 07:29 dette indlæg :
> [...]
> igennem den store låge og lige ned til stranden (ca 25 meter).
>
> Husk at max dybden der oppe er 6-8 meter, ellers kommer du for langt

det er et lidt farligt sted at dykke så overvej lige en gang til det er
kun et spørgsmål
om tid før der hænger en dykker i skruen på en af færgerne.
har hørt om mange tæt på oplevelser.
birger aqua.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Olsen

Dato : 17-03-03 13:11

"dykbg" <dykbg.news@kandu.dk> wrote in message news:<3e756ea5$0$145$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> kun et spørgsmål
> om tid før der hænger en dykker i skruen på en af færgerne.

Egentlig er det vel mest et spørgsmål om hvordan man dykker på det
sted. Hvis bare man holder sig inde i bugten er der jo ingen fare for
at komme i karambolage med skibstrafik af nogen art.
Det store antal dyk der hvert år gennemføres på stedet uden problemer
vidner vel også om at der kan dykkes forsvarligt her.

Jens Olsen