Provisionslønning?
Fra : Incognito

Dato : 12-03-03 12:37

Hvor meget er standardsatsen i % for provision til en sælger. Salgspriserne
varierer fra kr. 500,- til kr. 5.000,-

Fra : Thomas

Dato : 12-03-03 13:02

"Incognito" <i_want@no_spam.de> skrev i en meddelelse
> Hvor meget er standardsatsen i % for provision til en sælger.
Salgspriserne
> varierer fra kr. 500,- til kr. 5.000,-

Det kommer vel i høj grad an på om der er en grundløn og hvor høj denne i så
fald er.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?
http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 Stadig ikke nok trafik?

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-03 16:27

"Incognito" <i_want@no_spam.de> wrote in message
> Hvor meget er standardsatsen i % for provision til en sælger.
Salgspriserne
> varierer fra kr. 500,- til kr. 5.000,-

Det afhænger også af db (dækningsbidraget / avancen) på varene.

/J

Fra : Incognito

Dato : 12-03-03 17:00

Avancen er cirka 40-80%. Der foreligger ingen grundløn og sælgerne er ansat
freelance som "fritidsjob".

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-03 00:25

> Avancen er cirka 40-80%. Der foreligger ingen grundløn og sælgerne er
ansat
> freelance som "fritidsjob".

Jamen jeg synes du skal finde dig selv en passende månedsløn, ikke være
grådig, men rimelig. Så skal du regne dig frem til hvormange af dine varer
du skal sælge for at havne på dette beløb.
det kunne være 10% af omsætningen,det kan være du sælger for 300K om måneden
10% af dette lig med 30K.
Der er mange former for provision, dette er blot et eksempel der kan få dig
igang.

Når der er atle om freelanse og fritidsjob er det uden feriepenge, vær
opmærksom på det.

/J

Fra : co

Dato : 13-03-03 11:16

"Incognito" <i_want@no_spam.de> skrev i en meddelelse
> Avancen er cirka 40-80%. Der foreligger ingen grundløn og sælgerne er
ansat
> freelance som "fritidsjob".

Det er jo ikke til at sige, da avance ofte hænger sammen med hvor svært
varen er at afsætte, er der tale om eksempelvis
annoncer til en "tvivlsom" telefonbog skal der sandsynligvis store avancer
til at trække pontetielle sælgere, men er der derimod
tale om et kend produkt til lavpris, som næsten sælger sig selv, så er små
avancer nok til at trække pontielle sælgere til.

mvh
Claus